Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juli 2005, 22:39   #31
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael222
Weet jij hier misschien een antwoord op tiuri?? Hartelijk dank
Hey michael222,
Inderdaad zou je zeggen dat dat biologisch gezien heel logisch is, maar helaas is gebleken dat minoxharen echt verloren gaan na het stoppen met het middel, ook al slik je fin of dut!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 april 2007 om 10:56
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2005, 11:16   #32
hardrocker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Berichten: 66
ik lees dat finasteride niet werkt voor hergroei met inhammen. maar hoe zit het met behoud van de haren die op die plek zitten?
hardrocker is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2005, 11:21   #33
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hardrocker
ik lees dat finasteride niet werkt voor hergroei met inhammen. maar hoe zit het met behoud van de haren die op die plek zitten?
Zie hier. .
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2005, 12:17   #34
hardrocker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Berichten: 66
bedankt!

dus mijn kans op haarbehoud frontaal zou dus 95% zijn?

dat is me nogal een percentage. mag ik het op deze manier interpeteren?

ik wil toch graag een vorm van zekerheid
hardrocker is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2005, 14:16   #35
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hardrocker
bedankt!

dus mijn kans op haarbehoud frontaal zou dus 95% zijn?

dat is me nogal een percentage. mag ik het op deze manier interpeteren?

ik wil toch graag een vorm van zekerheid
Het zijn cijfers gebaseerd op fotoanalyses, je snapt dat je daar nooit precieze cijfers uit kunt halen. Je ziet dat de "No change"-groep erg groot is bij Propecia-slikkers. AGA gaat bij veel mensen heel erg langzaam, dus onderzoekers zullen deze mensen snel indelen in de "No change"-groep, terwijl de haartoestand wellicht toch verslechterd is.

Wat dit staatje laat zien is dat finasteride in ieder geval ook zeker weten frontaal werkt, ondanks het feit dat dat vaak wordt bewtijfeld. Wel werkt het minder goed frontaal dan bij de kruin, maar dat is bij ieder haargroeimiddel zo.

Finasteride heeft een succesrate van 70 tot 80%, frontaal zal dat misschien (ruwe schatting) zo'n 10% lager liggen. Dus de kans dat je je haren frontaal behoudt ligt rond de 60 tot 70%.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2005, 14:18   #36
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hardrocker
ik lees dat finasteride niet werkt voor hergroei met inhammen. maar hoe zit het met behoud van de haren die op die plek zitten?
Posts even verplaatst van de algemene finathread naar deze thread, daar lijken ze me wat beter op zn plaats.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2005, 18:22   #37
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Is er van Fina ook al een 5+ studie bekend? En dan zowel op de haarlijn als op het kruingedeelte!
Heb namelijk ook veel kleine haartjes zitten frontaal en gebruik fina nou zo een 4 jaar?
Ben benieuwd
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2005, 18:29   #38
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
Is er van Fina ook al een 5+ studie bekend?
Nee. .
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2005, 23:38   #39
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
De officiële propecia-website is enorm opgelapt: www.propecia.com. Erg leuk om even doorheen te surfen.

Opvallend is het stukje bij gebruikerservaringen. Je kunt daar zes filmpjes afspelen van verschillende gebruikers. Wat je sowieso merkt over de gehele site, maar ook bij deze filmpjes, is dat ze heel reëel zijn in wat je kunt verwachten. Bij die zes personen zitten er ook bij die niet zulke goede resultaten hebben gehaald, en zelfs eentje bij wie het totaal niet heeft geholpen en die zegt zwaar teleurgesteld te zijn in het product. Op de officiële propecia-website! Ik vind dat echt heel erg goed.

Wat ze trouwens ook duidelijk zeggen op de site is dat het niet is bewezen dat Propecia op de inhammen ("temples") werkt. Ze hebben het alleen getest op de vertex (kruin) en de midfrontal area. Zie het volgende plaatje:




De werking van Propecia op de inhammen is dus NIET getest dus ze kunnen en mogen daar waarschijnlijk niets over zeggen. De man besluit ieder filmpje dan ook met de opmerking:

"There is no evidence that Propecia works for receding hairlines at the temples."
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 31 mei 2006 om 12:07
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2005, 00:14   #40
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Ligt het nu aan mij, of is die grens van de frontal wel erg laag op dat rechtse plaatje .
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2005, 12:59   #41
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
jah die kerel is geboren met dikke inhammen en frontaal haar tot op zn wenkbrouwen... daar ben je ook niet mee gezegend

edit: en bij mij loopt het haar in mn nek gelukkig wel een stukkie verder
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2005, 23:43   #42
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
ik slik nu 9 maand finasteride en ik moet zeggen dat er geen verbetering is maar ook geen achteruitgang, ik zou wel willen dat mijn inhammen wat minder werden maar ik zie nog niet echt verbetering ik zou zelf zeggen,dat de laatse weken ik weer meer last krijg van uitval TJA mss zal het wel weer verbeteren.... dat hoop ik toch
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2005, 02:02   #43
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
ben nog maar 8 dagen bezig maar laat me niet weerhouden door de horrorverhalen hier.

in het topic fina en bijwerkingen werden ook de allerergste bijwerkingen gerapporteerd en in zulke grote getalen dat ik me kapot schrok.
heb geen enkele bijwerking en ook mijn libido (die wel lager schijnt te worden bij veel mannen) heeft niks te klagen.

in een ander topic, succesverhalen kun je foto's zien van iemand die binnen 4 maande mega hergroei (vooral inhammen) heeft. die user merkte ook op dat de drang om nog langer te posten op dit forum zeer klein was geworden aangezien hij niet echt meer een haarprobleem heeft.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2005, 12:48   #44
Max
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2002
Berichten: 96
Citaat:
in een ander topic, succesverhalen kun je foto's zien van iemand die binnen 4 maande mega hergroei (vooral inhammen) heeft. die user merkte ook op dat de drang om nog langer te posten op dit forum zeer klein was geworden aangezien hij niet echt meer een haarprobleem heeft.
Klopt wel aardig. Ik heb ook eigenlijk geen last meer van haartuitval, omdat ik ook fina slik. Hierdoor heb ik ook weinig behoefte op te posten. Wel blijf ik haarweb volgen voor een beter oplossing, want ik slik liever geen pillen die met je hormonen rommelen.
Max is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2005, 02:52   #45
drumstick
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 48
Ben nu een dikke drie weken met 1/4 proscar bezig.... (dus 1 tablet in 4 delen)... Moet zeggen dat ik na een week wel wat meer ahren dannnormaal verloor!!.... Maar ik ga eens doorzetten. Kijken wat het gaat worden,...
drumstick is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Gynaecomastie (borstvorming) Mellie Medicijnen/haargroeimiddelen 288 24 juli 2012 22:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.