Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 juni 2013, 01:09   #1
Sankt Pauli
HaarWeb lid
 
Sankt Pauli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2012
Locatie: Antwerpen
Berichten: 30
Wink Pro Hair Clinic Wilrijk 2678 grafts FUE

Gegroet lotgenoten,

De afgelopen maanden was ik hier een aandachtig lezer. Omdat ik in mijn username mijn echte naam en geboortedatum had verwerkt, heb ik, om relatief anoniem te blijven, een nieuw account aangemaakt. Dat ik de stap richting ht zou zetten, was destijds, toen ik mijn 1ste account aanmaakte, klein.

Ik ben 30 jaar, archeoloog en afkomstig uit het Antwerpse. Na 25 lentes begonnen mijn inhammen danig te vergroten. Omdat ik tot mijn 24ste regelmatig Roaccutane nam (middel annex vergif tegen acné waarvan haarverlies een vaak voorkomende nevenwerking is) en twee thesissen (stresserend) had geschreven, leefde in mij de ijdele hoop dat mijn haaruitval reversibel was. Niet dus. Al moet het gezegd: mijn mannelijke voorouders hadden eveneens geprononceerde inhammen op hun 30ste.

Toen ik 27 was, heb ik een jaar lang Minodixil 5% gebruikt. Mijn haar werd er grijs en vettig van. Verder merkte ik geen veranderingen. Daar ben ik dus mee gestopt.

Hoewel ik meer tijd besteed aan historisch-wetenschappelijke werken dan aan psychologisch gezwam, kon ook ik er niet omheen dat 30 worden iets doet met een mens. Plots heb je bij veel onderwerpen in het leven een nu of nooit-gevoel. Ik begon blogs te lezen van kalende lotgenoten. Toen ik 25 was, 5 jaar geleden, las ik slechts sporadisch artikels over ht's. Nagenoeg allemaal FUT-behandelingen. Daar had ik absoluut geen zin in. Tussen mijn 25ste en 30ste dacht ik er niet aan een ht te ondergaan.

Op 28 jaar, begon ik mijn haar volledig af te scheren. Jammer genoeg accentueerde dit mijn inhammen. Mickey Mouse zou jaloers op mijn bogen geweest zijn. Depressief was ik er niet van, al voelde het onaangenaam om als twintiger me een veertiger te voelen. Niks mis met veertigers, maar op die leeftijd zou ik er makkelijker overgaan.

Iets na mijn 30ste verjaardag las ik in een Engelse krant dat een FUE-behandeling gangbaar was in West-Europa en nagenoeg geen littekens achterliet. Vanaf toen begon ik regelmatig relevante artikels te lezen.

Op 6 mei stapte ik na het maken van een afspraak de Pro Hair Clinic in Wilrijk binnen voor een vrije consultatie/gesprek. Ik had onder andere hier op het forum enkele positieve verhalen gelezen en voor mij is PHC letterlijk op wandelafstand.

Dat ik geen Finasteride nam, werd er niet bepaald op applaus onthaald. Ze behalen naar verluidt de beste resultaten met mensen die het slikken. Ik wil best geloven dat de werkzame stof helpt tegen haarverlies op de kruin, maar ik ga niet levenslang een geneesmiddel slikken dat niet ontworpen is om op lange termijn te nemen. Mijn dermatoloog, een professor die lezingen geeft aan vooraanstaande Amerikaanse universiteiten, raadde me het twee jaar geleden af. Als iemand met zijn staat van verdienste dat zegt, heb ik de neiging dit advies te volgen.

Het gesprek met de assistente in PHC was heel realistisch en in een ongedwongen sfeer. Ik had ook meteen door dat alles er steriel was, wat ik heel belangrijk vind. Me vrijhouden in september en oktober zou me niet lukken, dus besloot ik me op de wachtlijst te zetten. Een afspraak op korte termijn was niet mogelijk. Ik vertelde de assistente dat ik me in mei, juni, juli en augustus normaal vrij kon maken.

Er werd een offerte gemaakt voor 3000 grafts. Ik verliet PHC met de gedachte dat ik weinig kans maakte snel gecontacteerd te worden. Op zich draaglijk, want mijn kalend hoofd zorgde niet voor een zware psychologische last. Dat ik toch PHC bezocht was vooral omdat het professioneel en praktisch opportuun was het in de zomer van 2013 te laten doen, al wist ik dat de kans klein ging zijn.

Het geluk stond echter aan mijn zijde. 3 dagen na de consultatie kreeg ik van Bart het bericht dat het mogelijk was een ht te ondergaan op 3 en 4 juni. Nog dezelfde dag heb ik bevestigd. Ik neem aan dat er iemand verlet was, want ik heb letterlijk slechts een maand moeten wachten.

