Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 oktober 2018, 12:42   #1
Beccie97
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2018
Berichten: 1
Geslacht:
Unhappy Partner van

Hoi allemaal,

Ik heb wel eens een tijdje zitten meelezen op dit forum omdat mijn man (25) ttm heeft. Hij is ooit begonnen met z'n wenkbrauwen, en is daar toen mee gestopt, en langzamerhand over gegaan naar zijn nekharen, waar hij nu ongeveer ter hoogte van z'n oren is. Inmiddels is ie bij z'n kruin begonnen en ontstaat daar een heel kaal vlak. Ik merk dat ik dat echt heel lastig vind en niet goed weet hoe ik er mee om moet gaan. Vooral nu hij op z'n kruin begint en het dus steeds groter en zichtbaarder wordt. Mensen beginnen ook vragen te stellen. Ik raak onderhand in een paniek, omdat ik merk dat ik me er voor begin te schamen en ik hem niet kan tegenhouden (alhoewel hij erg z'n best doet - wat nog niet helpt).

Wat moet ik doen als partner van? Hoe kan ik hem het beste steunen (behalve z'n hand weghalen als ie weer begint)? Hoe moet ik mij opstellen tegenover hem? Ik raak zo in een paniek dat ik merk dat ik steeds meer afstand van hem neig te nemen. Dat probeer ik natuurlijk tegen te houden, maar ik vind het zo moeilijk..

Ik hoop dat jullie als ervaringsdeskundigen mij kunnen helpen..

Lieve groetjes Rebecca
Beccie97 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2018, 14:11   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hallo Rebecca,

wat vervelend om te horen. Persoonlijk heb ik geen ervaring met TTM maar omdat er geen reacties zijn gekomen toch nog even een reactie.

Toen ik zelf last kreeg van erfelijke haaruitval vond ik het altijd erg lastig om hier over te praten. Ook met mijn familie en partner.
Ondersteuning en begrip waren voor mij wel erg belangrijk.

Wellicht kan het jou helpen om je te verdiepen in TTM , zodat je wellicht de situatie van je man beter kan begrijpen?

Sorry dat ik niet beter kan helpen. Hopelijk vinden jij en je man een goede oplossing.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
hulp, paniek, partner, ttm

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.