Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 oktober 2015, 06:27   #1
crossroads
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Grote doorbraak - JAK remmers kan de remedie

Hi guys Ik ben niet een native speaker Engels, maar dit nieuws van vandaag lijkt enorm. Is het makkelijk om JAX-remmers krijgen in Nederland? Ik leef in de Verenigde Staten.

http://www.hairlosscure2020.com/huge...enic-alopecia/
crossroads is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2015, 13:18   #2
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Best wacht je eerst onderzoeken af vooraleer je hals over de kop iets gaat gebruiken waarvan het nog niet zeker is of er überhaupt wel een positieve werking is.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2015, 01:03   #3
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Best interessant....weinig wetenschap tot nu toe
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2015, 06:43   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Kankermedicijnen met als bijwerking haargroei. Dit is dé manier waarop in het verleden werkende middelen zijn ontdekt. Dus dat geeft hoop.

Maar ....

Het is ontdekt dat het bij AA werkt. En er zijn speculatiies dat het ook bij AGA iets kan doen. Dat dempt mijn hoop weer. Er zijn 100 maal meer kankerpatienten met AGA dan met AA. Als het goed bij AGA werkt, dan had ik verwacht dat dit 100 maal sneller was ontdekt ... en dat is kennelijk niet het geval.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2015, 21:02   #5
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Kankermedicijnen met als bijwerking haargroei. Dit is dé manier waarop in het verleden werkende middelen zijn ontdekt. Dus dat geeft hoop.

Maar ....

Het is ontdekt dat het bij AA werkt. En er zijn speculatiies dat het ook bij AGA iets kan doen. Dat dempt mijn hoop weer. Er zijn 100 maal meer kankerpatienten met AGA dan met AA. Als het goed bij AGA werkt, dan had ik verwacht dat dit 100 maal sneller was ontdekt ... en dat is kennelijk niet het geval.
Daar heb je wel een punt. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik let veel op andere jongens/mannen en hun haar-status. Ik vind het beangstigend HOEveel mannen AGA hebben. Ondanks dat het voor ons psychologisch zeer lastig is, hoort het toch bij onze "mannelijke" natuur. En vechten tegen de natuur verlies je meestal...
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2015, 21:07   #6
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Daar heb je wel een punt. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik let veel op andere jongens/mannen en hun haar-status. Ik vind het beangstigend HOEveel mannen AGA hebben. Ondanks dat het voor ons psychologisch zeer lastig is, hoort het toch bij onze "mannelijke" natuur. En vechten tegen de natuur verlies je meestal...
Ja, het is echt beangstigend hoeveel mannen zichtbare kaalheid hebben.
Stress, slechte levenskwaliteit (luchtpollutie, ongezonde voeding), .. draagt hier allemaal aan bij.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2015, 21:42   #7
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Weet je wel hoeveel bijwerkingen biologicals/biosimilars hebben? Dat is echt geen kattenpis.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2015, 23:11   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
De lucht die we inademen is sinds de uitvinding van het vuur nog nooit zo schoon geweest. Maar we krijgen heel veel complexe verbindingen binnen via onze voeding waarvan lang niet altijd duidelijk is wat ze precies doen.

Overigens denk ik niet dat AGA nu aantoonbaar erger huishoudt dan vroeger. Ja, er zijn enorm veel mensen met AGA. Er zijn dan ook enorm veel mensen. En hoe ouder, hoe erger gemiddeld de AGA. De Westerse bevolking is gemiddeld nog nooit zo oud geweest. In Nederland zijn we gemiddeld meer dan 39.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2015, 13:58   #9
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Toch vinden sommige mensen AGA een ziekte. Ik vind AGA zelf geen ziekte. Het is gewoon een natuurlijk proces van onze natuur. Zelfde als rimpels krijgen, en onder-wordende-huid, etc etc.

De ene kan er beter mee omgaan dan de andere. Maar wij bestempelen ons zelf hier veel te veel met een "ziekte"

Als je aga hebt, kun je niks meer of minder dan iemand zonder AGA.....
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2015, 16:58   #10
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
De lucht die we inademen is sinds de uitvinding van het vuur nog nooit zo schoon geweest. Maar we krijgen heel veel complexe verbindingen binnen via onze voeding waarvan lang niet altijd duidelijk is wat ze precies doen.

