Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 april 2016, 20:08   #1
Arne78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2016
Berichten: 7
Geslacht:
Exclamation Inhammen bestrijden

Beste mensen,

Ik ben 23 jaar en heb sinds mijn 20e last van inhammen. De laatste tijd worden deze beetje bij beetje sterker en krijg ik er ook last van aan mijn beide slapen..
Ik ben er de laatste tijd meer om meer mee bezig en voel me ook minder goed in mijn vel..

(ik moet er wel bijzeggen dat ik altijd een dikke kop haar heb gehad en dit nog steeds het geval is.. Ik heb enkel last van inhammen)

Ik vraag me af wat jullie vinden bij mijn situatie (bekijk even de foto's)..
Is het aan te raden om te beginnen met Finasteride of eventueel iets anders?


Hartelijk dank!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 13120635_10210021883530653_1665724621_o.jpg‎ (39,0 KB, 129x gelezen)
Bestandstype: jpg 13120497_10210021884530678_1317899258_o.jpg‎ (40,6 KB, 115x gelezen)
Bestandstype: jpg 13120514_10210021889770809_992572055_o.jpg‎ (39,2 KB, 114x gelezen)
Bestandstype: jpeg 13105887_10210021882770634_1211942384_o.jpeg‎ (68,7 KB, 101x gelezen)
Arne78 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2016, 21:37   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Finasteride is wel het gebruikelijke om aan te raden. Daarnaast kun je (om het extra te helpen) minoxidil gebruiken, als je dit wilt. Finasteride is wel de basis om kaalheid (ook inhammen) te bestrijden. Echter werken de medicatie minder op de inhammen, maar wel op de kruin en midden-voor. Beste is op tijd ermee te beginnen, dit houd het meest tegen.

Je kunt na een langere periode dan overwegen of je de inhammen storend vind en een speciale haartransplantatie (zoals iFEU) voor alleen de inhammen te doen.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2016, 01:01   #3
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
als je minox gaat gebruiken, smeer het dan alleen op de kale plek/inhammen en niet op de gezonde sterke haren. wat ik dus wel gedaan heb en heel mijn gezonde haar 'DHT gevoelig' hebt getriggerd. dus versnelde mannelijke kaalheid.

probleem met minox is, is dat zodra je stopt met smeren op de haartjes, dus ook op de gezonde sterke haren, dat alle haartjes die in aanraking is geweest met minox, de haarzakjes (androgeen receptoren) enorm DHT gevoelig zal worden.

Het enige wat Minox doet, is bloedvaatjes verwijden, terwijl dht nog aan je haarzakjes zit te knagen, maar het procces wordt verstoord door de betere bloedcirculatie, je zet de androgeen receptor dus buitenspel (natuurlijk niet 100%). dus zodra je stopt met smeren, wordt de doorbloeding minder, wat shedding veroorzaakt PLUS DHT zal je haarzakjes op rappe tempo verschrompelen.

Laatst gewijzigd door tsahin; 1 mei 2016 om 01:08
tsahin is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2016, 01:52   #4
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Waar komt die info in godesnaam vandaan....

Dat je met minoxidil de gezonde haren dusdanig manipuleert dat ze ook dht gevoelig worden??

Zoals jezelf zegt: het enige wat minox doet is bloedvat verwijden. Niet meer. En niet minder. Staat los van dht en je genetische aanleg voor dht.

In mijn ogen complete bullshit
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2016, 03:07   #5
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Leuke redenering maar inderdaad niet waar. @Tsahin.

Sowieso stroomt minoxidil ook onderhuids, ik begreep van sommigen; ongewenste haargroei elders op het lichaam. Verder weet ik wel dat het werkt waar het wordt aangebracht (en misschien zo'n 3 cm onderhuids in diameter). Plus daarbij, hoe zou het dan met de achterzijde van het hoofd zitten, die bij haartransplantaties voor het donorgebied worden gebruikt. Lijkt me sterk dat die DHT gevoelig worden door minoxidil.

Dus als je iemand zonder AGA minoxidil zou geven en deze daarmee stopt, deze persoon ook last krijgt van erfelijke kaalheid Dat denk ik niet!

Ach ja, ik heb ook zo mijn fouten en falen daar is een forum voor.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2016, 15:55   #6
Arne78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2016
Berichten: 7
Geslacht:
Dus wat raden jullie nu aan voor mijn geval?

Gewoon eerst Finasteride gebruiken voor een jaar en dan eventueel overstappen naar een ander middel?

