Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 november 2013, 21:47   #31
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ja zo doe ik het ook. Heerlijk! Geen omkijken naar! 1 x in de 2-3 weken 's-avonds wassen, laten drogen, opschudden, opzetten, vastplakken met stukje dubbelzijdig tape, vingers erdoor en hup de deur uit
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2013, 21:47   #32
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Ze zet hem wel met tape vast aan de zijkanten als ze moet werkwn, voor het heval dat. Maar de haarlijn zeker bijj haar voorhoofd ziet eruiit alsof het rechtstreeks uit haar hoofd groeit.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2013, 21:56   #33
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ja met een goed passend lacefront is dat net echt!
Ik zet mijn haarwerk een millimeter achter mijn eigen haargrens (ik heb daar nog wat haar, dus dat kan nog) en laat mijn eigen haar er onderuit komen. Als nu de wind door mijn haren waait zie je mijn eigen haargrens

@helmgirle; hoe ziet de voorrand er bij jou eruit?
Dat is altijd een heikel punt bij een haarwerk.

Groetjessssss
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2013, 12:35   #34
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Ik heb op dit moment een glueless full lace wig van Indian Remy haar en daar zit een silktop op. Het heeft dezelfde kleur als mijn hoofdhuid. Maar.. je ziet een stukje lace of zijde voor de silktop zitten. Dus je ziet wel waar de lace eindigt en de silktop begint. Het is een piepklein randje. Er zit wel babyhaar op de zijde.

Wat ik doe om dat te camoufleren is een zigzag scheiding maken. Ik pak een strookje haar van de siltop, daar waar de lace eindigt en maak het haar een beetje nat, doe het over de lace heen, zodat je daar niets meer van ziet. Ik doe mijn pony dus een beetje naar rechts.

Ik zal even een linkje van een youtube video hier neerzetten. Dan snappen jullie wat ik bedoel. Ik heb de truck van die dame van youtube.

Zoals op de youtube film ziet mijn voorrand er ook uit.

http://www.youtube.com/watch?v=dhINiMgCT7w

Als de haarwerk wat dunner wordt omdat het haar wat uit begint te vallen na een paar maanden, dan maak ik ook wel eens een pony. Niemand ziet meer de rand dan.

Laatst gewijzigd door Helmgirlie; 22 november 2013 om 12:40 Reden: Toevoeging
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2013, 16:35   #35
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@Helmgirlie; als je in de wind loopt en je haren waaien alle kanten op en je pony waait omhoog, zie je dan wel of geen voorrand?
Ik ga morgen weer synthetische haarwerken passen bij Haartendens en ik heb ook een aantal met lace front besteld. Ik ben benieuwd hoe dat zit en eruit ziet bij mij. Groetjesssss
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2013, 23:22   #36
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Vandaag was ik weer bij Haartendens; pruiken passen.
Ik heb er een stuk of 10 gepast en ........ toch weer dezelfde gekocht.

Ik heb nu 3 dezelfde haarwerken, maar toch verschillend.
Haarwerk 1 heb ik in zijn geheel wat korter laten knippen;
bij de tweede alleen de pony laten knippen;
de derde zo gelaten als ie van oorsprong is.

De basis en de kleur is hetzelfde en ik ga ze wisselend van elkaar dragen. Een 'leek' kan hooguit denken; ze is naar de kapper geweest of ze heeft haar haar iets anders gestyld. Zo marginaal is het verschil. Ik kan het haarwerk ook steeds een beetje anders stylen; de ene keer mijn pony omhoog, de andere keer pony naar beneden of opzij. Zo heb ik niet het gevoel dat het een (saai) haarwerk is!

Ik heb nu 4 haarwerken
Mijn allereerste haarwerk is 'vergane glorie' door teveel wassen en gebruik haarlak; deze moest ik zelf betalen. De andere 3 heb ik vergoed gekregen van mijn zorgverzekeraar (regeling reserve pruiken). Nu ben ik voor effe klaar

Groetjes van Astrid

Nu shoppen voor een nieuwe goedkopere zorgverzekeraar, die ook aan reserve pruiken doet ...

Laatst gewijzigd door Astrid26; 23 november 2013 om 23:25 Reden: Typefoutje
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2013, 22:17   #37
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Even kort. Voordelen na 6 maanden dragen (synthetisch) haarwerk:

- een uur later opstaan, omdat ik mijn eigen dunne haar niet meer hoeft te camoufleren

- haarwerk opzetten, beetje eigen haar er onder uit halen bij voorrand en oren, in model brengen met (natte) handen, vastplakken en go! (5 minuten)

- geen bad hairdays meer

- geen aankoop dure shampoo's, gel, haarmousse, bussen haarlak (ik houd geld over

- krijg (zelfs nu nog) regelmatig complimentjes over mijn mooie haar

- fietsen/wandelen en de wind in je (nep)haren voelen

- na een windvlaag: schudden met je hoofd, voorzichtig je handen erdoor en het zit weer in model (met mijn strakke haarlak kapsel liep ik écht niet in de wind, veel te bang dat mijn dunne haar zichtbaar werd. Toen bleef ik vaak binnenshuis)

- mijn zelfvertrouwen heeft een boost gekregen

Laatst gewijzigd door Astrid26; 24 december 2013 om 14:39 Reden: Typefout
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2013, 12:38   #38
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hair01 Bekijk bericht
Hoi Astrid26,

Vraagje over je haarwerk:
Kan jij je haarwerk altijd dragen (als in 24 uur)? Hoe is dit vastgemaakt?