Overigens denk ik niet dat AGA nu aantoonbaar erger huishoudt dan vroeger. Ja, er zijn enorm veel mensen met AGA. Er zijn dan ook enorm veel mensen. En hoe ouder, hoe erger gemiddeld de AGA. De Westerse bevolking is gemiddeld nog nooit zo oud geweest. In Nederland zijn we gemiddeld meer dan 39.
Nou, dat is relatief. De lucht is gemiddeld schoner, maar de hotspots waar de vuile lucht voornamelijk rondhangt is wel verergerd. Zeggen dat de lucht die we nu allemaal inademen zuiver is, is gewoon fout. Reken daarbij nog eens dat er veel onder ons (passief) meeroken.
Tegenwoordig eten we ook gemiddeld veel vetter en ongezonder.

De grote boosdoener is de stress. De stress begint 's morgens al wanneer we in de file staan, die houdt 8 uur aan, nog eens in de file en dan begint voor velen de stress die men krijgt van hun kinderen.
Er was hier onlangs in België nog een hele discussie dat een bekende radio-omroepster zei dat ze blij is als ze 's avonds "die kleine fuckers" in bed kan stappen omdat ze dan rust heeft.

We leven misschien wel in een fysiek gezondere omgeving tov vroeger, onze mentale toestand is nog nooit zo slecht geweest als nu.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2015, 23:18   #11
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
helemaal mee eens. Je moet eens om je heen kijken hoeveel jonge mensen thuis zitten met een burn-out, overwerkt etc.

Studies vergen veel energie en de nodige stress, maatschappij waarin je moet presteren, meer doen met minder mensen, die jonge mensen worden overladen met werk. Ze willen niet opgeven, ze willen niet de zeikerd uithangen, ze geven niet op. Maar uiteindelijk zit je overspannen thuis. Ik hoor het steeds vaker.

Stress maakt alles kapot. Dat is inderdaad ook 1 van de slechtste factoren. Het heeft direct invloed op je haar maar ook indirect. Omdat je volledige lichaam er wordt door aangetast.

Merk het soms bij mezelf ook. Staan mn kaken onbewust strak, of spieren aangespannen. Dan moet ik echt ff tot mezelf komen.

Vaak begint het al smorgens voor de spiegel. Als dat kut haar niet in model wil. Haha
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2015, 14:17   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik daag je uit om eens te bereken hoeveel troep onze voorouders inademden aan hun kampvuur, in hun met hout en koeienmest verwarmde huizen en hun met walmende oliepitten verlichte kamers

Sinds de uitvinding van het vuur hebben mensenlongen het zwaar.

Voor de buitenlucht heb je gelijk. Al wil je niet weten hoe erg het in de jaren 50 en 60 was ... duizenden doden in 54 bij de Big Stink, mijn oma die haar was binnen haalde bij westenwind (over de kassen)). Maar buiten doen we ook maar een paar procentjes van de rommel op. Het meeste ademen we binnen in. 1 minuutje in een rokerige kamer bijvoorbeeld geeft een even grote smeerboel in je longen als 5 uur wandelen door de binnenstad van een grote stad.

Ik zeg niet dat de lucht die we ademen zuiver is. Maar wel dat je er heel sterk zelf in kunt sturen. Mensen stellen hun longen vaak vrijwillig bloot aan een heleboel troep. Walmende kaarsen voor de gezelligheid, wierookstaafjes voor de sfeer, rokende vrienden, vrolijk knapperen haardvuur, een BBQ op z'n tijd ...

Als vieze lucht een factor van belang was, dan zouden onze voorouders veel kaler zijn geweest dan wij.

Ik ben nog niet overtuigd dat we nu kaler zijn dan vroeger, maar als dat zo is, dan zou ik inderdaad eerder kijken naar de kwaliteit van ons eten en naar stress. Allebei factoren waar heel veel aan te doen is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA Bekijk bericht
Nou, dat is relatief. De lucht is gemiddeld schoner, maar de hotspots waar de vuile lucht voornamelijk rondhangt is wel verergerd. Zeggen dat de lucht die we nu allemaal inademen zuiver is, is gewoon fout. Reken daarbij nog eens dat er veel onder ons (passief) meeroken.
Tegenwoordig eten we ook gemiddeld veel vetter en ongezonder.

