Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 maart 2016, 18:51   #1
zerox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2016
Berichten: 3
Geslacht:
Post Hulp nodig.

Hallo, ik ben een man 22j.
mijn haar problemen zijn ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen toen merkte ik dat ik lichte inhammen kreeg. Ondertussen heb ik deze nog steeds maar merk ik dat het haar tussen deze inhammen ook steeds dunner en doorzichtiger word. Mijn vrienden en familie beginnen het ook op te merken en ik krijg steeds vaker te horen dat ik kaal word.

Nu denk ik dat het erfelijk is omdat mijn vader kaal is maar wel nog haar heeft achter (inclusief kruin) en aan de zijkanten maar boven op het hoofd dus niet. Dit geldt ook voor beide opa's.

Als ik terugkijk naar oude foto's van mijn vader had hij nog een volle bos haar rond zijn 40ste...

Zelf gebruik ik nu Alpacin (ongeveer 1 maand, weinig resultaat) maar twijfel om over te stappen op Regenepure of Revita. Ik hou het liever bij shampoos omdat ik liever geen medicijnen gebruik of iets dergelijks.

Liefst zou ik mijn haar weer voller en dikker krijgen en ik stel elk advies van jullie op prijs.

Alvast bedankt!
zerox is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2016, 21:18   #2
Rollercoaster1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 107
Met alleen shampoos ga je je haar zeer zeker niet "redden". Dat Alpecin weinig doet verbaast me niet. Zit veel te weinig caffeine in om enig effect te hebben op de haargroei.
Rollercoaster1 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2016, 22:25   #3
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Helaas werken als enige de medicijnen tegen erfelijke kaalheid bij jezelf.
Shampoo doet niets tegen erfelijke kaalheid, ook als deze voller met cafeïne zit.

Als je kaalheid bij jezelf voorkomen wilt kun je het beste hier goed informeren en langs de huisarts gaan.
In het haar-woordenboekje vind je veel info, zoals over de medicijnen finasteride, dutasteride en de lotion minoxidil.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4459

Anders is het, of mazzel hebben of minder haar/ kaalheid accepteren.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2016, 22:39   #4
zerox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2016
Berichten: 3
Geslacht:
Dan wacht ik voorlopig nog even af en als het snel erger wordt zal ik toch op medicijnen over moeten schakelen. Of is het beter om er zo snel mogelijk mee te beginnen? Zo ja, dan zou ik toch liever met het mildste beginnen.

Bedankt voor jullie advies!

Ps: het is toch niet zo dat ik het kaal worden versnel door een van deze shampoos te gebruiken?(Alpacin, Regenepure of Revita)

Laatst gewijzigd door zerox; 7 maart 2016 om 22:51
zerox is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2016, 23:42   #5
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ik zeg altijd dat het behouden van het haar al moeilijk genoeg is als je aanleg hebt voor kaalheid. Het is makkelijker om haar te behouden als haar terug te laten groeien. Dus als de vraag gewoon sec is of je het beste zo snel mogelijk start met medicijnen is het JA. Maar natuurlijk leveren de beste medicijnen ook de meeste kans op bijwerkingen. Ze rommelen met je hormonen en niet elk lichaam kan dat goed verdragen. Ik denk dat je al wat gelezen hebt erover vandaar dat je liever iets milds wilt gebruiken. Minoxidil rommelt niet met de hormonen, en is toch een middel waar ik weinig negatiefs over hebt gelezen. Dan heb je ook nog een soort natuurlijke variant van finasteride: Saw Palmetto. Zelf heb ik er helemaal geen ervaring mee en denk dat je daar genoeg van moet slikken om effect te zien. Dan heb je ook nog RU, wat geen officieel medicijn is én prijzig is maar werkt wel. Lees je vooral goed in. Er zullen vanzelf een hoop vragen komen die in de verschillende topics worden beantwoord. En als je nog vragen hebt dan is er altijd wel iemand die er antwoord op weet en wilt geven. Succes!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2016, 22:25   #6
zerox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2016
Berichten: 3
Geslacht:
Ga me dan toch maar eens inlezen. Saw Palmetto had ik nog niets over gelezen. Minoxidil wel al maar aangezien ik t liefst medicijnen wou vermijden ook niet echt diep op ingegaan.
zerox is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2016, 23:15   #7
TCC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 130
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zerox Bekijk bericht
Ga me dan toch maar eens inlezen. Saw Palmetto had ik nog niets over gelezen. Minoxidil wel al maar aangezien ik t liefst medicijnen wou vermijden ook niet echt diep op ingegaan.
Ik wilde eerst ook niet aan de medicijnen gaan. Ik heb verschillende supplementen geprobeerd- zonder resultaat, en ben inmiddels al een tijdje aan de medicatie. Zoals eerder gezegd is het behouden al moeilijk genoeg. Zelfs met alles wat ik gebruik merk ik al achteruitgang. Ik slik 1.25 mg finasteride en saw palmetto, maar betwijfel de werking van de laatste, en gebruik daarnaast revita en nanoxidil en slik verschillende supplementen (biotine, zinc, multivitamine).

