Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 april 2016, 22:26   #1
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Toch bijwerkingen van finasteride, en het zit niet in mijn hoofd (bloedwerk)

Helaas dames und heren, na aanleiding van mijn laatste topic: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=35554

Een paar maanden later meld ik me toch hier met klachten. Klachten die ik gewoonweg niet meer kan negeren
- Extreem moe
- Weinig tot geen libido
- Veel vocht vasthouden
- flink depressief en lamlendig omdat mijn vriendin het spuugzat is.

De klachten waren zo dermate erg dat ik maar een bloedonderzoek heb laten doen bij een particuliere instelling, hier heb ik mijn testosteron laten meten.

http://postimg.org/image/vahkzeywn

De resultaten zijn op zn zachts gezegd vrij kut
Een waarde van 11 op een schaal van 2.5 tot 30. Nou is dit een particuliere instelling en zegt die schaal vrij weinig, daarin wordt jong/oud gezond en ziek meegenomen. Als je de waarde afzet tegen leeftijdsgroepen vastgesteld in wetenschappelijk onderzoek krijg je:


Lager dan een 100 jarige??!!?!

Afijn, reden genoeg om naar de doc te stappen en meer bloedwerk te verrichten. En ja hoor, testosteron verlaagd, vrije testosteron verlaagd en oestrogeen flink boven gemiddeld. Ik baal hier immens kut van, ik heb oestrogeenblockers (arimidex/aromasin) geprobeerd en die werkten ontzettend goed, energie ging na een week gebruik omhoog, erecties en libido kwam terug echter...mijn haar begon weer uit te vallen. Niet te fucking geloven, gewoon weer flinke, dikke shedding.

Daar gaat al mijn hoop op een bos met haren, transplantaties ook de deur uit want tjah...zonder fina valt de rest ook uit. Ik zal dan uiteindelijk mijn haar niet kunnen millimeteren vanwege de witte puntjes die je krijgt bij FUE. Ik zit met mijn handen in mn (nog resterende) haren en de rug tegen de muur. Waardeloos dit, laat ik getuige zijn en net tot die 5-15% behoren die echt bijwerkingen heeft. Zal alvast flink gaan moeten opsparen voor psychotherapie, want de klap van haaruitval zal als een immense dreun zijn
Doet zeer, telkens als ik door de galerij hier blader en zie hoe mensen die wel finasteride kunnen gebruiken een HT nemen en nooit meer echt omkijken meer naar haaruitval.

Laatst gewijzigd door R-yan; 25 april 2016 om 22:33
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2016, 23:49   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Bedankt dat je jou verhaal zo openlijk met ons deelt, ook met de schema en alle info.

Het spijt wel me erg voor je wat je zo overkomen is. Hopelijk vind je wel alle troost en geluk bij je vriendin. Zoiets lijkt me nu een belangrijke houvast, dat je van je lief kan genieten en, als ik het zo mag zeggen, haar kan trotseren in wat zij heeft en jou vriendin mag zijn.

Naar een psycholoog gaan, misschien samen met je lief, als zij dit wilt, kan zeer goed uitpakken en leven naar de alternatieven die je gelukkig maken.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2016, 09:50   #3
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Dat is inderdaad slecht nieuws Ryan. Heb je SP al overwogen of ben je bang dat je daar dezelfde bijwerkingen van krijgt?
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2016, 12:11   #4
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Wat ik hier mis is een bloedstand van VOOR de situatie

Wie zegt dat dit is gekomen door fina?

Misschien was je testo al laag, misschien had je al meer oestrogeen. Ik bedoel er zijn zat mensen die dit van nature al hebben...
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2016, 13:27   #5
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Wat ik hier mis is een bloedstand van VOOR de situatie

Wie zegt dat dit is gekomen door fina?

Misschien was je testo al laag, misschien had je al meer oestrogeen. Ik bedoel er zijn zat mensen die dit van nature al hebben...
Testo was gemeten jaar of 2 terug, toen was het 16 nog wat, ik zal kijken of die kan vinden, als het goed is heb ik die nog ergens liggen. Ook vrij laag. Maargoed cijfers zeggen niks, zolang je geen klachten hebt is er niks aan de hand. Dit is natuurlijk allemaal correlationeel en niet casuaal. Desondanks als het om je eigen toestand gaat is het enigste wat belangrijk is dat ik voor fina GEEN klachten had, en nu dus WEL.


Begrijp me niet verkeerd, jij reageert op een defensieve manier net zoals tegen die vele mensen die fina compleet verketteren. Ik ben tegelijkertijd met 2 maten van me aan de fina begonnen en die hebben nergens last van. Dus ik blijf erbij dat voor een gros dit middel ideaal is. Ik baal er alleen ontzettend van dat net IK die bijwerkingen moet krijgen

Laatst gewijzigd door R-yan; 26 april 2016 om 13:30
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2016, 14:05   #6
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik bedoel het zeker niet defensief.

Maar ik geef enkel aan dat de beginstand er wel bij betrokken meot worden. Als jij van nature al lage testo gehalte hebt en je gebruikt dan fina is de kans dat het té laag wordt aanwezig.

Ik vind het echt oprecht vervelend voor je. Dus we moeten de situatie wel zo eerlijk en oprecht mogelijk beoordelen he

Het blijven cijfers.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2016, 14:16   #7
RonaldB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2015
Berichten: 68
Geslacht:
Van 16 naar 11 is toch
31,25 % achteruit.

