Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 september 2002, 13:56   #1
Duckie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2002
Locatie: overijssel
Berichten: 29
Pruik dragen

Als iemand besluit een pruik de nemen, wat doe je dan met het haar wat je nog wel hebt?
Kort knippen, of helemaal weg scheren? Wat is het beste ?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
__________________
Duckie
Duckie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2002, 22:44   #2
dian
HaarWeb lid
 
dian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2002
Locatie: Gelderland
Berichten: 178
Hoi duckie,

Ik kom van de TTM lijst en draag sinds 6 jaar een pruik. Ik haal er om de 2 weken een tondeuse overheen. De pruik zit dan veel fijner, vooral bij je oren. Ik heb dan ook meer het gevoel dat ie vaster op mijn hoofd zit. Lang haar is nogal glad. Als het érg warm is kan het onder een pruik nogal broeierig zijn, dan is een geschoren koppie toch 't lekkerst hoor!

Suc6 ermee!

Dian
dian is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2002, 00:10   #3
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
Re

Hallo Duckie,


Moeilijk he? Als ik jou was zou ik het eerst even aankijken hoe het gaat met je eigen haar, afknippen of helemaal afscheren is meteen zo definitief, en als het er af is is het eraf en kun je het niet meer terugdraaien.

Maar ik ben jou niet en jij bent mij niet. Het is gewoon een heel persoonlijk iets.

Misschien doe je wel dingen waar je je pruik niet kan dragen of wilt dragen en je liever toch die activiteiten onderneemt met je eigen haar ook al is het misschien niet veel. (b.v. zwemmen). En zo zullen er misschien wel meer dingen zijn.

Sterkte in je beslissing en groetjes van Do.

Laatst gewijzigd door Do; 19 september 2002 om 15:50
Do is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2002, 09:01   #4
jose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: noord-brabant
Berichten: 84
Hallo,

Knap zeg, ik haal de tondeuse erover, dan zit mijn pruik lekkerder.

Hoe ben je toch zo ver gekomen om dit alles zo goed te accepteren.
Welke vorm van haaruitval heb jij (gehad).

Ik word zelf steeds dunner met name bovenop, en denk vaak over een haarwerk, maar ben daardoor al 4 jaar vergeten te leven.

Ik zou super graag een reactie horen!

Groetjes,

jose
jose is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2002, 14:17   #5
jose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: noord-brabant
Berichten: 84
Re: Re

Do, ik wilde je een prive antwoord geven, maar je mailbox is vol.

Hoop dat je dit leest.

jose]
jose is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2002, 15:25   #6
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
Re

Inmiddels niet meer, dus je kunt me weer een PM sturen hoor.

Mijn PM box zit om de haverklap vol (kunnen max 70 berichten in), maar je kunt me ook mailen natuurlijk.

Groetjes Do.

Laatst gewijzigd door Do; 19 september 2002 om 15:48
Do is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2002, 20:40   #7
Duckie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2002
Locatie: overijssel
Berichten: 29
Hoi, alemaal, bedankt voor jullie reactie,

