Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 januari 2024, 03:03   #16
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
We liggen niet echt op 1 lijn he.. Maar een nieuw orgaan is toch wel iets anders dan nieuw haar is het niet?

Ik begrijp je helemaal. Ik heb deze ideeen ook allemaal gehad. Mijn 1e ht is dan ook al 23 jaar geleden. Ik moet er niet aan denken om al 23 jaar fina en minox gebruikt te hebben.

Als je jong (kalend) bent denk je dat haar het allerbelangrijkste is in het leven. Maar ik kan je vertellen dat je na 2 ht's en zonder gebruik van fina en minox ook tevreden kan zijn met je haar.

Mensen adviseren om levenslang fina en minox te laten gebruiken is echt niet verstandig. Komop zeg. En aan sarcasme doe ik hier niet aan. Ik ben een aardige ervaringsdeskundige ondertussen.

En tuurlijk heb ik ook even fina gebruikt, maar ben blij dat ik daar snel mee gestopt ben.
Niks mis met Finasteride gebruiken de rest van je leven als haar belangrijk voor je is. Ieder heeft zijn eigen mening en gevoel erover, dat heeft niets met leeftijd te maken... Verder kwam je met wat mij betreft een slap argument. Ik vergelijk niet haren met een orgaan, maar wel het patroon dat medicijnen gewoon binnen het pakketje hoort van een effectief resultaat...
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2024, 10:09   #17
zoezel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2022
Berichten: 395
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Niks mis met Finasteride gebruiken de rest van je leven als haar belangrijk voor je is. Ieder heeft zijn eigen mening en gevoel erover, dat heeft niets met leeftijd te maken... Verder kwam je met wat mij betreft een slap argument. Ik vergelijk niet haren met een orgaan, maar wel het patroon dat medicijnen gewoon binnen het pakketje hoort van een effectief resultaat...
Ik gebruik duta(goed voor prostaatwaarden)en orale minox
(houd de bloeddruk oké).
zoezel is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2024, 19:23   #18
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Helemaal prima, iedereen moet zelf weten wat hij doet natuurlijk. Maar elk medicijn heeft sowieso kans op neven effecten. Ook Fina, het zijn zeker geen snoepjes. Ik heb ff wat evt bijwerkingen opgezocht en gekopieerd.

Mogelijke bijwerkingen zijn o.m. potentie- en erectiestoornissen, een lagere geslachtsdrift en een verkleinde prostaat. Mogelijk kan finasteride ook de spermakwaliteit en de vruchtbaarheid aantasten. Eventuele nevenwerkingen verdwijnen zodra de behandeling wordt stopgezet. Dit geneesmiddel wordt alleszins afgeraden voor zwangere vrouwen en vrouwen in de vruchtbare leeftijd vanwege een mogelijke negatieve invloed op een eventuele zwangerschap (teratogeen effect). Bovendien heeft het nauwelijks effect bij vrouwen. Mannen die het geneesmiddel nemen, wordt aangeraden om altijd te vrijen met een condoom omdat de kans bestaat dat er resten in het zaad zitten, wat in geval van een bevruchting, een negatief effect kan hebben op de vrucht (afwijkingen van de externe mannelijke genitaliën).
Gezien de mogelijke ongewenste effecten moet men zich volgens het BCFI afvragen of de risico-batenverhouding van finasteride ter behandeling van alopecie wel gunstig is, temeer omdat de behandeling met finasteride onafgebroken moet worden voortgezet opdat het beperkte effect zou aanhouden.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2024, 20:52   #19
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoezel Bekijk bericht
Ik gebruik duta(goed voor prostaatwaarden)en orale minox
(houd de bloeddruk oké).
idd, dat is nog veel beter dan fina...
weer ff kopieren en plakken.

Vaak (1-10%): impotentie, verminderde libido, ejaculatiestoornissen (incl. verlaagd spermavolume) en gynaecomastie.

Soms (0,1-1%): alopecia, hypertrichose. Duizeligheid.

Verder zijn gemeld: allergische reacties, waaronder huiduitslag, jeuk, urticaria, lokaal oedeem, angio-oedeem. Hartfalen. Zwaarmoedige stemming, depressie. Pijn en zwelling van de testes. Borstkanker bij mannen.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2024, 20:57   #20
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Dus als het echt tegenzit heb je wel haar, versier je een chick, kun je geen stijve krijgen, maar heb je wel borsten....
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2024, 21:15   #21
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Dus als het echt tegenzit heb je wel haar, versier je een chick, kun je geen stijve krijgen, maar heb je wel borsten....
Ga eens de bijwerkingen van ieder ander medicijnen of voedsel nalezen.

