Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 juli 2016, 21:39   #1
wappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Ten einde raad!

Goedendag!

Ik volg dit forum al een aantal jaar. Ik ben in de 20 en ik ben kalend. Ik had vroeger echt een goede haardos met een rechte haarlijn (good old days).

Ik zou graag een foto met jullie willen delen, in de hoop advies te krijgen met betrekking tot mijn situatie. Het kalen levert me soms superveel stress op , vooral omdat ik nog jong ben en mijn vader bijvoorbeeld nog een volle haardos heeft met een natuurlijke haarlijn. Ik ben nu al een aantal weken bezig met 1x per dag in de avond minoxidil foam van Kirkland. Ik weet dat dat een tijdje duurt voordat de effecten zichtbaar zijn.
Zelf durf ik het niet aan om finasteride te proberen i.v.m. de mogelijke bijwerkingen, wat is daarnaast (op basis van ervaring) het beste alternatief (als die bestaat) om het DHT-gehalte te verlagen?





Het haar aan de zijkanten en achterkant is supervol, maar bovenop is het een stuk dunner maar dekt het nog wel de hoofdhuid. Ook zie je duidelijk diepe inhammen. Welk Norwood-type zouden jullie mij geven?
Misschien een niet te beantwoorden vraag, maar wat kan ik daarnaast verwachten qua verbetering in het meest gunstige scenario (bij gebruik van middelen)?

Alvast bedankt voor de moeite!
wappie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2016, 22:13   #2
Greven
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2015
Locatie: België
Berichten: 42
Geslacht:
Weinig opties heb je niet om DHT te verlagen.
Aangezien je liever op "safe" speelt, kan je eventueel ketoconazol (nizoral shampoo) toevoegen aan je regime om DHT te verlagen.
Ik zou je NW 2.5 geven trouwens.
Greven is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2016, 22:18   #3
Sanchez123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2016
Berichten: 218
Geslacht:
Ik ben exaxt net zover als jij, ook 2.5 ongeveer.
Ikzelf heb CB0301 besteld. Verdiep je daar eens in.l op hairlosstalk, hairlosscure2020 en andere sites.
Sanchez123 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2016, 02:06   #4
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Zonder finasteride is inderdaad een shampoo met keteconazol en de minoxidil die je nu gebruikt een optie om het te vertragen of nochtans te verbeteren. Verder lijkt me @Sanchez advies zeker niet verkeerd.

Kaalheid accepteren is als je dat kunt de beste optie, maar daarvoor ben je denk ik niet op deze forum.

Je kunt sparen voor een HT (= haartransplantatie). Je zegt dat je veel haren hebt op het donorgebied (achterzijde haardos) en dat is in die zaak weer gunstig. Voor een HT wordt het haar bij de achterzijde gebruikt om het op de kalende plekken te vullen.

Ikzelf ben dan pro-finasteride en ik wil je niks aansmeren want dit moet je voor jezelf beslissen, maar ik kan je gerust zeggen dat proberen de moeite waard is. Vooral als je dit in combinatie doet met een HT + je minoxidil-gebruik kun je toekomstig meer of dan voldoende terugkrijgen. Je kunt je huisarts hiervoor inlichten en deze eerlijk vertellen dat/als je eronder lijd, zoals dat het je strest om kalend te worden..

Voel je vooral vrij om alle advies op het forum hierover te vragen.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 8 juli 2016 om 02:19
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2016, 21:33   #5
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Tja, wat wil je dat we zeggen.

Ja, je bent sterk kalend. Nee, dat zal niet vanzelf stoppen.
Ofwel aanvaard je het, ofwel begin je medicatie te nemen. Minoxidil alleen zal niet voldoende zijn.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2016, 09:11   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
De eerdere reageerders hebben het meeste al gezegd.

Een goed alternatief middel om je DHT te verlagen is er niet. Bovendien, als je terugschrikt voor mogelijke bijwerkingen van finasteride, dan hoor je bang te zijn voor ieder middel dat je DHT in het gehele lichaam verlaagt. Maar je zou -zoals Sanchez met CB0301 aangeeft- wel een topische toepassing van DHT-remmers kunnen overwegen.

Veel verbetering moet je niet verwachten. Zelfs finasteride en minoxidil samen gaan je je rechte haarlijn niet meer teruggeven. Ze zullen er hooguit voor kunnen zorgen dat de status quo gehandhaafd blijft en dat het bovenop weer iets voller wordt.

Je situatie lijkt overigens sterk op de mijne toen ik 15 jaar geleden met mijn strijd begon. Je haar is alleen een stuk donkerder.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2016, 14:59   #7
wappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Bedankt voor de reacties allemaal. Misschien inderdaad toch een goed idee om toch even langs de huisarts te gaan en het even over finasteride te hebben, gezien dat het enige middel is wat momenteel 't beste het DHT-gehalte verlaagt (helaas..). Heb me al een beetje ingelezen over CB0301, klinkt veelbelovend maar las dat ze nog bezig zijn met de testfases voordat het echt FDA-approved gaat worden.

Dat ik mijn rechte haarlijn niet meer terugkrijg had ik inderdaad al verwacht, ging ik ook niet meer van uit. Ik hoop in ieder geval de boel te kunnen stabiliseren en bovenop voller haar te krijgen. Dat ik dan inhammen hou; so be it .

Dien je een bloedtest te doen als je langs de huisarts gaat?

Nogmaals bedankt voor de hulp!
wappie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2016, 17:02   #8
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Nee, je hoeft geen bloedtest van tevoren te doen.

Ik heb het nooit een gedaan, maar het mag wel en je hebt er recht op.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.