En als ik het goed begrijp blijft de haarlijn bij Finasteride gewoon status quo en gaat deze dus niet verlagen en gaan de inhammen dus ook niet verdwijnen?
Arne78 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2016, 17:31   #7
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Als je de medicatie neemt is het afzien wat de inhammen doen, misschien trekken ze even nog een beetje weg. Maar trekken ze in ieder geval niet geheel weg en krijg je mogelijk een dikkere haardos.
_________________________________________________
Aan te raden is om met finasteride te beginnen, op nummer 1. (nogmaals: de 5 mg tablet delen door 4)

Dan als extra toevoeging, als je dit wilt, kun je minoxidil gebruiken, het hoeft echter niet, maar het vult de medicatie wel mooi aan voor het effect.

Sommigen doen alleen minoxidil omdat ze bang zijn dat finasteride bijwerkingen geeft. Beste is, naar mijn mening, om daar niet bang voor te zijn en je kunt er desnoods altijd mee stoppen als je werkelijk iets vervelends ervaart. Verder werkt minoxidil als alleen zijnde ook en is deze een bewezen middel. Voor 1/3 van de mannen heeft dit goede effect. Minoxidil breng je dus 2 x p dag aan. In de ochtend en in de avond. Als je dit gebruikt zou het dus routine moeten worden. Het gebruiken van finasteride als basis zorgt ervoor dat dit effect veel beter toevoegt aan minoxidil.

Als je finasteride wilt gebruiken, dan kun je dit het beste zo blijven gebruiken. Geld ook voor minoxidil. Finasteride gaat efficiënter te werk en pakt de probleem bij de wortel aan. Zorgt ervoor dat de DHT voor 73% in het lichaam verlaagd wordt. DHT is de oorzaak van kaalheid voor haren die daar gevoelig voor zijn (wat erfelijk bepaald is).

________________________________________________
Als je in de toekomst wilt overstappen naar een sterkere medicatie, dan is dutasteride de sterkere broer genoemd, die ook meer kans heeft op bijwerkingen. Deze verlaagd de DHT voor 93%.

Je zou, als je werk krijgt en geld verdient, nanoxidil als een extra kunnen toevoegen. Dit doe ik ook: minoxidil in de ochtend, nanoxidil in de middag en dan weer minoxidil in de avond. Al moet je daar wel zin in hebben, om ook in de middag iets toe te willen voegen (laat staan of je wel 2 x p dag minoxidil wilt gebruiken). Desalniettemin kun je ook 1 x p dag minoxidil gebruiken, voor een iets kleinere beetje extra.

Succes.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 1 mei 2016 om 17:46
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2016, 23:41   #8
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
ik spreek uit eigen ervaring. ik heb in mijn beginnersjaren toen ik alleen nog inhammen had, minox gebruikt over heel mijn hoofd en kruin, met als gedachte, dat de gezonde plekken gezond zouden blijven. nou mooi niet.

overal shedding, en toen haarpijn en ontstekingen, toen was het weer een tijd gestabiliseerd en op een gegeven moment werkte minox niet meer. dus gestopt, en was het nog erger dan het begin. alle haren waren zwak en dun geworden en gevoelig (trekkerig gevoel)

mannen die geen AGA hebben, komt puur om het feit dat de androgeen receptor ongevoelig is voor DHT, dat is genetich bepaald. als je dan met die receptor gaat klooien door deze te ONDERDRUKKEN en latere periode stopt met smeren, zal deze gevoeliger zijn dan voorheen. dus iemand zonder aga heeft ineens aga. dat zou best kunnen toch? want aga is puur hormoon/genetisch gebaseerd.

Hier heb je een onderzoek over de minox dat mogelijk androgeen receptoren onderdrukken.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4039155/
tsahin is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2016, 00:20   #9
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Er zal altijd een verklaring voor moeten zijn. Ik denk niet dat minoxidil genetische veranderingen aanbrengt. Finasteride is zeker aan te raden tijdens het gebruiken van minoxidil, anders is het soms dweilen met de kraan open. Met minoxidil verminder je immers niet de bron van DHT, wel doet het de haardos zonder finasteride of dutasteride tijdelijk stabiliseren en/ of verbeteren.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2016, 09:52   #10
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
een verandering in de doorbloeding wijzigt niets aan de genetische gevoeligheid voor DHT....

Als je denkt dat het zo is, kom dan eens met een schrijven waaruit dit blijkt. Want dan is dit ZEKER een issue wat veel besproken zou zijn in de haar-wereld.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2016, 13:39   #11
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
ik wil er verder niet op in gaan. ik spreek gewoon uit eigen ervaring en veel artikelen dat ik gelezen heb.

Vandaag kwam ik toevallig een artikel tegen over een chemische stof: RU58841

zie: http://www.gll-getalife.com/all-abou...-loss-compound

Kort samengevat:

Een chemische stof dat letterlijk een anti androgeen is.
zou beter als finasteride moeten werken.