Even kopieren plakken, bijwerkingen Paracetamol.

Sedatie, depressie, verwardheid, hallucinaties, hoofdpijn, visusstoornissen, (draai)duizeligheid. Afwijkingen in het bloedbeeld zoals agranulocytose (na langdurig gebruik), trombocytopenie, (trombocytopenische) purpura, leukopenie, neutropenie en hemolytische anemie.

Bijwerkingen alcohol:

veel moe zijn, slecht slapen, maagklachten (oprispingen, zuurbranden), diarree, hartkloppingen, zweten, trillen, vallen, minder kracht en minder gevoel, bijvoorbeeld in uw voeten.28 aug 2017

Bijwerkingen van bewerkt voedsel wat 95% van de mensen dagelijks vreet.

verstoort ons immuunsysteem, verhoogt het risico op infectie en veroorzaakt ontstekingsachtige darmziekten, ook wel Inflammatory Bowel Diseases (IBD) genoemd. De ziekte van Crohn en colitis ulcerosa zijn voorbeelden van dergelijke chronische ontstekingen van het maag-darmkanaal. Verstoort hormoonhuishouding, verstoort de gezonde celdeling en celvernieuwing en houdt ongezonde cellen in leven.

Bovendien komen de bijwerkingen van Finasteride die jij bespreekt bij minimale percentages voor. Alleen zijn de anti-finasteride mensen altijd gebaat bij het opblazen van de bijwerkingen om zichzelf te rechtvaardigen dat ze 'gezondheid' boven haar verkiezen.

Ik sport 6x p week, eet alleen maar onbewerkt voedsel, drink nooit alcohol, nooit drugs, maar ja, ik neem wel Finasteride.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2024, 11:41   #22
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Het aantal bijwerkingen weten van welk medicijn dan ook is altijd lastig. Nocebo’s, niet gemeld, onjuist gemeld enz. De aantallen zijn puur indicatief.

Maar gelukkig werkt Finasteride ook in een mico-dosering. Ik ben dus een van de weinigen met een echte bijwerking van Fina (Urticaria). Op 0.25mg topisch gaat het goed. Mijn tip als je bijwerkingen ervaart: halveren dus 0.5mg en anders 0.25G.

Wat betreft het libido en hoeveelheid ejaculaat lijkt het bij de start van mijn gebruik in september juist enorm te zijn toegenomen
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2024, 16:16   #23
Xaviatus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2017
Berichten: 14
Geslacht:
Altijd apart hoe fina/duta & minox met paracetemol word vergeleken. Het grote verschil is toch dat je niet de rest van je leven elke dag van paracetemol afhankelijk zult zijn...
Xaviatus is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2024, 18:08   #24
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xaviatus Bekijk bericht
Altijd apart hoe fina/duta & minox met paracetemol word vergeleken. Het grote verschil is toch dat je niet de rest van je leven elke dag van paracetemol afhankelijk zult zijn...
Klopt! Ik gebruik het ook al bijna 30 jaar (zo goed als) ononderbroken. Ik ben wel zo realistisch dat het gewoon troep blijft. Ik wuif niks weg en ik maak niemand bang of moedig niemand aan. Iedereen beslist voor zichzelf wat het hem/haar waard is. Had het liever ook niet geslikt of gesmeerd, maar die verdomde haar-tic hč...

Laatst gewijzigd door Reet; 29 januari 2024 om 18:10
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2024, 23:43   #25
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xaviatus Bekijk bericht
Altijd apart hoe fina/duta & minox met paracetemol word vergeleken. Het grote verschil is toch dat je niet de rest van je leven elke dag van paracetemol afhankelijk zult zijn...
Het gaat niet erom of je het je hele leven lang slikt ja of nee. Het gaat om de bijwerkingen van een medicijn. Elk medicijn heeft bijwerkingen en ook andere zaken zoals voeding en drank. Buiten paracetamol heb ik namelijk ook de bijwerkingen van bewerkt voedsel en alcohol opgesomd. Lijkt me dat genoeg mensen dit dagelijks innemen. Als ik ook nog de bijwerkingen van een gebrek aan slaap of een irritante vrouw moet vermelden, dan kan ik dat ook nog wel doen.

Blijkbaar ga je volledig voorbij aan mijn punt dat de bijwerkingen van het medicijn Finasteride door de Anti-Finasteride mensen totaal wordt overtrokken. Je leest blijkbaar niet mijn gehele bericht of wilt aan nitpicking doen. Het daadwerkelijke aantal mensen die bijwerkingen ervaren is ontzettend klein. Ikzelf ben in het begin ook heel huiverig geweest tegenover Finasteride, mede door de horrorverhalen op internet (o.a. hier).

