Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 november 2004, 10:15   #1
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Theo van Gogh vermoord

AMSTERDAM - De cineast Theo van Gogh is vanmorgen in Amsterdam vermoord. Zijn productiemaatschappij zegt dat hij is doodgeschoten, de Amsterdamse tv-zender AT5 meldt dat hij is neergestoken.

Hij zou zijn gevonden met een brief op zijn lichaam. Deze is volgens geruchten met een mes in zijn borst vastgestoken. Het zou gaan om een brief met islamitische teksten.

De dader zou door het Oosterpark zijn gevlucht, maar door een agent in zijn been zijn geschoten op de Mauritskade. Bij dat incident zou ook de motoragent zijn getroffen.

Het Oosterpark is afgesloten. De ME en de technische recherche zijn aanwezig. Filmmaker en presentator Theo van Gogh (47) is een aantal keren bedreigd geweest vanwege zijn uitgesproken standpunten over de Islam.
[Bron: teletekst]
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 2 november 2004 om 10:35
Tiuri is offline  
Oud 2 november 2004, 10:36   #2
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Ik wilde t net posten, maar je was me voor.

Net op de radio vertelde ze dat ooggetuigen hadden gezien dat Theo door een man en een vrouw is neergeschoten, en er zou een briefje op zijn borst zijn geprikt met een mes.

Theo heeft afgelopen kwartaal een documantaire gemaakt over vrouwkwetsende opmerkingen in de koraan, mogelijk is hij hierom doodgeschoten/vermoord.

We zullen t zien,
Waar gaat t toch heen met deze wereld?
Waarom kunnen mensen elkaar niet gewoon tollereren?

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline  
Oud 2 november 2004, 10:59   #3
ingie
HaarWeb lid
 
ingie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Locatie: gemeente Rotterdam
Berichten: 220
We leven in een zieke wereld.....
__________________
Wie naar het verleden staart,
staat met z'n rug naar de toekomst.


Regime

intern:
sinds 6-4-'04 - 1mg finasteride (proscar)

extern:
rooscure 2xpw
ingie is offline  
Oud 2 november 2004, 11:19   #4
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Als die moord daadwerkelijk door moslimfanaten is gepleegd, dan is dat een ernstige zaak. Hier in Nederland mag je niet eens meer zeggen wat je denkt, het lijkt het midden-oosten wel. Geloof op zich is een geloof, het is geen feit en daarom is het een geloof. Iets wat dus geen realiteit is mag daar geen kritiek over gedaan worden? Wat een onzin, zeg. De koran bestaat al 1400 jaar en sommige mensen van deze tijd, leven nog steeds in die vroegere tijd.
DHTkiller is offline  
Oud 2 november 2004, 11:25   #5
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Waar zijn we nou helemaal mee bezig?
T maakt niet uit wie die moord gepleegt heeft, t is gewoon triest!
En als het idd om zijn uitgesproken mening is gedaan, heb ik daar helemaal geen woorden voor.

Waarom kunnen mensen elkaar niet gewoon in elkaars waarde laten.

ik snap dat niet hoor!!!

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline  
Oud 2 november 2004, 11:33   #6
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Dit leidt uiteindelijk tot een zware oorlog, dat weet ik zeker. Alleen de vraag is wanneer..
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Oud 2 november 2004, 11:44   #7
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Dat weet uiteindelijk niemand.
We merken het vanzelf allemaal wel.
Ik sta nergens meer van te kijken
ik zei net ook al in een ander topic:

Kan me nog herinneren dat als ik vroeger naar het jeugdjournaal keek dat ze niet geod wisten wat uit te zenden,
dus kreeg je items over een schaap dat lammetjes had gekregen in de winter, een kanarie die kon waterskien en een olifant die ging verhuizen.
Tegenwoordig moeten ze de kinderen vertellen dat er weer iemand dood is geschoten.
Dat er weer een aardbeving is, en dat de oorlog nog steeds niet afgelopen is, en dat er alleen nog maar meer bij komen!
Nu moeten we verdorie nog oppassen dat we die kinderen niet bang maken, inplaats van lammetjes in de winter vertellen we over oorlogen


__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline  
Oud 2 november 2004, 13:26   #8
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Nieuwe kruistocht anno 2005?
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline  
Oud 2 november 2004, 13:35   #9
broekie
Banned user
 
Geregistreerd: 1 augustus 2004
Berichten: 59
Hij zou zijn gevonden met een brief op zijn lichaam. Deze is volgens geruchten met een mes in zijn borst vastgestoken. Het zou gaan om een brief met islamitische teksten.