Ik ben vandaag bij een haarwerkwinkel/centrum geweest.
Ik kreeg o.a. een pruik op om te voelen hoe het is. en het viel me niet tegen (binnen). Het was een dun pruikje maar toch veel dikker dan mijn eigen haar. Het zag er uit als vroeger zeg maar. Ik kon nu goed zien hoe dun mijn eigen bosje is. Toch heb ik nog geen knopen doorgehakt, wel een nieuwe afspraak. Als ik nu buiten fiets of loop en het waait wat, werk ik met een hoedje, petje of sjaal.Ik heb sinds 10-12 jaar alopecia areata. met eerst een piek met veel kale plekken in 2000, toen kwam veel haar weer terug, en het laatste jaar weer veel kale plekken. Nu begint het ook boven op mijn hoofd vandaar dat ik aan een pruik denk, want als het nog ietsje erger wordt is het duidelijk zichtbaar. Ik gebruik lotion om de wortels te stimuleren om nieuw haar te maken: Triamcin. Comp. Deze kreeg ik van een dermatoloog, die ik recent heb gezien, voor de eerste keer pas.
Maar hij kon verder niets voor me doen. Vorig jaar had ik een andere lotion en daarvoor een creme, van de huisarts.
Het vreemde is vind ik dat er nu op sommige plekken wel weer haar komt, maar heel dun en spierwit. Van mezelf ben ik donker blond en soms verf ik het lichtblond, dan vallen die kale plekken minder op, vind ik. Maar op die witte plekken pakt de verf niet.
Als er haar terug kwam in 2000 en eerder was het wel donkerblond. zou dat van die lotion kunnen komen? Herkent iemand dit?
Ik heb overigens een pruik gepast van sythetisch materiaal.Heeft hier iemand ervaring mee hoe dat bevalt?
__________________
Duckie
Duckie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 september 2002, 22:48   #8
dian
HaarWeb lid
 
dian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2002
Locatie: Gelderland
Berichten: 178
Hoi Duckie,

Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om de knoop door te hakken. Ikzelf heb ttm en draag sinds 6 jaar een pruik, elk jaar een nieuwe en altijd van synthetisch haar. Het bevalt mij SUPER!
Het valt prima, geen tot weinig last van verkleuringen en de slijtage valt erg mee. (ligt natuurlijk een beetje aan het model)
Ik wil nooit een pruik van echt haar. Ik heb er té veel negatieve verhalen over gehoord. Dit is mijn mening hoor, er zijn vast veel mensen die noujuist liever echt haar hebben.

SUC6,
Dian
dian is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2002, 14:24   #9
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
Re Ducky

Hai Dian,

Citaat:
Het vreemde is vind ik dat er nu op sommige plekken wel weer haar komt, maar heel dun en spierwit. Van mezelf ben ik donker blond en soms verf ik het lichtblond, dan vallen die kale plekken minder op, vind ik. Maar op die witte plekken pakt de verf niet.
Als ik me niet vergis heb ik zoiets eerder gelezen in een post van iemand in de TTM rubriek. Misschien zou je daar eens verder kunnen vragen of de zoekfunctie gebruiken.

Groetjes Do.
Do is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2003, 16:49   #10
astrid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Berichten: 79
Re Duckie

Hoi Duckie,
Volgens mij heb ik hetzelfde als jij. Alopecia Areata alleen ik heb het net sinds mei 2002. Ik schrik ervan dat je hier al zoveel jaar mee kampt. Ik dacht dat het binnen 2 jaar wel weer in orde zou zijn. Ik heb eigenlijk, toen ik het niet meer kon verbergen, meteen een synthetisch haarwerk aangeschaft. Ik draag mijn resterende haar eronder, ik maak het met speldjes vast. Ik heb halflang haar en ik maak dat vast op mijn hoofd, voordat ik dat ding opdoe.
groet Astrid
astrid is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2003, 22:53   #11
Duckie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2002
Locatie: overijssel
Berichten: 29
Re: Re Duckie

Citaat:
Originally posted by astrid
Hoi Duckie,
Volgens mij heb ik hetzelfde als jij. Alopecia Areata alleen ik heb het net sinds mei 2002. Ik schrik ervan dat je hier al zoveel jaar mee kampt. Ik dacht dat het binnen 2 jaar wel weer in orde zou zijn. Ik heb eigenlijk, toen ik het niet meer kon verbergen, meteen een synthetisch haarwerk aangeschaft. Ik draag mijn resterende haar eronder, ik maak het met speldjes vast. Ik heb halflang haar en ik maak dat vast op mijn hoofd, voordat ik dat ding opdoe.
groet Astrid