De procedure is hier al ettelijke malen beschreven. Ik kan beamen dat het team veel blijk geeft van ervaring en oprecht sympathiek is. Mede door jullie relazen, wist ik perfect wat me te wachten stond. Stress had ik niet. De verdoving (de shots) onder hoge druk vond ik niet pijnlijk, de verdeling ervan wel. Er werd me ook steeds gevraagd of ik nog iets voelde. Was dit het geval, dan wachtte de assistente even.

Ik zit ongeveer op Norwood 3, lichtbruin fijn haar met een goede donor. Diepe inhammen, voorkant dunnend en kruin nagenoeg intact.

2678 grafts werden geïmplanteerd. 50 per cm² vooraan en hierachter 40 cm². Normaal was 3000 overeen gekomen, maar omdat ik in zone 2 nog redelijk veel haar had, was volgens de assistenten het risico op verlies van gezonde haren te groot. Nog dezelfde dag werd het verschil me terug betaald.

Die tweedaagse onderneming is snel vooruit gegaan. Gisteren (dinsdag 04 mei) was de laatste dag. Buiten een opgezwollen voorhoofd en jeuk heb ik weinig ongemakken. Slapen lukt perfect en pijnstillers heb ik niet nodig gehad tot dusver. Ik besef uiteraard dat dit nog kan wijzigen.

Als er respons is op mijn bijdrage, zal ik jullie zeker updaten. Op mijn profiel staan foto's die ik vandaag heb genomen. Ik zoek momenteel nog een foto van voor de ht. Aangezien ik fototoestellen de laatste jaren meestal ontweek, heb ik weinig of misschien zelfs geen duidelijke foto's van mezelf Ik vermoed dat ik er nog ga krijgen van PHC.

Of het een succes wordt, zal de toekomst uitwijzen. Ik ben gevoelsmatig tevreden dat ik een ht ondergaan heb. Deze maand moet ik gelukkig niet werken.

Vragen welkom. Ik ga er jullie ook nog stellen ...

Tot een volgende

Laatst gewijzigd door Sankt Pauli; 6 juni 2013 om 01:29 Reden: FUE toegevoegd in titel
Sankt Pauli is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2013, 12:25   #2
MSR
HaarWeb lid
 
MSR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 219
Hai, mooi uitgebreid verhaal! Weer een nieuwe leuke casus om te volgen hoop ik. Bij Prohair zie je alleen maar goede resultaten volgens mij dus een keus waarbij je enige zekerheid lijkt te hebben. Heb soms het idee dat ze daar een speciaal soort pokon hebben ontwikkeld.

Benieuwd naar je foto's inderdaad. En zet ze vooral in het fotoalbum zou ik zeggen zodat het overzichtelijk blijft en de foto's niet ineens verdwijnen.

Mooi weer om vrij te zijn nu. Succes met herstel en verder geduldig afwachten maar
MSR is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2013, 15:08   #3
Sankt Pauli
HaarWeb lid
 
Sankt Pauli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2012
Locatie: Antwerpen
Berichten: 30
Dank je, MSR. Album staat nu op 'openbaar' in mijn profiel.
Sankt Pauli is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2013, 16:09   #4
mp0
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2011
Berichten: 75
Goede keus! Ik wens je veel sterkte met je herstel en het lange wachten. Je blog zal ik zeker bijhouden, gezien mijn kaalheid enorm veel op die van jouw 'leek' .
mp0 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2013, 16:37   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Zo te zien krijg je een flink dichte (nieuwe?) haarlijn en een goede vulling van een flink uitgedund gebied er achter. Ik ben wel benieuwd naar eventuele voor-foto's ... ik weet dat Prohair die altijd maakt

Leuk om je ervaringen te kunnen lezen en ik hoop dat je dit gaat volhouden. Succes met het herstel!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2013, 20:01   #6
Boldie1978
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2013
Berichten: 115
Ziet er goed uit.... Succes met je herstel
Boldie1978 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2013, 15:26   #7
Sankt Pauli
HaarWeb lid
 
Sankt Pauli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2012
Locatie: Antwerpen
Berichten: 30
Bedankt iedereen. Ik heb inderdaad een nieuwe haarlijn gekregen. Vooraan had ik diepe inhammen en ertussen was het flink uitgedund. Volgende week beschik ik normaal over foto's die vóór de ingreep gemaakt zijn. Deze zullen op mijn profiel gezet worden.