Al eens gedacht aan micro
haar pigmentatie?
RonaldB is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2016, 15:22   #8
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Rot voor je kerel, ik heb dezelfde bloeduitslagen gehad en ik weet hoe je je voelt.. Inmiddels ben ik bijna een jaar gestopt met fina en heb ik diverse metingen laten verrichten waarbij aantoonbaar mijn testosteron stijgt (al mag je hier niet teveel aan vasthouden volgens de arts) Maar ik voel me in iedergeval weer sterker worden! Stop met dit spul, zet je schrap voor een moeilijke periode en kom er daarna sterker uit! Je moet een sterke mindset hebben maar als het goed is hersteld dit uiteindelijk voor een groot deel vanzelf (althans daar hoop ik stiekem wel op)

Succes en als je vragen hebt weet je me te vinden
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2016, 16:58   #9
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ene lichaam hersteld sneller als het andere....

daarbij schommelen testo waarden sowieso...
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2016, 19:52   #10
TraderOne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Locatie: Niet op de parking
Berichten: 185
Geslacht:
Eén ding is duidelijk. Na mijn komende HT geen finasteride. Ik neem geen risico. Ik hou het op natuurlijke producten en als dat niet werkt dikke pech. Die bijwerkingen moet ik niet van weten.

Bedankt voor je rapport Ryan en sterkte!
TraderOne is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2016, 21:13   #11
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TraderOne Bekijk bericht
Eén ding is duidelijk. Na mijn komende HT geen finasteride. Ik neem geen risico. Ik hou het op natuurlijke producten en als dat niet werkt dikke pech. Die bijwerkingen moet ik niet van weten.

Bedankt voor je rapport Ryan en sterkte!
Je gaat een HT doen zonder Finasteride? Je beseft wel dat je dan steeds meer HT in de toekomst nodig zult hebben. Uiteindelijk heb je geen haar meer over in je donor en zul je het moeten milimeteren, maar als je FUE hebt gehad kan dat niet door de littekens. Ik zou er nog eens goed over nadenken...

Laat je btw niet afschrikken door mijn verhaal, ik heb gewoon ontzettende pech ook. Dit topic is meer bedoeld voor mij om te ventileren. Net zoals alles heeft elke medicatie bijwerkingen....
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2016, 22:07   #12
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R-yan Bekijk bericht
Je gaat een HT doen zonder Finasteride? Je beseft wel dat je dan steeds meer HT in de toekomst nodig zult hebben. Uiteindelijk heb je geen haar meer over in je donor en zul je het moeten milimeteren, maar als je FUE hebt gehad kan dat niet door de littekens. Ik zou er nog eens goed over nadenken...

Laat je btw niet afschrikken door mijn verhaal, ik heb gewoon ontzettende pech ook. Dit topic is meer bedoeld voor mij om te ventileren. Net zoals alles heeft elke medicatie bijwerkingen....
Dit is wel heel overdreven. HT en fina is advies meer het hoeft niet zonder fina een kut resultaat te worden. Lang niet iedereen wordt volledig kaal. Juist vaker stabiliseert het. Dus de conclusie is niet té vroeg een HT voor sommige
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015


Laatst gewijzigd door themen; 26 april 2016 om 22:19
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2016, 23:32   #13
Haarbelangrijk1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2014
Berichten: 48
Geslacht:
Hallo,

op 21 jarige leeftijd had ik een testosteron level van 12 mnol, wat ook heel laag is zonder iets te gebruiken, mijn vrienden hebben ook dezelfde waarde dus het klopt gewoon.

Mijn huisarts heeft zelf nog nooit iemand gezien met een waarde van 25-30 mnol
Haarbelangrijk1 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2016, 00:00   #14
TraderOne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Locatie: Niet op de parking
Berichten: 185
Geslacht:
Wel, ik heb al sinds 24 hetzelfde haar (ik ben nu 37) maar ik wil die inhammen aanpakken. Kan zijn dat het nog achteruit gaat inderdaad. Mijn pa heeft op zijn 70 nu wel een goeie shine through uiteraard maar in se geen kale knikker. Ik wil het verder stabiliseren met cure gen en natuurlijke middelen, tot sporten en massage toe. Lukt dat niet dan is mijn donorgebied alvast nu heel sterk nog.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R-yan Bekijk bericht
Je gaat een HT doen zonder Finasteride? Je beseft wel dat je dan steeds meer HT in de toekomst nodig zult hebben. Uiteindelijk heb je geen haar meer over in je donor en zul je het moeten milimeteren, maar als je FUE hebt gehad kan dat niet door de littekens. Ik zou er nog eens goed over nadenken...

Laat je btw niet afschrikken door mijn verhaal, ik heb gewoon ontzettende pech ook. Dit topic is meer bedoeld voor mij om te ventileren. Net zoals alles heeft elke medicatie bijwerkingen....
TraderOne is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2016, 17:19   #15
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 99
TS, je bent niet de enige. ik heb in 2011-2012 ook fina gebruikt en kamp nog steeds met de bijwerkingen, genaamd PFS.

Onlangs zijn mijn hormonen getest. alles was in de marge.
Totaal Testosteron was voor mijn leeftijd zelfs goed, namelijk: 23,8
Testosteron Vrij: 456
Oestradiol 17b: 89 (40-162)

Waarom wij ons zo emotioneel vlak voelen komt omdat onze dopamine enorm verlaagd is.

prolactine is bijmij aan de max. Prolactine = tegenpool van dopamine.

En wat blijkt nou, ons lichaam maakt te weinig DHT aan, en dat is precies waarom de mannelijke kenmerken zijn verminderd en daar de meeste bijwerkingen door komen.

om het nog ingewikkelder te maken, de autoimmuunsysteem is aangetast en misschien ook je darmwanden.
tsahin is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.