Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 december 2014, 15:44   #61
MinnieMouse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2013
Locatie: Noorden des lands
Berichten: 110
Geslacht:
Oooooh helemaal top zeg! Ook bovenop je hoofd, geweldig! Wat een leuk haarstuk!

Hoe vind je de klemmetjes zitten Wendy? En is dit haarwerk zo makkelijk op en af te zetten?

Laatst gewijzigd door MinnieMouse; 8 december 2014 om 15:56
MinnieMouse is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2014, 16:07   #62
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Nooit meer een bad hairday
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2014, 09:51   #63
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Dag Wendy,

Heel mooi kapsel hoor !
Ik begrijp die onzekerheid in het begin. Dit had ik ook. Gaat wel voorbij maar het heeft bij de ene meer tijd nodig dan bij de andere.
Vooral als je op je werk aankomt en iedereen geeft reactie op je haarwerk en je voelt je dan wat ongemakkelijk. Ik was bang men zou zeggen dat ze zien dat ik een hw draag.
Vroeger had ik nooit complimenten om mijn kapsel en met mijn haarwerk kreeg ik er constant.

Komt allemaal wel in orde. Voel je nu maar goed in je vel !

Groeten.
Marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2014, 16:13   #64
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik vind Wendy een toppertje, een doorzetter en een stoere meid met haar weergaloze nieuwe kapsel!
Zo dat moest ik even kwijt
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2014, 17:42   #65
MinnieMouse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2013
Locatie: Noorden des lands
Berichten: 110
Geslacht:
Helemaal eens Astrid!
MinnieMouse is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2014, 23:04   #66
WendyD
Sarria Mono Hazelnut Rtd
 
WendyD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2014
Berichten: 43
Geslacht:
Wat zijn jullie toch een schatten!!!

Bij deze even een update van mijn kant. Dinsdag zou mijn eerste werkdag met mijn haarwerk zijn. Maandagavond sloeg de paniek toe. Al die mensen. En wat zouden ze wel niet allemaal gaan zeggen. En ik ben twee weken niet geweest door vrije dagen en ziekte en dan al die vragen. Wat nu? Het was te veel. In overleg met mijn man besloot ik dan ook om dinsdag niet met haarwerk naar het werk te gaan, maar eventueel wel wat mensen voor te bereiden. Ik werk er al bijna 10 jaar dus men kent mij niet anders dan met dun en weinig haar.

Ook dat plan liep niet heel soepel. Ik wist niet hoe ik het aan moest kaarten. Uiteindelijk heb ik mijn leidinggevende en één collega verteld dat ze me een dezer dagen in een metamorfose zouden zien. Ze waren erg nieuwsgierig en uiteindelijk heb ik ze een foto laten zien. Hierop kreeg ik al erg leuke reacties.

Vandaag heb ik dan de stap gezet. Letterlijk met knikkende knieën heb ik het pand betreden vanmorgen. Te laat... want alles moest goed zitten natuurlijk. Maar daar ging ik. Ik liep langs wat indirecte collega's, zei goedemorgen en liep door. Maar oh wat heb ik een lieve reacties gekregen vandaag! Ja, het was voor iedereen duidelijk dat ik een haarwerk droeg. Dat kon eigenlijk niet anders. Mijn eigen haar was zo ontzettend dun, transparant en weinig dat dit echt een overgang is. Maar... iedereen vindt het zo mooi.
Er was iemand die met mijn collega zat te praten en naar mij zat te kijken. Op zeker moment zei hij: "Het staat je heel erg goed Wendy. Ik moest eerst even heel goed kijken wat er nou anders is aan je." hahaha... Blijkbaar staat het natuurlijk genoeg om daar overheen te kijken. :-)

Ik ben ontzettend blij met alle positieve en lieve reacties en er is een hele grote last van mijn schouders gevallen. Nee, ik heb nog lang niet iedereen gehad, maar de eerste stap is gezet. Het was een enorm emotionele dag voor me en na thuiskomst wilde ik eigenlijk alleen nog maar mijn haarwerk afzetten en alle emoties eruit laten. Dat heb ik gedaan en dat heeft me opgelucht. Ik ben heel trots op alle stappen die ik heb gezet en realiseer me dat het best grote en heftige stappen zijn. Ontladen hoort er ook bij.

Al die tijd heb ik aandacht rondom mijn haar geprobeerd te vermijden. Nu krijg ik aandacht met betrekking tot mijn haar en dat is emotioneel.

Morgen ga ik weer als mijn nieuwe zelf. Ik wen er langzaam maar zeker aan en ook mijn collega's gaan er aan wennen en weten straks niet beter meer. Vandaag was een enorme stap en ik heb hem gezet.

Thnx voor al jullie support!
WendyD is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2014, 23:22   #67
MinnieMouse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2013
Locatie: Noorden des lands
Berichten: 110
Geslacht:
Ik kan me helemaal voorstellen hoe zo'n hoge drempel dat moet zijn geweest om met haarwerk naar je werk te gaan Wendy!
Maar gelukkig, je hebt het achter de rug en de reacties waren positief! Nu fijn genieten van je mooie haar!
Geen last van de klemmetjes?
MinnieMouse is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2014, 23:37   #68
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Fantastisch hé!

