Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 februari 2016, 23:03   #1
Nopressure-07
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2016
Berichten: 14
Geslacht:
Haaruitval stabiliseren / verbeteren opties.

Hi forumleden,

Ik zal mijzelf even voorstellen, ik ben 23 jaar oud en heb redelijk diepe inhammen. De laatste tijd speelt dit een relatief grote rol in mijn leven, natuurlijk op een negatieve manier. Graag wil ik hier iets aan doen.

Nu lees ik erg veel verschillende verhalen op binnenlandse en buitenlandse fora en sites betreft finasteride. Dit product kan ernstige nadelen met zich mee brengen, hoewel ze de kans klein achten(?). Sommige mensen ervaren (bijna) geen nadelen, maar kan het zijn dat klachten op lange termijn zich alsnog voor doen?!

Mijn situatie is als volgt: ik zou graag een haartransplantatie willen ondergaan om de inhammen die momenteel aanwezig zijn te vullen. Natuurlijk stopt dit het erfelijke kaal word proces niet. Ik hoef dus niet zo zeer nieuwe haren te winnen, maar wil graag iets (medicijn) gebruiken wat het proces stagneert.

Mijn vraag is dan ook aan jullie: Wat zijn mijn opties? Zoals ik al aangaf: het liefst vermijd ik finasteride. Welke (veilige) alternatieven voor mijn situatie zijn er mogelijk?

Alvast bedankt!

Gr.

No pressure

Laatst gewijzigd door Nopressure-07; 16 februari 2016 om 18:47
Nopressure-07 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2016, 19:56   #2
Verbeterhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 51
Geslacht:
Welkom op Haarweb,

Je hebt een aantal opties (het liefst wil je ze combineren) om je haaruitval te vertragen/stoppen. De meest onderbouwde/bekende hieronder:
- Minoxidil/Nanoxidil
- Ketoconazol shampoo
- Finasteride (of natuurlijke variant saw palmetto/haargroei capsules)

De combinatie van deze middelen wordt ook wel de big 3 genoemd. Via de zoekfunctie op Haarweb kun je een hele hoop informatie vinden over bovenstaande middelen. Succes!
__________________
Verbeterhaar.nl - Producten tegen haaruitval.
www.verbeterhaar.nl | Advies nodig? advies@verbeterhaar.nl

De bovenstaande handtekening is een betaalde advertentie. De verantwoordelijkheid voor de inhoud van deze advertentie ligt geheel bij de desbetreffende adverteerder. ~ Webmaster HaarWeb
Verbeterhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2016, 20:56   #3
Nopressure-07
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2016
Berichten: 14
Geslacht:
Thanks. Ik heb niet echt hevige uitval, het is meer dat het al enige tijd geleden gestart is met rustig verliezen van haren (inhammen). Het lijkt mij dus een beetje too much om direct met 3 producten van start te gaan?..

Indien ik overweeg om finasteride te nemen, denken jullie dat een kleine dosering genoeg zal zijn om het proces te stagneren of vertragen. Dus 1 mg per dag o.i.d.

Wat is precies het verschil tussen Finasteride en Saw Palmetto?
Nopressure-07 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2016, 22:11   #4
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
De gebruikelijke dosering van finasteride om erfelijke kaalheid te voorkomen/verminderen is 1 mg per dag.

Er zijn ook forumleden die de helft daarvan doen om dit rustig aan uit te testen.
Ikzelf heb geen last van vervelende bijwerkingen en begon met 1 mg p dag.

Je kunt ook het haarweb-woordenboekje lezen, daar staat ook veel duidelijke info te vinden over
finasteride en Saw-Palmetto: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4459

Laatst gewijzigd door 123hallo; 16 februari 2016 om 22:14
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2016, 22:18   #5
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
saw-palmetti is biologische versie van fina, beide blocken DHT. Zou toch voor fina gaan als ik jou was, indien je voor de block gaat. Saw palmetto schijnt beter goed te werken, heb ik gehoord althans. suc6!
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2016, 22:32   #6
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
saw-palmetti is biologische versie van fina, beide blocken DHT. Zou toch voor fina gaan als ik jou was, indien je voor de block gaat. Saw palmetto schijnt beter goed te werken, heb ik gehoord althans. suc6!

Het is nooit wetenschappelijk bewezen dat saw palmetto DHT blokkeerd. Dit wordt enkel gesuggereerd.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.