Ik hoop dat mijn punt inmiddels wél duidelijk is anders kan ik de bijwerkingen van Paracetamol ook weghalen als dat duidelijker is.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2024, 08:09   #26
Linkerbaan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2020
Berichten: 27
Geslacht:
Het blijft natuurlijk iedereen zijn eigen keuze om met finasteride te starten of niet. Uiteraard zijn er bijwerkingen, het is alleen de vraag of je deze ook echt zult krijgen. Daarnaast zijn er ook gevallen waarbij bijvoorbeeld 0.25mg per dag tot goede resultaten lijdt en geen bijwerkingen geeft.

Daarentegen vind ik topisch wel een ander verhaal. Dit wordt steeds populairder, echter draag je finasteride dan uitwendig bij je. Ik zou de hele dag alert zijn of er niemand aan mijn haar komt. Of als iemand je een knuffel geeft dat je je haar/ hoofd op een veilige afstand houdt van de ander.

Nee, topisch zou voor mij geen optie zijn. Als ik het ooit zou gaan gebruiken dan is enkel via pilvorm een optie voor mij.
Linkerbaan is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2024, 14:00   #27
Xaviatus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2017
Berichten: 14
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Het gaat niet erom of je het je hele leven lang slikt ja of nee. Het gaat om de bijwerkingen van een medicijn. Elk medicijn heeft bijwerkingen en ook andere zaken zoals voeding en drank. Buiten paracetamol heb ik namelijk ook de bijwerkingen van bewerkt voedsel en alcohol opgesomd. Lijkt me dat genoeg mensen dit dagelijks innemen. Als ik ook nog de bijwerkingen van een gebrek aan slaap of een irritante vrouw moet vermelden, dan kan ik dat ook nog wel doen.

Blijkbaar ga je volledig voorbij aan mijn punt dat de bijwerkingen van het medicijn Finasteride door de Anti-Finasteride mensen totaal wordt overtrokken. Je leest blijkbaar niet mijn gehele bericht of wilt aan nitpicking doen. Het daadwerkelijke aantal mensen die bijwerkingen ervaren is ontzettend klein. Ikzelf ben in het begin ook heel huiverig geweest tegenover Finasteride, mede door de horrorverhalen op internet (o.a. hier).


Ik hoop dat mijn punt inmiddels wél duidelijk is anders kan ik de bijwerkingen van Paracetamol ook weghalen als dat duidelijker is.
Al die andere zaken die jij aanhaalt die ook bijwerkingen kunnen hebben neem ik om die reden ook zo min mogelijk. In ieder geval niet iedere dag.

Beetje kort door de bocht om te zeggen dat weinig mensen bijwerkingen ervaren, op korte en lange termijn, als daar geen concrete cijfers van zijn?

Een bisange schrijft bijvoorbeeld al helemaal geen fina meer voor vanwege de de feedback dat er veel bijwerkingen zijn.
Xaviatus is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2024, 16:48   #28
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Leuk dat er allerlei bijwerkingen van allerlei andere producten worden vermeld zoals paracetamol. Dat is sowieso appels met peren vergelijken. Fina is een pil die direct invloed heeft op je hormoonhuishouding en paracetamol niet. Daarbij zegt een vermelding van een bijwerking ook helemaal niet hoevaak het voorkomt en hoe risicovol het is.

Maar waarom gaan we hier met elkaar in discussie over het gebruik van Fina in iemand zijn persoonlijke verhaal over zijn haartransplantatie. Het is een oeverloze discussie waar dit forum al ram vol mee staat. Iedereen beslist zelf en schat de risico’s. De ene accepteert dat risico en de ander niet. Klaar.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2024, 18:57   #29
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Leuk dat er allerlei bijwerkingen van allerlei andere producten worden vermeld zoals paracetamol. Dat is sowieso appels met peren vergelijken. Fina is een pil die direct invloed heeft op je hormoonhuishouding en paracetamol niet. Daarbij zegt een vermelding van een bijwerking ook helemaal niet hoevaak het voorkomt en hoe risicovol het is.

Maar waarom gaan we hier met elkaar in discussie over het gebruik van Fina in iemand zijn persoonlijke verhaal over zijn haartransplantatie. Het is een oeverloze discussie waar dit forum al ram vol mee staat. Iedereen beslist zelf en schat de risico’s. De ene accepteert dat risico en de ander niet. Klaar.
Amen
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2024, 21:32   #30
Huybson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2023
Berichten: 23
Geslacht:
Sommige hier gaan graag de discussie over alles en iedereen aan.....
Huybson is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
veldhoven


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.