Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 29 juni 2007, 14:49   #1
Stress kip
stress kip
 
Geregistreerd: 29 juni 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 4
Komt haar weer terug na een paar jaar bij Alopecia Areata

Hallo iedereen,
Ik ben een meisje van 18 jaar oud en heb Alopecia Areata.

Toen ik 2 jaar oud was constateerde mijn moeder een aantal kale plekken bij mij en op een gegeven moment had ik aan de linker kant van mijn hoofd geen haar meer.
Mijn moeder is toen met mij naar het ziekenhuis gegaan, daar zeiden ze dat het door stress kwam. Maar hoe kan een meisje van 2 jaar oud nou stress hebben? Ik heb toen een pekelharing lotion gehad en na een half jaar begon mijn haar weer te groeien ongeveer na 1,5 jaar had ik toen weer gewoon haar.

Toen ik 9 was ben ik naar een ander land gaan verhuizen en moest Nederland dus ook voor 3 jaar gaan verlaten dat was erg moeilijk voor mij. Mijn haaruitval begon toen weer op te komen en had aan de achterzijde van mijn hoofd een aantal kale plekken. Het is toen niet gaan uitbreiden en het haar kwam na een aantal maanden weer terug.

Toen ik 12 was en weer terug ging naar Nederland wat toen ook wel een zware periode voor mij is geweest begon ik weer kale plekken op mijn hoofd te krijgen.
Ook weer de achterzijde begon uit te vallen maar na een aantal maanden begon dat ook wel weer terug te groeien.

De 4 jaar die ik op de middelbare school heb gezeten heb ik een moeilijke tijd gehad, ik werd erg gepest op school en ik voelde me heel erg onzeker.
Ik heb de laatste jaren veel stress maar ook veel stress waar ik gewoon niets aan kan veranderen ik weet niet hoe ik dat kan oplossen.

Nu ben ik 18 jaar en heb sinds een half jaar extreme haar uitval de hele onderkant van mijn haar is bijna volledig weg en ik krijg nu ook aan de voorkant verschillende kale plekjes die steeds groter worden.
Nu heb ik ook 2 jaar geleden de ziekte van pheiffer gehad en heb daar 1 jaar last van gehad daarna is mijn bloed nooit meer goed geweest. Ik heb nu al een half jaar Ijzer tekort en slik nu ook sinds een maand staal tabletten. Ook heb ik sinds een tijdje vitamine B12 tekort en krijg daar ook 1x in de maand een injectie voor.

Ik ben ook altijd moe en zit eigenlijk bijna nooit lekker in me vel. Ik maak me om alles druk en wordn van mijn haaruitval alleen maar gestresster.

Nu is mijn vraag of iemand weet of het kan zijn dat mijn haaruitval word veroorzaakt door mijn ijzer tekort en vitamine B12 tekort. En of het helpt als ik die vitamines en staal binnenkrijg. Misschien dat mijn haar dan wel weer gaat groeien?
En is er iemand die helemaal kaal is geweest en waarbij het gewoon weer terug ging groeien?

Ik hoop graag reacties te kunnen ontvangen.
Stress kip is offline   Met citaat reageren
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uit pizzacat Van alles en nog wat... 72 3 augustus 2007 00:18
Echt Haar Of Synthetisch/Cyberhaar Salvamia Haarwerken 13 31 december 2006 10:51
Weer 30 minuten gedwangd.... Grover TTM - Algemeen 7 25 december 2003 06:30
Artikel (België): Vandenbroucke verhoogt terugbetaling pruiken Chris Haarwerken 14 29 oktober 2002 21:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.