Hoi Astrid en anderen,

Ik heb de pruik nu heel af en toe op . Mijn eigen haar doe ik nu ook met schuifjs naar boven en dan de pruik eroverheen. De pruik heeft wat neiging op op de botjes net boven mijn nek wat op te trekken. Ik heb een extra klemmetje laten zetten aan de achterkant, zo laag mogelijk. Nu heb ik niet meer het gevoel dat hij afschuift, maar toch schuift hij nog iets. Volgens het haarcentrum was de pasvorm wel goed, maar moet de pruik zich ook nog wat "zetten"naar mijn hoofd. Ik draag hem nog erg weinig, maar mijn "ponny"is nu aan het uitvallen, dus ik zal hem nu wel echt op moeten zetten.
Klopt dat , dat hij later wat naar je hoofd gaat "staan"?
Of wil ik teveel ?

Groet Duckie
__________________
Duckie
Duckie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2003, 16:42   #12
astrid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Berichten: 79
Aan Duckie

Klopt hoor, hij gaat tzt beter zitten. Af en toe voel ik hem echt, maar andere keren als ik het druk heb voel ik ook niks, maar dat schuiven heb ik ook, hoor. Ik zet het aan de achterkant ook vast en dan zit het beter. ik krijg er alleen wel hoofdpijn van, niet vaak maar toch.

We willen een keer bij elkaar komen, met we bedoel ik de mensen die hebben gereageerd op de site van Jose. O.a. Boes, Frederique en nog een paar geloof ik. Als jij het ook wat vindt, ben je van harte welkom. Laat effe wat weten.

groet Astrid
astrid is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2003, 23:02   #13
Duckie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2002
Locatie: overijssel
Berichten: 29
Hallo Astid,

Fijn dat je reageerde, en prettig te weten dat de pruik later nog wat beter gaat zitten. Ik heb op dit moment nog geen behoefte om er ook bij te zijn. Ik wens jullie veel succes en groetjes.

Duckie
__________________
Duckie
Duckie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2003, 16:16   #14
astrid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Berichten: 79
synthetisch of echt haar?

Hallo,

Ik wil even iets vragen over mijn haarwerk. Ik draag een synthetisch haarwerk wat halflang is. Hierdoor wordt ie aan de onderkant snel pluizig, klopt het dat het met kort haar weer meevalt? Ik zou dan zeker vaak een haarwerk moeten kopen in het jaar?

En hoe zit het met een haarwerk van echt haar? Kan je die alleen maar plakken op een kaal hoofd? Die gaat geloof ik langer mee, maar dan zou ik er zeker niks aan hebben, aangezien ik nog eigen haar heb. Ik vind het zo moeilijk. Ik heb dat ding net en nu al moet ik opletten dat het niet te veel gaat slijten.

Heeft iemand hier ervaring mee?

groet Astrid
astrid is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2003, 21:19   #15
boes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2002
Berichten: 73
Re: synthetisch of echt haar?

Citaat:
Originally posted by astrid
Hallo,

Ik wil even iets vragen over mijn haarwerk. Ik draag een synthetisch haarwerk wat halflang is. Hierdoor wordt ie aan de onderkant snel pluizig, klopt het dat het met kort haar weer meevalt? Ik zou dan zeker vaak een haarwerk moeten kopen in het jaar?

En hoe zit het met een haarwerk van echt haar? Kan je die alleen maar plakken op een kaal hoofd? Die gaat geloof ik langer mee, maar dan zou ik er zeker niks aan hebben, aangezien ik nog eigen haar heb. Ik vind het zo moeilijk. Ik heb dat ding net en nu al moet ik opletten dat het niet te veel gaat slijten.

Heeft iemand hier ervaring mee?

groet Astrid

Ja, ik heb een haarwerk van echt haar. Ik heb ook nog mijn eigen haar. en met klemmetjes maak ik het vast. echt haar is veel mooier dan synthetisch vind ik. Het gedraagt en blijft net zo mooi als echt haar. Het is duurder in de aanschaf maar het gaat ook langer mee. En echt niemand ziet dat ik een pruik draag. Mede door dat het echt haar is. echt een aanrader dus.
boes is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.