Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 november 2006, 16:20   #751
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Als je via google zoekt op ''mohammed hemelvaart'', dan krijg je vele malen dit te zien:

Lailat-ul-Meraj.
De Hemelvaart van de profeet Mohammed vzmh .

De 27ste van de islamitische maand rajab is de nacht van de reis van de profeet Mohammed vzmh van Mekka naar Jeruzalem, en zijn daaropvolgende reis naar de hemel. Deze miraculeuze gebeurtenis wordt ¡s avonds in de moskee, in de Àgezegende nacht” herdacht. De engel Jibrail nam Mohammed vzmh in Mekka bij de arm, toen deze lag te slapen voor de moskee. Voor de poort van de moskee stond een wit rijdier. Het dier, Buraak, had vleugels aan zijn hoeven, waarmee het zich voortbewoog. Buraak vloog samen met Mohammed vzmh en Jibrail naar Jeruzalem. Op de berg van de tempel stopte Jibrail. Op het plein boven op de heuvel zaten Mozes, Jesaja, Jezus en nog vele andere profeten (vrede zij met hen allen). Na met hen gebeden te hebben klom Mohammed vzmh met behulp van een ladder, een meraj, naar de zeven hemelen. In de zevende, hoogste hemel zag hij Allah, de allerhoogste. Daarna keerde hij terug naar Mekka, waar niemand zijn verhaal geloofde. Deze overlevering heeft ervoor gezorgd dat voor moslims Jeruzalem, na Mekka, de heiligste stad is. Op de plek waar Mohammed vzmh volgens de overlevering naar de zevende hemel ging, werd later de Al-Aqsa moskee gebouwd.
Ik ben natuurlijk geen geleerden en ken niet alle verhalen, maar ik zal het navragen in de moskee. Het kan zijn dat ik het verkeerd heb
Biljartbal is offline  
Oud 5 november 2006, 17:58   #752
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Religie

Religie zou moeten resulteren in liefde, niet in boosaardigheid, haat en oorlog.
Als religie zou leiden tot kwaadwilligheid, wrok en haat, zou ze van geen enkele waarde zijn.
Religie is een heelmiddel; en als het heelmiddel verkeerd uitpakt, doe het dan weg.

De man op bijgevoegde film geeft GRATIS KNUFFELS aan zijn medemensen op de straat, we zouden elkaar beter eens wat meer omhelzen, de wereld zou er zo anders uit kunnen zien .........

http://video.google.nl/videoplay?doc...98&q=free+hugs

Dikke knuffels,
Karin.
(eventjes GELUID AAN zetten)
wilfried is offline  
Oud 5 november 2006, 18:26   #753
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
De 27ste van de islamitische maand rajab is de nacht van de reis van de profeet Mohammed vzmh van Mekka naar Jeruzalem, en zijn daaropvolgende reis naar de hemel. Deze miraculeuze gebeurtenis wordt ¡s avonds in de moskee, in de Àgezegende nacht” herdacht. De engel Jibrail nam Mohammed vzmh in Mekka bij de arm, toen deze lag te slapen voor de moskee. Voor de poort van de moskee stond een wit rijdier. Het dier, Buraak, had vleugels aan zijn hoeven, waarmee het zich voortbewoog. Buraak vloog samen met Mohammed vzmh en Jibrail naar Jeruzalem. Op de berg van de tempel stopte Jibrail. Op het plein boven op de heuvel zaten Mozes, Jesaja, Jezus en nog vele andere profeten (vrede zij met hen allen). Na met hen gebeden te hebben klom Mohammed vzmh met behulp van een ladder, een meraj, naar de zeven hemelen. In de zevende, hoogste hemel zag hij Allah, de allerhoogste. Daarna keerde hij terug naar Mekka, waar niemand zijn verhaal geloofde. Deze overlevering heeft ervoor gezorgd dat voor moslims Jeruzalem, na Mekka, de heiligste stad is. Op de plek waar Mohammed vzmh volgens de overlevering naar de zevende hemel ging, werd later de Al-Aqsa moskee gebouwd.
Klinkt me niet in de oren als iets wat werkelijk kan zijn gebeurd. Eerder als een droom, een fantasie van mensen uit een bepaalde tijd toen ze nog niet zo'n geavanceerd anatomisch inzicht hadden.
Mediums in deze tijd zien praktisch nooit geesten met vleugels omdat hun voorstellingsvermogen meer van deze tijd is.
Besnijdenis en andere genitale verminking zoals dichtnaaien enz. lijkt me vooral bedoeld om de echtgenoot ervan te verzekeren dat het kind van zijn vrouw werkelijk van hem is. Voor dat idee is in de Nederlandse maatschappij niemand te vangen maar in sommige andere landen laten vrouwen zich dat opleggen, vaak gedwongen en geconditioneerd door tradities en angst.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline  
Oud 5 november 2006, 20:44   #754
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Yo, hier Tiuri weer met zijn wekelijkse Teletekst-bericht.