Deze stof werkt doordat deze op je androgeen receptoren op je haarfollikels gaan kleven en zodoende als schild wordt gebruikt tegen DHT.

Het beschermt je haar dus tegen DHT, de hormoonbalans blijft dus hetzelfde, dus geen bijwerkingen.

Verschil tussen RU58841 en Finasteride
De ene verdedigt DHT, de andere valt het aan.

denk dat ik daar binnenkort mee ga experimenteren.

ON: sorry dat de topic een beetje vervuilt raakt.
tsahin is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2016, 14:25   #12
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Het raakt vervuild ja.

Prima als jij denkt dat het zo is. Je mag me gerust overtuigen maar kom dan met stukken.

Eigen ervaringen zijn subjectief en kunnen we dus niet generaliseren.

Fina valt DHT niet aan. Fina blokkeerd het enzym 5 alpha reductase, welke verantwoordelijk is voor omzet proces van TESTO --> DHT.

Zowel RU als MINOX als FINA veranderd NIETS aan de genetische eigenschappen....
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2016, 18:58   #13
TraderOne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Locatie: Niet op de parking
Berichten: 185
Geslacht:
Belangrijk om melden is de bijwerkingen van medicijnen. Inhammen zijn ook moeilijker dan kruin voor mino oa.

Lees op het forum hier alles over de medicijnen bij de berichten bovenaan.

Finasteride: je leest het maar al te vaak: bye bye erectie en libido en welkom borstjes... voor vele mannen. (niet iedereen)
Minoxidil: donkere wallen gebeurt ook vaak...
TraderOne is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2016, 18:58   #14
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
On topic en om de topicstarter te helpen zal ik kort mijn eigen ervaring schetsen. Ik ben bijna nooit meer op dit forum, maar nu misschien goed om mijn 10 jaar ervaring te delen :-).

Begonnen met finasteride toen ik 21 was, inmiddels 10 jaar verder. Heb fina in verschillende doses gebruikt; gestart met 1/4e proscar, daarna ook nog een tijdje 1/8e. Tussendoor nog een jaar dutasteride 0,5 gebruikt om de dag, maar daarmee gestopt ivm wat meer bijwerkingen van van finasteride. Daarbij altijd minoxidil gebruikt en sinds een aantal jaren gebruik ik de foam van kirkland omdat de lotion vreselijke jeuk gaf. Verder was ik mijn haar elke dag of om de dag met nizoral shampoo (ketoconazol). Ik heb het idee dat dit tegen de jeuk helpt en tegen de uitval, maar bovendien maakt het mijn haar wat droger en daardoor dikker. Ook dure shampoos geprobeerd, maar kom toch altijd terug bij keto. Mensen die me zien denken overigens nog steeds dat ik niet kaal word, terwijl 10 jaar geleden mijn kruin aan het doorschijnen was. Ik ben dus een 'lucky responder'.

Ik heb zelf zowel de haarlijn als de kruin jarenlang behouden met finasteride en bovendien geen last van bijwerkingen gehad. Inmiddels is er toch een beetje achteruitgang, voor anderen nog niet zichtbaar, maar ik merk het zelf wel. Ik ben gestart met 1 maal per week duta 0,5 (hopelijk dit keer zonder bijwerkingen, ik denk dat 1 maal per week genoeg kan zijn ivm lange halfwaardetijd). Op de andere dagen neem ik 1/4e proscar (finasteride).

Het is voor jezelf ook een beetje experimenteren, kijken hoe je ergens op reageert. Maar zorg vooral dat als je dat doet, dat je het een lange periode aankijkt. Veel medicatie heeft bijwerkingen in het begin die van tijdelijke aard zijn, je verandert immers zaken in je lichaam. Verwacht ook dat het zeker in het begin erger kan worden door een zogeheten shedding. Heb ik meerdere keren gehad en dat is best wel even schrikken, maar later kwam het bij mij altijd voller/dikker terug. Als ik nu zou moeten starten, zou ik wederom starten met de combinatie van fina, minox en ketoconazol shampoo. Ik ben 10 jaar en nog steeds een goede haardos verder en dat heeft me altijd veel zelfvertrouwen gegeven. Sommige mensen kunnen er misschien beter mee omgaan om kaal te worden, ik had er nogal veel moeite mee, zeker op jonge leeftijd.

Vergeet verder niet dat iedereen die ouder wordt een haarlijn krijgt die wat terugtrekt...
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2016, 20:22   #15
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Bedankt voor deze concrete review. Duidelijk.

Hoe oud ben je
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.