De grote boosdoener is de stress. De stress begint 's morgens al wanneer we in de file staan, die houdt 8 uur aan, nog eens in de file en dan begint voor velen de stress die men krijgt van hun kinderen.
Er was hier onlangs in België nog een hele discussie dat een bekende radio-omroepster zei dat ze blij is als ze 's avonds "die kleine fuckers" in bed kan stappen omdat ze dan rust heeft.j

We leven misschien wel in een fysiek gezondere omgeving tov vroeger, onze mentale toestand is nog nooit zo slecht geweest als nu.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2015, 15:05   #13
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ben ik het ook mee eens.

Vaak wordt ook gesuggereerd dat in Azië of de negeroide mannen met kroeshaar veel minder AGA hebben. Ook dat betwijfel ik.

Op TV let ik er ook al op, de haar status van mannen. Je ziet genoeg aziatische met AGA. en genoeg kale donkere mannen. Van licht getint tot zeer donker.

uiteindelijk komt AGA overal voor....
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2015, 21:16   #14
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik daag je uit om eens te bereken hoeveel troep onze voorouders inademden aan hun kampvuur, in hun met hout en koeienmest verwarmde huizen en hun met walmende oliepitten verlichte kamers

Sinds de uitvinding van het vuur hebben mensenlongen het zwaar.

Voor de buitenlucht heb je gelijk. Al wil je niet weten hoe erg het in de jaren 50 en 60 was ... duizenden doden in 54 bij de Big Stink, mijn oma die haar was binnen haalde bij westenwind (over de kassen)). Maar buiten doen we ook maar een paar procentjes van de rommel op. Het meeste ademen we binnen in. 1 minuutje in een rokerige kamer bijvoorbeeld geeft een even grote smeerboel in je longen als 5 uur wandelen door de binnenstad van een grote stad.

Ik zeg niet dat de lucht die we ademen zuiver is. Maar wel dat je er heel sterk zelf in kunt sturen. Mensen stellen hun longen vaak vrijwillig bloot aan een heleboel troep. Walmende kaarsen voor de gezelligheid, wierookstaafjes voor de sfeer, rokende vrienden, vrolijk knapperen haardvuur, een BBQ op z'n tijd ...

Als vieze lucht een factor van belang was, dan zouden onze voorouders veel kaler zijn geweest dan wij.

Ik ben nog niet overtuigd dat we nu kaler zijn dan vroeger, maar als dat zo is, dan zou ik inderdaad eerder kijken naar de kwaliteit van ons eten en naar stress. Allebei factoren waar heel veel aan te doen is.
Ik daag je eens uit om op te zoeken hoeveel mensen er zijn die kampen met chronische long of ademhalingsproblemen kampen. Die hoeveelheid is nog nooit zo hoog geweest.
Vroeger leefde men tussen de fabrieken en hing er in elke grote stad een chronische smog. Mensen kookten op houtskool en ademde dikke roetlucht in, dat klopt allemaal. Maar vergeet niet dat wij in West-Europe met enorm veel auto's rondrijden en cumulatief heeft dat een enorm grote invloed op de luchtvervuiling. Zeker nabij snelwegen bij de grootsteden.

Ook mogen we een fenomeen als lichtvervuiling niet onderschatten.
Verstoort ons bioritme, wat zorgt voor slaapstoornissen, meer stress, ...
http://www.lightpollutionmap.info/#z...yers=B0TFFFFTT

Nuja, het is allemaal een complex gegeven maar zeggen dat we nu gezonder zijn als vroeger is gewoonweg fout.
Nooit waren er zoveel depressies, burn- en bore-outs, zelfmoorden en ga zo maar verder.

Heeft het allemaal invloed op kaalheid? Er zal wel een verband zijn, maar hoe groot dat verband is, dat is nog niet echt bekend.
Feit is wel dat stress en ongezonde lichamelijke conditie (bvb vitamine deficiëntie) alles aantast, aldus ook de huid en de haarstructuur die daar onderdeel van uit maakt.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2015, 09:39   #15
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Er zijn in deze tijden wel veel meer psychische gevallen. Wat je zegt; Burn-out, overspannen etc. Maar dat zit tussen de oren. Ik zou zeggen, loop het verzorgingshuis in bij de oudjes. Die dus vroeger jong waren. Bijna allemaal AGA. En dat is over 10-20-30 jaar niet anders. Als we er even vanuit gaan dat er geen technieken worden gebruikt.

__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.