Die arme dominee... Een van de machtigste mensen van de VS kan gewoon niet zijn die hij is. Amerika, 'the land of the free', 2006.

Als in Iran vrouwen worden besneden staat de hele VVD op zijn achterste poten (terecht), maar als blijkt dat de emancipatie in het westen hier net zo goed wordt geremd door de eigen godsdienst is het doodstil. Sterker nog, het CDA en de VVD hebben aangegeven dat de homoemancipatie 'klaar' is.

Wat ik wil zeggen is dat de Islam niet meer 'achterlijk' is dan het christendom.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 5 november 2006, 21:27   #755
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.284
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Yo, hier Tiuri weer met zijn wekelijkse Teletekst-bericht.



Die arme dominee... Een van de machtigste mensen van de VS kan gewoon niet zijn die hij is. Amerika, 'the land of the free', 2006.

Als in Iran vrouwen worden besneden staat de hele VVD op zijn achterste poten (terecht), maar als blijkt dat de emancipatie in het westen hier net zo goed wordt geremd door de eigen godsdienst is het doodstil. Sterker nog, het CDA en de VVD hebben aangegeven dat de homoemancipatie 'klaar' is.

Wat ik wil zeggen is dat de Islam niet meer 'achterlijk' is dan het christendom.
Ik vind dit geen reeële vergelijking.
De commotie rondom dit voorval komt vooral voort uit het feit dat die dominee altijd heeft verklaard tegen homoseksuelen te zijn.
Daarbij hebben ze hem niet ontslagen, maar heeft hij zelf ontslag genomen.
Ik ben wel met je eens dat homoseksualiteit binnen de christelijke gemeenschap nog een "hot item" is. Maar er wordt wel open over gediscussieerd, wat dat betreft zijn ze een stap verder dan de moslim-gemeenschap.
Henk is offline  
Oud 5 november 2006, 22:07   #756
Zimza
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Maar er wordt wel open over gediscussieerd, wat dat betreft zijn ze een stap verder dan de moslim-gemeenschap.
Ook onder de moslims wordt over het onderwerp homoseksualiteit gedebateerd. Als je geen ene weet hebt wat moslims met elkaar bespreken, doe er dan geen uitspraken over. Ik heb maar een paar berichten gelezen op dit van alles en nog wat-gedeelte, maar ik schrik wat voor belachelijke dingen hier neergepleurd worden.
Zimza is offline  
Oud 5 november 2006, 22:14   #757
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Ik vind dit geen reeële vergelijking.
De commotie rondom dit voorval komt vooral voort uit het feit dat die dominee altijd heeft verklaard tegen homoseksuelen te zijn.
Daarbij hebben ze hem niet ontslagen, maar heeft hij zelf ontslag genomen.
Ja maar hij is niet de enige dominee die dit soort uitspraken doet. Het huidige christelijk-georienteerde regime in Amerika is uitgesproken homo-onvriendelijk. Ik vind het dan raar dat er zoveel aandacht is voor de negatieve gevolgen van de Islam voor onze vrijheid, terwijl het veel dichter bij huis ook gebeurt door 'ons eigen' geloof.

