Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juli 2022, 15:55   #1
sjaaktuup
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2022
Berichten: 4
Geslacht:
Schilfertjes door Minoxidil + uitval van haar na HT

Hoihoi,

Ik heb kortgeleden eindelijk de stap genomen om een HT te gaan doen. Ook al ben ik nog jong zag ik eigenlijk geen redenen waarom ik het niet zou doen. Het ging om 1400 grafts voor het opvullen van mijn inhammen. Mocht het ooit nodig zijn vind ik een tweede of derde transplantatie ook geen probleem. Maar liever natuurlijk niet. Daarom ben ik begonnen met minoxidil en zit ik te kijken naar finasteride.
Ik zit nu op dag 17 na mijn HT en er is nog geen haar uitgevallen in het ontvangstgebied. De korstjes zijn wel weg en de huid is vrij rustig. Het enige wat me opvalt is dat mijn huid een beetje schilfert op de plekken waar ik minoxidil gebruikt. Mijn vraag voor jullie is eigenlijk:
- Wat kan ik gebruiken om het schilferen tegen te gaan?
- Raden jullie finasteride aan?
- Is er een kans dat het haar überhaupt niet uitvalt? (Veel gelezen over shock-loss etc. maar heb weinig gelezen waar het haar na 18 dagen nog niet is uitgevallen)
- Zijn er meer mensen die het niemand in de omgevingen hebben verteld dat ze een HT hebben gehad?

Bij voorbaat dank!
sjaaktuup is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2022, 16:02   #2
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Waar heb je je HT laten doen?
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2022, 16:07   #3
sjaaktuup
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2022
Berichten: 4
Geslacht:
Hoi Hairry,

Ik ben bij Beauclinic in Nieuwegein geweest.

Laatst gewijzigd door sjaaktuup; 17 juli 2022 om 16:09
sjaaktuup is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2022, 16:11   #4
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjaaktuup Bekijk bericht
Hoi Hairry,

Ik ben bij Beauclinic in Nieuwegein geweest.

Wat zeggen die ervan? was het door hun ook aangeraden om gelijk al na je ht ermee te beginnen?
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2022, 16:17   #5
2yonw3naht
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2022
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjaaktuup Bekijk bericht
Hoihoi,

Ik heb kortgeleden eindelijk de stap genomen om een HT te gaan doen. Ook al ben ik nog jong zag ik eigenlijk geen redenen waarom ik het niet zou doen. Het ging om 1400 grafts voor het opvullen van mijn inhammen. Mocht het ooit nodig zijn vind ik een tweede of derde transplantatie ook geen probleem. Maar liever natuurlijk niet. Daarom ben ik begonnen met minoxidil en zit ik te kijken naar finasteride.
Ik zit nu op dag 17 na mijn HT en er is nog geen haar uitgevallen in het ontvangstgebied. De korstjes zijn wel weg en de huid is vrij rustig. Het enige wat me opvalt is dat mijn huid een beetje schilfert op de plekken waar ik minoxidil gebruikt. Mijn vraag voor jullie is eigenlijk:
- Wat kan ik gebruiken om het schilferen tegen te gaan?
- Raden jullie finasteride aan?
- Is er een kans dat het haar überhaupt niet uitvalt? (Veel gelezen over shock-loss etc. maar heb weinig gelezen waar het haar na 18 dagen nog niet is uitgevallen)
- Zijn er meer mensen die het niemand in de omgevingen hebben verteld dat ze een HT hebben gehad?

Bij voorbaat dank!
De prijzen voor een ht worden steeds toegankelijker en de herstelperiode brengt ook het voordeel met zich mee dat je 2 weken tijd voor jezelf hebt, daarbovenop kriig je ook het privilege toegediend dat je als enige van je team een pet mag dragen op het werk, dus nee, geen finestaride gebruiken.
2yonw3naht is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2022, 16:20   #6
sjaaktuup
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juli 2022
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2yonw3naht Bekijk bericht
De prijzen voor een ht worden steeds toegankelijker en de herstelperiode brengt ook het voordeel met zich mee dat je 2 weken tijd voor jezelf hebt, daarbovenop kriig je ook het privilege toegediend dat je als enige van je team een pet mag dragen op het werk, dus nee, geen finestaride gebruiken. Ik zou het zelfs sterk afraden als je niet aan een pretloos leven wilt ontkomen.
Zij raadde minoxidil sterk aan, finasteride was een eigen keuze. Ik moet zelf de voor en tegens afwegen. Ze zeiden det het verstandig is om te gebruiken als ik m'n uitval wil vertragen maar wel goed moet kijken wat het teweeg kan brengen. Voor mij te vaag dus daarom vraag ik jullie
sjaaktuup is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2022, 16:22   #7
2yonw3naht
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2022
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjaaktuup Bekijk bericht
Zij raadde minoxidil sterk aan, finasteride was een eigen keuze. Ik moet zelf de voor en tegens afwegen. Ze zeiden det het verstandig is om te gebruiken als ik m'n uitval wil vertragen maar wel goed moet kijken wat het teweeg kan brengen. Voor mij te vaag dus daarom vraag ik jullie
Je zegt zelf dat je nog jong bent en al het nodige haarverlies hebt meegemaakt, dan lijkt het me een nobrainer toch?
2yonw3naht is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.