Als je niet aan de medicijnen wilt zou ik je eerst nanoxidil aanraden. Hier krijg je geen bijwerkingen van, maar ook hier wordt de werking in twijfel getrokken. Persoonlijk heb ik het gevoel dat het wel werkt, maar ik denk wel dat minoxidil beter is.

Kort gezegd, de ervaring leert is dat je geen resultaat zult zien met supplementen en 'light' middelen, en dat je wel aan 'heftigere oplossingen' zult moeten mits jij je haar wilt behouden.

Veel succes!
TCC is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2016, 22:31   #8
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TCC Bekijk bericht
Als je niet aan de medicijnen wilt zou ik je eerst nanoxidil aanraden. Hier krijg je geen bijwerkingen van, maar ook hier wordt de werking in twijfel getrokken. Persoonlijk heb ik het gevoel dat het wel werkt, maar ik denk wel dat minoxidil beter is.
Interessant. Even een vraagje (misschien offtopic):

Zelf gebruik ik ook nanoxidil (nu 120 dagen ervaring) en ook ik kan tot heden niet ondervinden dat nanoxidil beter is dan minoxidil. Is nanoxidil niet gewoon dezelfde als minoxidil, maar dan een prettiger vorm van minoxidil?

Ja, op de website waar ik het vandaan haal staat er dan bij dat deze in tegenstelling tot minoxidil ook bij de inhammen werkt.. en daarbij 12 uur lang werkt. Ze bedoelen met inhammen vast; haren die nog bij de inhammen groeien.. want er groeit bij mij nog niks terug, wat ik helaas ook verwachtte.

Zou het een handig idee zijn om zowel minoxidil als nanoxidil te gebruiken; dus bijvoorbeeld nanoxidil voor overdag en minoxidil voor het slapen gaan?

Dit scheelt geld ten eerste, en je hebt de prettigere variant van de minoxidil (dus de nanoxidil) overdag, zonder schilfers gedoe. En als minoxidil werkelijk sterker is/ beter werkt,.. dan kunnen die schilfertjes mij geen kwaad.

Ben erg benieuwd of forumgenoten hier bevindingen over hebben.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 11 maart 2016 om 22:33
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2016, 00:16   #9
TCC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 130
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Interessant. Even een vraagje (misschien offtopic):

Zelf gebruik ik ook nanoxidil (nu 120 dagen ervaring) en ook ik kan tot heden niet ondervinden dat nanoxidil beter is dan minoxidil. Is nanoxidil niet gewoon dezelfde als minoxidil, maar dan een prettiger vorm van minoxidil?

Ja, op de website waar ik het vandaan haal staat er dan bij dat deze in tegenstelling tot minoxidil ook bij de inhammen werkt.. en daarbij 12 uur lang werkt. Ze bedoelen met inhammen vast; haren die nog bij de inhammen groeien.. want er groeit bij mij nog niks terug, wat ik helaas ook verwachtte.

Zou het een handig idee zijn om zowel minoxidil als nanoxidil te gebruiken; dus bijvoorbeeld nanoxidil voor overdag en minoxidil voor het slapen gaan?

Dit scheelt geld ten eerste, en je hebt de prettigere variant van de minoxidil (dus de nanoxidil) overdag, zonder schilfers gedoe. En als minoxidil werkelijk sterker is/ beter werkt,.. dan kunnen die schilfertjes mij geen kwaad.

Ben erg benieuwd of forumgenoten hier bevindingen over hebben.
Heb hier al deels op gereageerd op een ander topic . Maar ik zit met precies dezelde vraag!
TCC is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2016, 01:03   #10
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
@TCC

Je kan nog altijd duta proberen, indien fina binnen 1 jaar niet het gewenste suc6 opleverd.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.