Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 februari 2008, 13:30   #1
ibbi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2006
Berichten: 75
Diffuse haaruitval of AGA? (foto's)

Hoi allemaal!

Ik heb al een aantal jaren last van haaruitval en dunner wordend haar. Vooral bovenop m'n hoofd. Maar omdat het ook aan de zijkanten dunnend en zwak is vraag ik me af of het misschien niet diffuse haaruitval is, en ik daarom m'n oplossing ergens anders moet zoeken dan klassieke AGA middelen (fina, minox etc.)

Ik heb hier wat van foto's van me erbij gedaan. Wat is jullie mening?

Alvast bedankt!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg P1020879.jpg‎ (39,8 KB, 345x gelezen)
Bestandstype: jpg P1020881.jpg‎ (66,1 KB, 297x gelezen)
Bestandstype: jpg P1020886.jpg‎ (101,6 KB, 299x gelezen)
ibbi is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2008, 14:12   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik vind het niet op AGA lijken. Wat zegt de dermatoloog er van?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2008, 16:17   #3
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
Ik zou inderdaad eens langsgaan bij een dermatoloog, want volgens mij is dit geen AGA. Ik kannatuurlijk niet zo zeggen wat het wel is, al komt het patroon dat je haaruitval vertoont me (helaas) nogal bekend voor.

Maar ik zou eerst maar eens langsgaan bij een dermatoloog voordat ik je bang maak met een aandoening waar je misschien helemaal niet aan lijdt.
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2008, 22:08   #4
ibbi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2006
Berichten: 75
Ik ben al bij een dermatoloog geweest, maar die heeft me bar weinig geholpen. Ik had het gevoel dat ze vond dat ik me aanstelde; ze vertelde me dat haaruitval genetisch bepaald is en dat ik eventueel finasteride of minoxidil kon gebruiken. Verder heeft ze me over de bijwerkingen van finasteride verteld en vandaar dat ik dat nooit gebruikt hebt. Ik heb wel minoxidil een tijdje gebruikt, zonder veel resultaat.

Ik vind het wel verrassend dat jullie denken dat het geen AGA is.. want daar ben ik al sinds een aantal jaar vanuit gegaan! Zijn er nog anderen die dit niet als AGA zien?


Dit versterkt mijn vermoeden dat ik de oorzaak ergens anders moet gaan zoeken..

p.s. Zou finasteride kunnen werken? Want dit is wel haaruitval rondom het gebied van de kruin..

Bedankt voor de reacties zover!
ibbi is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2008, 22:35   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Zoek gewoon even een andere dermatoloog.
Jij hebt er eentje getroffen die er geen bal verstand van heeft.

Zeg even waar je woont, dan kunnen anderen wellicht een goede dermatoloog bij jou in de buurt aanraden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2008, 22:36   #6
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
finasteride werkt alleen als je aan AGA lijdt, als dit niet zo is, dan zal het niet werken, en is het mogelijk alleen maar slecht voor je.

Ik vind de reactie van de dermatologe die jij bezocht hebt erg vreemd, en had dit van een dermatoloog niet verwacht. Mag ik vragen waar je deze dermatoloog bezocht hebt. Als ik jou was zou ik voor een zgn 'second opinion' gaan. (het klinkt misschien wat dramatisch, maar who cares?) Ik raad je aan een dermatoloog te bezoeken die aangesloten is bij een (academisch) ziekenhuis.
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2008, 23:06   #7
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ibbi Bekijk bericht
[...]
Ik heb al een aantal jaren last van haaruitval en dunner wordend haar. Vooral bovenop m'n hoofd. Maar omdat het ook aan de zijkanten dunnend en zwak is vraag ik me af of het misschien niet diffuse haaruitval is, en ik daarom m'n oplossing ergens anders moet zoeken dan klassieke AGA middelen (fina, minox etc.)

Ik heb hier wat van foto's van me erbij gedaan. Wat is jullie mening?

Alvast bedankt!
De bovenkant zit er diffuse uit. De zijkant vind ik lastig te zeggen.

Je haren lijken aardig op die van mij. (Ook zwart, zelfde lengte, diffuse.)

Minoxidil werkte bij mij wel goed, maar heeft ook mijn bloeddruk verlaagd, waardoor ik het niet meer gebruik.

Een dermatoloog heeft bij mijn bloed getest (ijzer en schildklier), maar daar werd niet iets afwijkend in gezien.

Een trichogram (haarwortel onderzoek) liet bij mij zien dat zowel de bovenkant als zijkant een slechte anagen/telogen verhouding had.

Finasteride gebruik ik sinds iets van 1,5 jaar, maar heb nog geen duidelijke verandering gemerkt. Wel liet een 2de trichogram zien dat na 1 jaar finasteride, de zijkant is verbeterd, maar de bovenkant nog hetzelfde is kwa verhouding.

Je zou (zoals iemand al zei) naar een andere dermatoloog kunnen gaan. Ik ben wel benieuwd wat Dr. Munte van EramusMC (Rotterdam) bij jou zal concluderen.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2008, 23:29   #8
ibbi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2006
Berichten: 75
Ter aanvulling: Dermatoloog was bij het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven.

