Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 juli 2016, 11:47   #1
A321
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2016
Berichten: 57
Geslacht:
Wit/gele substantie in haar

Hallo,

ik weet niet helemaal zeker of ik deze vraag hier op de juiste plek stel, zo niet, mijn excuses!

Ik heb 29 juni een haartransplantatie ondergaan voor de inhammen. Een relatief ''kleine'' ingreep, 850 grafts.
Nu zit ik ondertussen op dag 9 na mijn HT, en ik lees veel dat na een week weinig te zien is van een HT. Dit is bij mij niet het geval...

Na het wassen van het transplantatiegebied ontstaat er een witte substantie op de korstjes. Ik las dat dit vanzelf verdwijnt. Bij mij droogt dit juist op tot er een harde wit/gele substantie op de geïnplanteerde haren overblijft. Het ziet er niet heel hygiënisch uit.

Iemand enig idee hoe dit komt of hoe ik hier vanaf kom? Is dit normaal?
Ik maak schuim van de shampoo die ik van de kliniek heb meegekregen en laat dit 5-10 minuten intrekken voor ik het afspoel. Sinds gisteren gebruik ik een hairconditioner maar ook dat helpt niet. Ik durf het transplantatiegebied ook nog niet uitgebreid aan te raken om het eens goed te wassen. Ben toch bang dat ik schade aanricht.

Moet ik gewoon nog wat meer geduld hebben voor de genezing? Gelukkig kan ik thuis werken, maar ik betrap me erop dat mijn geduld langzaam opraakt en ik graag weer naar buiten wil. Tot nu toe heb ik het plan om me te isoleren in mijn huis tot de genezing voorbij is...

Ik hoor het graag.

A321
A321 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2016, 16:41   #2
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Dit is typisch voor wondgenezing. Die witte laag die vooral heel zichtbaar wordt bij het vochtig maken van de gewonde huid is niets meer dan een mengeling van dode huidcellen en 'onschuldige' bacteriën.

Niets om je druk over te maken. Wel zorgen dat je het goed blijft afspoelen/reinigen. Een verstoorde wondgenezing is altijd nadelig.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2016, 17:58   #3
A321
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 maart 2016
Berichten: 57
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA Bekijk bericht
Niets om je druk over te maken. Wel zorgen dat je het goed blijft afspoelen/reinigen. Een verstoorde wondgenezing is altijd nadelig.
Tot nu toe liet ik het zitten om maar niet te veel aan de geinplanteerde haren te komen. Het is dus beter om het voorzichtig weg te halen? Na 9/10 dagen zitten de wortels goed genoeg in de hoofdhuid en kan wat ''geweld'' niet meer zo kwaad?
A321 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2016, 21:27   #4
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A321 Bekijk bericht
Tot nu toe liet ik het zitten om maar niet te veel aan de geinplanteerde haren te komen. Het is dus beter om het voorzichtig weg te halen? Na 9/10 dagen zitten de wortels goed genoeg in de hoofdhuid en kan wat ''geweld'' niet meer zo kwaad?
Na 9/10 dagen mag je het wel wassen, ja. Als de getransplanteerde haren dan nog niet vast zitten zullen ze nooit vastzitten.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.