Ik vind de Islam zoals die beleefd wordt door zieke geesten een plaag!
broekie is offline  
Oud 2 november 2004, 15:09   #10
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Tja wat moet ik er van denken,
Dat hij met een brief op zijn borst is gevonden staat ook al 2 keer hier boven.
Maar de pliesie heeft tot nu toe niets bevestigd!!
We wachten af! nog mensen die naar amsterdam gaan vanavond?
Ik zou wel willen maar woon te ver weg. (omgeving Rotterdam)
Zou niet gaan om Theo te herdenken (had niets met die man) maar eerder om het feit dat hij op zo'n brute wijze vermoord is. (de rede doet er dan ff niet toe)
Als hij inderdaad vermoord is omdat hij zijn mening uitte (die toch wel hard was af en toe naar mijn mening) vind ik dat helemaal appart.
Zijn mening mocht dan net zoals die van vele andere sterk afwijken en soms hard over komen. Ik vind het absurt dat je daarom vermoord wordt!!

Waar gaat t heen met deze wereld??
En wat doen we eraan??

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline  
Oud 2 november 2004, 16:13   #11
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ik vond Van Gogh een aanstekelijk provocateur, die bewust de grenzen van de vrijheid van meningsuiting verkende.. Een grootmoedig persoon, die niet te beroerd was om zijn ongelijk toe te geven mits iemand betere argumenten aandroeg. "De vijfde colonne van de geitenneukers marcheert weer" > het is een self-fulfilling prophecy geworden.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline  
Oud 2 november 2004, 16:24   #12
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
De koran bestaat al 1400 jaar en sommige mensen van deze tijd, leven nog steeds in die vroegere tijd.

Hoho, wat wil je daarmee zeggen?
Biljartbal is offline  
Oud 2 november 2004, 16:36   #13
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Originally Posted by DHTkiller
De koran bestaat al 1400 jaar en sommige mensen van deze tijd, leven nog steeds in die vroegere tijd.
Mee eens. De conservatieve islam is, als je het antropologisch bekijkt, een agressieve, rigide leer die het product is van een onherbergzaam klimaat (Saudi-Arabie, 7e eeuw), waarin je moest vechten om te overleven. Geen wonder dat de conservatieve variant van deze religie 'achterlijk' genoemd kan (en mag!) worden. Overigens vind ik dat ook van het conservatieve christendom.
Probleem voor de Arabische wereld is dat ze sinds Averroes (11e eeuw) geen enkele denker van betekenis meer hebben gehad. Termen als humanisme en Verlichting zijn hen in wezen vreemd. De progressieve islam daarentegen heeft elementen van het oud-Griekse denken en het westerse humanisme geincorporeerd. Daar is niets mis mee. Maar het feit dat intolerante mensen onze tolerantie misbruiken, is hemeltergend.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline  
Oud 2 november 2004, 16:46   #14
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Originally Posted by DHTkiller
De koran bestaat al 1400 jaar en sommige mensen van deze tijd, leven nog steeds in die vroegere tijd.
Mee eens. De conservatieve islam is, als je het antropologisch bekijkt, een agressieve, rigide leer die het product is van een onherbergzaam klimaat (Saudi-Arabie, 7e eeuw), waarin je moest vechten om te overleven. Geen wonder dat de conservatieve variant van deze religie 'achterlijk' genoemd kan (en mag!) worden. Overigens vind ik dat ook van het conservatieve christendom.
Probleem voor de Arabische wereld is dat ze sinds Averroes (11e eeuw) geen enkele denker van betekenis meer hebben gehad. Termen als humanisme en Verlichting zijn hen in wezen vreemd. De progressieve islam daarentegen heeft elementen van het oud-Griekse denken en het westerse humanisme geincorporeerd. Daar is niets mis mee. Maar het feit dat intolerante mensen onze tolerantie misbruiken, is hemeltergend.
Ach, de ware Islam heeft een ander beeld. Dat een marokkaan iemand afknalt wil niet zeggen dat hij handelt uit geloofsovertuiging. Keer op keer wordt dat duidelijk gemaakt in de Koran. Maar nee, tuurlijk niet...conclusies trekken doen we toch liever verkeerd he?
Biljartbal is offline  
Oud 2 november 2004, 17:07   #15
*Liejvurd*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 114
..Ik kan alleen maar zeggen dat ik het heel erg verschrikkelijk vind &nd het allemaal niet kan bevatten; Je Kunt Niet Meer V0or Je Mening Uitk0men!! Vrijheid van meningsuiting maar sowieso gewoon vrijheid is t0ch wel het belangrijkste in een land en dat wordt keer op keer geschonden..(W)...


**RIP The0**
__________________
heel langzaam komt het terug?
*Liejvurd* is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waarschuwing ! Theo Zantman (Thezan) Haarwerken heeft faillisement aangevraagd. Webmaster Haarwerken 29 22 december 2010 01:28
Brief gehad van Theo Zantman Priya Haarwerken 13 26 januari 2004 16:28
faillissement sharozan bv. h.o.d.n. theo zantman marcel vermaat Haarwerken 0 25 januari 2004 10:47
Theo Zantman?? Wie kent deze kliniek? Thunderbird Chirurgische behandelingen 10 10 juni 2003 22:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.