Kan iemand een goede dermatoloog in de buurt van Eindhoven aanraden?

Merci!
ibbi is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2008, 23:31   #9
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
heb je eigenlijk ook last van schilfers of jeuk?
het lijkt namelijk of ik dat op de derde foto zie zitten en dan zou het ook eczeem kunnen zijn...

Zo niet, dan sluit ik me bij CA. aan

Laatst gewijzigd door valencia.; 10 februari 2008 om 23:39 Reden: ...
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2008, 23:40   #10
ibbi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2006
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door valencia. Bekijk bericht
heb je eigenlijk ook last van schilfers of jeuk?

Zo niet, dan sluit ik me bij CA. aan

Ik heb deze haarproblemen al een aantal jaar, maar nooit echt last van schilfers. Sinds deze winter daarentegen is m'n hoofdhuid vaak erg droog en heb ik witte spul om m'n hoofdhuid, dat lost komt als ik er overheen wrijf, ik denk dat het droge huidcellen zijn, of misschien toch schilfers.
ibbi is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2008, 23:53   #11
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ibbi Bekijk bericht
Ik heb deze haarproblemen al een aantal jaar, maar nooit echt last van schilfers. Sinds deze winter daarentegen is m'n hoofdhuid vaak erg droog en heb ik witte spul om m'n hoofdhuid, dat lost komt als ik er overheen wrijf, ik denk dat het droge huidcellen zijn, of misschien toch schilfers.
was je haar anders met dermolin voorlopig (zorgt voor een goede vet/vochtbalans en heeft een milde anti roos werking)

bovendien weet je dan zeker dat het niet van de shampoo komt dat je kaal wordt... (kan namelijk maar zo; ik weet er alles van)

het lijkt in ieder geval niet op aga. ik hoop dat een andere dermatoloog je snel een goede diagnose kan geven
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2008, 00:15   #12
ibbi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2006
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door valencia. Bekijk bericht
was je haar anders met dermolin voorlopig (zorgt voor een goede vet/vochtbalans en heeft een milde anti roos werking)

bovendien weet je dan zeker dat het niet van de shampoo komt dat je kaal wordt... (kan namelijk maar zo; ik weet er alles van)

het lijkt in ieder geval niet op aga. ik hoop dat een andere dermatoloog je snel een goede diagnose kan geven
Bedankt. Ik moet echter wel zeggen dat ik ondertussen meer dan vijf verschillende shampoos geprobeert heb (achter elkaar dan - niet tegelijkertijd), waaronder ook dermolin (op aanraden van een gezondheidswinkel). Maar dat heeft allemaal niet mogen baten helaas Of misschien heb ik nog altijd net niet de juiste weten te vinden..

Kent iemand verder nog een goede dermatoloog in de buurt van Eindhoven?
ibbi is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2008, 00:42   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nee, niet in de buurt van Eindhoven, waar jij waarschijnlijk dokter Kuipers gehad hebt.

Dr. Munte in Rotterdam is heel goed, maar heeft een gigantische wachtlijst.
Je zou kunnen proberen een afspraak te maken met Dr. Pasch van het Radboud in Nijmegen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2008, 13:23   #14
stipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 122
Dr Pasch

Dr Pasch maar die zit in Nijmegen, een erg aardige man!
__________________
REGIME

Haaraanvulling sinds 16 februari 2008

Proscar 1 kwart per dag - vanaf januari 2004, gestopt 1 mei 2007



stipje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2008, 18:59   #15
ibbi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2006
Berichten: 75
Even een update:

Ik ben dus naar de dermatoloog gegaan (Dr. Prins, Maxima Ziekenhuis, in Eindhoven), en deze heeft een bloedtest laten doen. Vandaag de resultaten gekregen. Volgens haar waren er geen afwijkingen die haaruitval zou kunnen veroorzaken. Ze vertelde me dat ze daarom denkt dat het AGA is en ik er niet veel aan kan doen. (Behalve propecia en minoxidil). Ik vermoed echter nog steeds dat het geen AGA maar een ander soort difuus haaruitval. Maar daar kunnen/willen ze me dus niet meer verder helpen. Iemand advies hoe nu verder te gaan?

Nog iets:

Bij het bloedonderzoek bleek ik een hele lage waarde witte bloedcellen te hebben! Dit heeft volgens haar niets met haaruitval te maken. Ik schrik hier wel van! Weet iemand hoe dit kan en wat dit betekent? (Bij het ziekenhuis hebben we vandaag nog een bloedprik gedaan om het te bevestigen. Volgende week de resultaten)
ibbi is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval door dieet Katy Haarproblemen bij vrouwen 26 15 juni 2012 08:42
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Diffuse Haaruitval? echoes AGA - Algemeen 1 19 oktober 2006 02:27
Silicea kuur tegen haaruitval Astarte Haarproblemen bij vrouwen 21 5 oktober 2006 19:51
Aminexil: Misbruik/misleiding mbt foto's op haaruitval.net Chris AGA - Algemeen 13 11 maart 2002 23:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.