Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 juli 2013, 00:57   #1
Watisdit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2013
Berichten: 2
Zwaar beschadigd haar?

Hallo,

De laatste tijd (jaar) heb ik erg veel last van stress, echt overmatig veel. Dit komt door persoonlijke problemen en gaat gepaard met een fikse depressie, maar goed, daarvoor ben ik hier niet. Ik ben hier voor één van de gevolgen van die stress, namelijk dat mijn haar nu zwaar beschadigd is. Mijn omgeving ontkent dit echter volkomen (mijn omgeving weet ook niet echt van de stress af). Ik snap echt niet dat anderen het niet zien en heb soms het idee dat ze me niet willen 'beledigen' of zo. Of begin ik nou gewoon gek te worden en zie ik dingen die er niet zijn?

Wat in ieder geval te zeggen valt, is dat ik mijn haar vaak vreselijk vind zitten. Het ziet er erg slecht en ongezond uit, is een stuk dunner en futlozer dan een paar jaar geleden en is ook een stuk donkerder geworden, lijkt het. Het valt ook heel moeilijk in model te brengen.

Foto:
http://i39.tinypic.com/23hlkea.png

Helaas nogal een onduidelijke foto, maar beter kan ik ze niet krijgen. Oja, ik heb hier geen haarproducten gebruikt (bij de komende foto's ook niet). En ook wel belangrijk om te melden, mijn haarkleur is (al lijkt dat tegenwoordig niet meer zo) blond/donkerblond.

Daarnaast heb ik nog een aantal details van mijn haar waar ik me aan stoor. Het ziet er aan de zijkanten niet uit, aangezien het een soort van 'bol' staat. Hierdoor lijkt mijn hoofd gelijk een stuk breder dan het is, en het ziet er gewoon niet uit. Als ik met mijn handen door mijn haar daar ga, blijft het omhoog/naar achteren staan, ziet het er nog veel aparter uit en zie je nog beter hoe ongezond het is. Als het daar naar achteren zit, zie je allemaal van die dunne, lichte haartjes, die alle kanten opstaan.

Hier een foto waarbij ik met mijn vingers een beetje door mijn haar daar ben gegaan (alhoewel het soms van zichzelf zo zit):

http://i40.tinypic.com/3177j47.png


Ik heb mijn haar hier wel een dag niet gewassen, terwijl ik het eigenlijk elke dag hoor te wassen, wil ik dat het er niet extra raar en vies uitziet.. Ook deze foto is helaas nogal onduidelijk.

Nog een specifiek probleem met mijn haar dat ik heb, is dat ik een soort van inhammen heb. Ook dat ontkent mijn omgeving natuurlijk. Als ik mijn haar met mijn handen omhoog doe, zie ik niet veel bijzonders, maar als het zit zoals het altijd zit, zie ik daar plekken waar opeens veel minder haar zit. Dit kan ik helaas niet vastleggen op een foto, aangezien het daarop amper te zien valt.

Ook heb ik nog dat mijn haar aan de zijkanten soms naar de voorkant 'toesteekt'. Het zit dan als het ware tegen mijn gezicht geplakt. Dat ziet er nogal vies uit vind ik.

http://i42.tinypic.com/117wt3o.png

Vooral tijdens het sporten, als ik veel zweet, ziet het er erg vies en lelijk uit. Ook als ik het een dag (of langer) niet was is het een stuk erger. Het maakt niet uit hoe lang mijn haar is, het blijft erg raar zitten. Als het wat langer is ziet het er snel viezer uit en komt het veel moeilijker in model, als het korter is valt het sneller op dat er iets niet 'klopt', vooral aan de zijkanten.

Kan iemand zeggen wat er met mijn haar aan de hand is? Advies zou ook wel leuk zijn. En oja, nog één vraag, kan stress permanente kaalheid veroorzaken?

Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd door Watisdit; 5 juli 2013 om 01:08
Watisdit is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2013, 23:26   #2
Mr.Anonymous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2013
Berichten: 5
Ey,

Ik heb echt ongeveer hetzelfde probleem als jij, behalve dan dat het door mij niet door stress ofzo komt.

Welke shampoo gebruik je eig.? en conditioner?

laat je het ook uitdunnen?

inhammen ( als ik het goed begreep ) heb ik ook. M'n kapper zei dat je dan beter inderdaad wat langer haar hebt.

Je laatste vraag weet ikzelf niet, ben ook geen expert xd
Mr.Anonymous is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.