Citaat:
Ik ben wel met je eens dat homoseksualiteit binnen de christelijke gemeenschap nog een "hot item" is. Maar er wordt wel open over gediscussieerd, wat dat betreft zijn ze een stap verder dan de moslim-gemeenschap.
Niet in alle kringen wordt er open over gediscussieerd. In bepaalde christelijke kringen is het helemaal not done, vooral in Amerika. Er is nog een zeer lange weg te gaan. Ik denk ook wel dat het christendom wat verder is dan de Islam, hoewel ik weet dat de Nederlandse moslims ook steeds meer discussiëren over het onderwerp. In landen als Iran is dat natuurlijk anders. Maar ook in het christendom is het waardeloos gesteld met de homo-emancipatie. Zelfs in Nederland hebben met name de christenjongeren grote moeite om uit de kast te komen.

Ik blijf het moeilijk vinden om religies positief te zien, ipv als instanties die hebben gezorgd voor eeuwendurende onderdrukking van vrouwen en andersdenkenden. Als ik daaraan denk komen bij mij enorme gevoelens van antipathie los. Gelukkig ken ik een aantal hele aardige gelovigen, dat compenseert weer.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 5 november 2006 om 22:16
Tiuri is offline  
Oud 5 november 2006, 23:16   #758
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
wat dat betreft zijn ze een stap verder dan de moslim-gemeenschap.
Jammer dat je niet verder kijkt dan je neus lang is.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline  
Oud 5 november 2006, 23:32   #759
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simbah
Jammer dat je niet verder kijkt dan je neus lang is.
Hoe kijk jij als Moslim tegen homosexualiteit aan?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline  
Oud 5 november 2006, 23:38   #760
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Hoe kijk jij als Moslim tegen homosexualiteit aan?
Goede vraag. Helaas pindakaas kan ik je dat niet vertellen. Iemand hier die Guoy het haarfijn kan uitleggen
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline  
Oud 5 november 2006, 23:41   #761
Zimza
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simbah
Goede vraag. Helaas pindakaas kan ik je dat niet vertellen. Iemand hier die Guoy het haarfijn kan uitleggen
Als die vraag aan jou gesteld is, kan jij hem volgens mij alleen beantwoorden. Dus ik begrijp je geheimzinnig gedoe eigenlijk niet.
Zimza is offline  
Oud 5 november 2006, 23:41   #762
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simbah
Goede vraag. Helaas pindakaas kan ik je dat niet vertellen. Iemand hier die Guoy het haarfijn kan uitleggen
Waarom kan je dat niet vertellen? Eerst zeg je dat Henk niet verder kijkt dan zijn neus lang is en vervolgens - als dichtst bijzijnde bron van de Moslimgemeenschap "kan" je hier geen antwoord op geven. Je wilt ook niet echt dat we verder kijken dan onze neus lang is.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline  
Oud 6 november 2006, 00:07   #763
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zimza
Als die vraag aan jou gesteld is, kan jij hem volgens mij alleen beantwoorden. Dus ik begrijp je geheimzinnig gedoe eigenlijk niet.
Je hoeft het ook niet begrijpen. Het is een heeeeeeeeeeeeel lang verhaal, en ik heb geen zin om een a4 vol te typen.
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline  
Oud 6 november 2006, 18:31   #764
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Hoe kijk jij als Moslim tegen homosexualiteit aan?
Als je het niet verklaard wat je gezegt hebt, vind ik het maar dom dat je dan reageert.
Ik zou ook wel willen weten hoe een moslim over een homo denkt...(En ik denk andere mensen ook)
Begrijpelijk niet?
Jow
__________________

vrosjnivosj is offline  
Oud 6 november 2006, 18:54   #765
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Als je het niet verklaard wat je gezegt hebt, vind ik het maar dom dat je dan reageert.
Ik zou ook wel willen weten hoe een moslim over een homo denkt...(En ik denk andere mensen ook)
Begrijpelijk niet?
Jow
Ik begrijp niet zo goed wat je van me wilt.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Integrale brief aan Hirshi Ali op Van Gogh Tiuri Van alles en nog wat... 32 4 juli 2005 23:46
roken en andere slechte dingen GEorGE AGA - Algemeen 2 7 juli 2002 00:47
andere producten hans Medicijnen/haargroeimiddelen 5 9 april 2002 17:51
Hair Multiplication en andere toekomstmuziek. Jay Archief: afgehandelde Suggesties 2 18 september 2001 21:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.