Groet
Hi, ik draag mijn haarwerk de hele dag en 's-avonds voordat ik naar bed ga zet ik hem af.
Ik plak mijn haarwerk vast met stukjes dubbelzijdig tape, net achter mijn eigen haargrens (daar heb ik een beetje eigen haar weggeschoren en plekjes gecreëerd om tape te plakken) en dit blijft goed zitten in weer & wind.
Groetjes, Astrid

Laatst gewijzigd door Astrid26; 30 december 2013 om 12:40
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2014, 17:55   #39
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Sinds ik afscheid heb genomen van mijn eigen haar, AGA heb geaccepteerd én een haarwerk draag bemerk ik geen haaruitval meer. Mijn eigen haar boeit me niet meer en het groeit ineens als een tierelier; het voelt zelfs dikker en stugger aan. Zou het dan toch tussen onze oren zitten ?

Desalniettemin vind ik mijn eigen haar nog steeds te dun en te weinig om mijn haarwerk aan de wilgen te hangen
Zo'n mooie volle bos (nep)haar als ik nu heb heb ik nooit gehad en dat pakt niemand mij meer af

Behoort dit tot de categorie: voordelen van een haarwerk/pruik ?
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2014, 18:07   #40
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Sinds ik afscheid heb genomen van mijn eigen haar, AGA heb geaccepteerd én een haarwerk draag bemerk ik geen haaruitval meer. Mijn eigen haar boeit me niet meer en het groeit ineens als een tierelier; het voelt zelfs dikker en stugger aan. Zou het dan toch tussen onze oren zitten ?

Desalniettemin vind ik mijn eigen haar nog steeds te dun en te weinig om mijn haarwerk aan de wilgen te hangen
Zo'n mooie volle bos (nep)haar als ik nu heb heb ik nooit gehad en dat pakt niemand mij meer af

Behoort dit tot de categorie: voordelen van een haarwerk/pruik ?
Sinds ik een haarwerk heb, ervaar ik nu ook eens wat het is om een normaal kapsel te hebben. Ik heb nooit bij de kapper eens kunnen kiezen wat ik graag zag, het moest altijd hetzelfde geknipt worden.
Nog nooit heb ik zovele reacties gehad op mijn haar en allemaal zijn ze zo positief. Ik fleur er zelfs helemaal van op. Zoveel zelfvertrouwen heb ik nu gekregen door mijn haarwerk.
In de hw-zaak zei de vrouw ook dat mijn haar misschien wel dikker zal worden door het dragen van een hw. Misschien worden de haren beschermd door het haarwerk ?
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2014, 18:25   #41
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Dit beaam ik helemaal.
Ik droeg mijn dunne haartjes altijd 'stom' en stijf van de haarlak naar achteren om het nog wat te laten lijken. Nooit eens een leuk vlot kapsel.
Nu kan ik leuke kapsels kiezen in overvloed
Nu krijg ik wel complimentjes over mijn haar !

Ik ben (nog) niet zover om te wisselen, maar een vrouw - die al járen haarwerken draagt - zei laatst nog: ik heb van de nood een deugd gemaakt !
En zij wisselt regelmatig; iedereen weet dat ze haarwerken draagt en het boeit haar niet. Ze heeft altijd de meest trendy kapsels en als je diep in mijn hart kijkt wil ik dat ook

Wie weet wat de toekomst ons brengt !
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2014, 19:33   #42
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
@ Astrid: die toekomst zie ik ook voor mezelf.....maar alles op zijn tijd hahahaha. Nu voelt het nog niet alsof ik daar klaar voor ben. Maar het zit in me daar ben ik van overtuigd

In mijn ideale plaatje heb ik straks een inloop pruikenkast verschillende modelletjes en kleurtjes. Voor elke outfit iets moois aanwezig. Qua kosten is dat natuurlijk alleen met synthetisch mogelijk. Nu draag ik nog even lekker lang haar!
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2014, 19:39   #43
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik kijk er naar uit!
Gaan we samen pruiken shoppen

Laatst gewijzigd door Astrid26; 8 januari 2014 om 19:44
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2014, 20:26   #44
GHG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2013
Locatie: Drenthe
Berichten: 254
Geslacht:
Dames, ik doe mee! Ben ook nog niet zover. Maar wat niet is, kan (of is het: gaat?)komen. Dat 'van de nood een deugd maken' denk ik op mijn goede momenten ook vaak: we kunnen er toch niets aan doen om de eigen haartooi weer terug te krijgen, dan er maar gebruik van maken en al die modelletjes die nóóit met je eigen haar kunnen c.q. hebben gekund in die pruiken-inloop-kast zetten.
GHG is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2014, 20:56   #45
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Lekker een keer een pruiken party ..... in plaats van een ouderwetse Tupperware party hihihihi
__________________
Liefs,

Heleen

Don't let your struggle become your identity!!


December 2011: haar-ellende begonnen
Oktober 2013: diagnose AGA.

Na anderhalf jaar leven in onzekerheid, stress en angst, geen zin in nog meer onzekerheid t.a.v. het wel of niet aanslaan van medicatie:
Augustus 2013: HH gedeeltelijk haarwerk afgeleverd: wat een verademing!!
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.