Momenteel zit ik op dag drie na de ht. Buiten lichte zwellingen onder m'n ogen, heb ik geen ongemakken. Eventuele jeuk verdwijnt snel met de spray die ik kreeg als post-behandeling.
Sankt Pauli is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2013, 16:57   #8
Beest
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Berichten: 81
Succes jongen! ProHair heeft ook mijn HT in april gedaan, dus we gaan samen hopelijk heel blij zijn rond kerst of juist niet .
Ik zit nu precies op 2 maanden zal komende week wel wat gaan posten!
Maar ben bang dat de situatie nu wat slechter is dan voorheen. Maar dat is te verwachten!

Je haarlijn wordt nog wel wat dichter dan op de foto's als de zwellingen straks weg zijn. Soort ballon verhaal...
Beest is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2013, 23:15   #9
Sankt Pauli
HaarWeb lid
 
Sankt Pauli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2012
Locatie: Antwerpen
Berichten: 30
Ik ben benieuwd naar je foto's, Beest. Mag jij, nu je op 2 maanden bent, terug in de zon komen?
Sankt Pauli is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2013, 18:09   #10
Beest
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Berichten: 81
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sankt Pauli Bekijk bericht
Ik ben benieuwd naar je foto's, Beest. Mag jij, nu je op 2 maanden bent, terug in de zon komen?
Ligt er aan hoe rood het is en hoe lang je in de zon gaat. Maar als je in de zon gaat dan moet je wel hoge factor insmeren en anders gewoon pet op doen als de straling te hoog is.
Beest is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2013, 22:14   #11
Sankt Pauli
HaarWeb lid
 
Sankt Pauli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2012
Locatie: Antwerpen
Berichten: 30
Ik zit vandaag op dag 5. Donorgebied was/dep ik dagelijks met een warme handdoek; is hierdoor inmiddels korstvrij. Binnen enkele dagen mag ik het implantatiegebied wassen. Dit gaat fenomenaal deugd doen.
Sankt Pauli is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2013, 11:48   #12
Sankt Pauli
HaarWeb lid
 
Sankt Pauli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2012
Locatie: Antwerpen
Berichten: 30
Morgen dag 7. Volgens de documenten mag ik dan het implantatiegebied wassen en ontdoen van korsten. Deden jullie dit ook ongeveer een week na de ht?
Sankt Pauli is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2013, 18:01   #13
Beest
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Berichten: 81
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sankt Pauli Bekijk bericht
Morgen dag 7. Volgens de documenten mag ik dan het implantatiegebied wassen en ontdoen van korsten. Deden jullie dit ook ongeveer een week na de ht?
Ja ik deed het precies op de 7e dag, lekker lang douchen en shampoo goed laten inwerken. Uiteindelijk viel er best veel haartjes af ongeveer 20%. Maar was al met het resultaat tevreden. Nu is bijna alles weg, maar er komen al kleine haartjes door.
Beest is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2013, 18:20   #14
Sankt Pauli
HaarWeb lid
 
Sankt Pauli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2012
Locatie: Antwerpen
Berichten: 30
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beest Bekijk bericht
Ja ik deed het precies op de 7e dag, lekker lang douchen en shampoo goed laten inwerken. Uiteindelijk viel er best veel haartjes af ongeveer 20%. Maar was al met het resultaat tevreden. Nu is bijna alles weg, maar er komen al kleine haartjes door.
Ik kijk er al naar uit. Voor je nieuwe haren zal ik duimen. Vanavond upload ik enkele foto's van vóór de ht.
Sankt Pauli is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2013, 16:45   #15
Sankt Pauli
HaarWeb lid
 
Sankt Pauli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 maart 2012
Locatie: Antwerpen
Berichten: 30
Update: foto's die getrokken zijn net vóór de ht kan je vinden op m'n profiel. Best confronterend. Zeker degene die in vogelperspectief getrokken zijn. Ik was kaler dan ik dacht. Net een uitgetrapte heidebrand. Als ik de deur uitging en na het douchen wat dikkend schuim op m'n haren had gedaan, viel het niet op dat ik kalend was. Althans niet voor mezelf

Vandaag dag 7. Korsten zijn eraf gewassen. Roosachtige kleur in ontvangstgebied. 80% van de geïmplanteerde haren staan er nog.
Ik was blij dat het wassen van de haren onder de douche niet gepaard ging met bloedverlies. Het was op geen enkel moment pijnlijk. Enkel in het donorgebied heb ik met momenten een irriterend en stekend gevoel, maar dit zou naar verluidt vanaf de tweede week moeten verdwijnen.

À la prochaine
Sankt Pauli is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.