Weet je? Wij maken ons druk om ons haar ...
Collega's, vrienden etc helemaal niet. Ze zien wat anders aan je. Geven wel of geen compliment en gaan over tot de orde van de dag. Morgen is jouw haarwerkje alweer gewoon bij je collega's. TOP dus!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2014, 15:50   #69
WendyD
Sarria Mono Hazelnut Rtd
 
WendyD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2014
Berichten: 43
Geslacht:
Oh MinnieMouse, je had al eerder gevraagd naar de klemmetjes. Sorry.

Het ene moment zitten ze prima, het andere moment kan ik ze wel schieten. Het wisselt dus nogal. Voor nu vind ik steeds nog weer een weg waarbij het goed te doen is. Hoe dat in de toekomst gaat weet ik niet, maar dit is prima zo.

X
WendyD is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2014, 20:16   #70
WendyD
Sarria Mono Hazelnut Rtd
 
WendyD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2014
Berichten: 43
Geslacht:
Jihoe! Vandaag windkracht 6-7 en op de fiets zonder mijn haarwerk vast te houden. En weet je... het ging natuurlijk gewoon goed.

Zo... dat moest ik even kwijt. Hahaha
WendyD is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2014, 20:50   #71
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Joehoe
Weer een hobbel overwonnen!
Als de maat goed is en dan met klemmetjes of tape kan ie écht geen kant op!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2014, 21:11   #72
WendyD
Sarria Mono Hazelnut Rtd
 
WendyD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2014
Berichten: 43
Geslacht:
Dat blijkt. :-)

En toch vraag ik me af of ie niet aan de grote kant is. Ik heb ruimte bovenop mijn hoofd. Mar misschien is dat meer mijn gevoel.

Ik vraag me trouwens nog wel een paar dingen af.
- Iemand vroeg mij vandaag of ik ermee kan zwemmen. Ik heb het er niet over gehad, maar ik neem aan dat dat eventueel kan, maar heel netjes met hoofd boven water. Klopt dat?
- En sauna kan vast niet. :-(
- En hardlopen is ook nog zo'n twijfeldingetje. En dan vooral wanneer ik bij de vereniging loop en bijvoorbeeld activiteiten/feestjes heb na afloop van de training. Hoe doen jullie dat?
WendyD is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2014, 10:23   #73
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Iets ruimte bovenop heb ik ook, hoor. Ik vind het niet storend.
Het is en blijft toch een confectie stuk, wat nooit helemaal passend zal zijn.

Zwemmen. Tsja, met koppie boven water! Het kan wel, maar als je haar volledig nat wordt zie je de trenzen aan de achterkant.
Met een volledig handgeknoopt haarwerk kan je gewoon zwemmen en kopje onder (mits goed vastgeplakt).

Sauna en synthetisch is not done! Met een haarwerk van echt haar kan je wel gewoon de sauna in.

Hardlopen met haarwerk. De een vindt het niets en doet het haarwerk af en zet een pet of muts op, een ander houdt het haarwerk gewoon op. Dat is heel persoonlijk. Ligt er ook aan hoe intensief je sport.
Lannie, een forumlid, sport ook veel/regelmatig en draagt dan een goedkoop synthetisch haarwerkje (€ 50 geloof ik).

Je kan bijv. tijdens hardlopen muts/pet opzetten en na afloop zet je je haarwerk op
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2014, 17:15   #74
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Ik blijk een wat kleiner koppie dan gangbaar te hebben, en moet daarom altijd even de schaar zetten in mijn haarwerk om 'em goed op maat te krijgen. Ik stoor me er aan als 'ie iets te ruim zit.
Heb gisteren een nieuw modelletje er bij aangeschaft: de Zara mono. Ik had die vandaag op, en m'n jongens vonden dat ik zo'n 'toef haar' op m'n kruin had: precies de plek waar hij iets te ruim zat. Ik heb dus meteen de schaar maar weer gepakt, en er één trens tussenuit geknipt en de boel weer aan elkaar genaaid. En nu zit 'ie goed..

Dit wordt mijn nieuwe 'werkpruikje' (naar m;n werk doe ik altijd dezelfde op, thuis loop ik met verschillende modellen/kleuren/haarlengtes op)
Ben benieuwd of het opvalt.. ik verbaas me er telkens over dat mensen niet verder komen dan 'naar de kapper geweest?' en niet beseffen dat mijn haar eerder langer dan korter is geworden en dat dat natuurlijk niet kan..
Zo lang niemand er naar vraagt, maak ik ze niet wijzer. (collega's weten het, niet de jongeren waar ik mee werk)
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2014, 19:54   #75
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Hallo Wendy,

Dikke proficiat met die grote stap die je hebt gezet !
Bij mij voelde het vanboven ook een beetje te groot in het begin. Ik had ook nog ruimte tussen hoofd en haarwerk. Maar na een tijdje past het hw zich wat aan en heb ik mij haren wat korter geknipt waardoor mijn hw beter zat.

Ik heb een reserve hw die ik meestal draag als ik niet moet gaan werken en daarmee ga ik ook gaan lopen. Natuurlijk moet ik dit hw frequenter wassen dan het andere hw.

Om te gaan zwemmen doe ik een siliconen badmuts aan als ik van de glijbaan ga met de kindjes. Ik ben ook eens gaan zwemmen met mijn synthetisch hw op maar ik bleef dan mooi boven water. Enkel in mijn nek was mijn hw nat geworden.

Ik begrijp heel goed je emotionele reacties. Die had ik ook de eerste paar maanden.
het is een aanvaardingsproces waardoor je heen moet. Het komt wel in orde hoor.

Nog veel succes met je hw !

veel liefs

Marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.