Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 november 2018, 11:27   #1
Joseba
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 november 2016
Berichten: 3
Geslacht:
Al ruim 2 jaar haaruitval

Beste mensen,

Dik 2 jaar geleden merkte ik op dat ik bij het douchen wel erg veel haar verloor.

Dit samengaande met veel jeuk op het hoofd.

Daardoor wel wat stress gehad de laatste 2 jaar (nu minder).

De haaruitval duurt maar voort, waardoor alles aardig uitgedund is, maar er geen kale plekken zichtbaar zijn en of mijn haarlijn echt verandert is.

Over het hele hoofd heen is het gewoon uitgedund, terwijl ook de jeuk er af en toe op steekt.

Wasbeurt levert dagelijks toch zon 50-80 haren op in de wasbak (niet dat ik dit frequent bij hou, maar heel af en toe om eens te checken wat er nu echt verloren gaat).

Voorkant haarlijn zie ik wel afdoende haartjes terugkeren, bovenop kan ik dit uiteraard zelf lastiger inschatten.

Kan het ook nog te maken hebben met de haarstyling producten die ik gebruik en of shampoo? Heb dit wel eens nagevraagd, zou niet kunnen bij dragen aan de haaruitval, maar als ik niks in het haar heb wel minder jeuk dan met wat wax en gel erin. En soms rode handen als ik mijn haar heb gedaan.

Ook heb ik al geruime tijd (maanden/jaren) lang van frequent hele dunne ontlasting. Kan dit er mee te maken hebben?

Ik hoor graag of mensen zich kunnen vinden in bijgaand verhaal en of tips hebben.

Groet Joseba.

Laatst gewijzigd door Joseba; 29 november 2018 om 11:56
Joseba is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2018, 11:57   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Iedereen verliest haren op een dag, omdat je haar 'ververst' om de zoveel jaar. Dat gebeurt natuurlijk niet in een keer maar elke dag een beetje, gemiddeld tussen de 50-100 haren per dag. Je merkt niet dat je ze verliest tenzij je bijv. je haren wast. Dan spoel je alles wat los zit eruit. Vooral als je gel of wax gebruikt houdt dat de inmiddels eigenlijk uitgevallen haren vast tot je ze uitspoelt. Wat dat betreft is er niet veel raars in je verhaal. Wel dat je jeuk hebt. Jeuk is een indicatie dat je hoofdhuid geirriteerd is en dat kan gepaard gaan met haaruitval, laat de oorzaak een keer onderzoeken door de huisarts --> Dermatoloog. Stress is niet goed en zo wil je toch niet door het leven? Snap alleen het verhaal van je rode handen niet zo goed???
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2018, 14:22   #3
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joseba Bekijk bericht
Beste mensen,

Dik 2 jaar geleden merkte ik op dat ik bij het douchen wel erg veel haar verloor.

Dit samengaande met veel jeuk op het hoofd.

Daardoor wel wat stress gehad de laatste 2 jaar (nu minder).

De haaruitval duurt maar voort, waardoor alles aardig uitgedund is, maar er geen kale plekken zichtbaar zijn en of mijn haarlijn echt verandert is.

Over het hele hoofd heen is het gewoon uitgedund, terwijl ook de jeuk er af en toe op steekt.

Wasbeurt levert dagelijks toch zon 50-80 haren op in de wasbak (niet dat ik dit frequent bij hou, maar heel af en toe om eens te checken wat er nu echt verloren gaat).

Voorkant haarlijn zie ik wel afdoende haartjes terugkeren, bovenop kan ik dit uiteraard zelf lastiger inschatten.

Kan het ook nog te maken hebben met de haarstyling producten die ik gebruik en of shampoo? Heb dit wel eens nagevraagd, zou niet kunnen bij dragen aan de haaruitval, maar als ik niks in het haar heb wel minder jeuk dan met wat wax en gel erin. En soms rode handen als ik mijn haar heb gedaan.

Ook heb ik al geruime tijd (maanden/jaren) lang van frequent hele dunne ontlasting. Kan dit er mee te maken hebben?

Ik hoor graag of mensen zich kunnen vinden in bijgaand verhaal en of tips hebben.

Groet Joseba.
Heb je deze vragen al eens bij je huisarts neergelegd?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.