Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 september 2002, 20:58   #1
dian
HaarWeb lid
 
dian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2002
Locatie: Gelderland
Berichten: 178
Question Hekel aan haren?

Hoi allemaal.

Ik was vandaag de berichten aan het teruglezen van het Amerikaanse forum waar ik lid van ben. Er is een thread gewijd aan het gevoel wat je bij haar hebt. Van jezelf of dat van anderen.

Het viel mij ontzettend op dat de meeste ttm-ers haren walgelijk vinden. Losse haren op hun kleding, haren in het afvoerputje, haren in de wasbak, haren op het hoofd van hun man en ga zo nog maar een half uur door.

Ik persoonlijk houd van haar. Mijn vriend is behoorlijk behaard en het troost mij als ik met mijn wang tegen zijn borst aan kruip en zijn borsthaar tegen mijn gezicht voel. Als ik last van spanning heb is dat voor mij een "rustpunt". Ik was één van de enigen die er zo over dacht. Er zijn mensen die handschoentjes aandoen om haar uit de wastafel te halen en mensen die er een jaar over gedaan hebben voordat ze hun man een aai over zijn bol konden geven.

Ik vraag me af hoe dit voor jullie is.

Liefs,
Dian
dian is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2002, 10:42   #2
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
verzot op haren

Hoi,
persoonlijk vind ik niets fijner dan in haren te prutsen. Ik ben dan ook diegene die bij mijn vriendinnen altijd kapseltjes uitprobeert. Dit is altijd zo geweest! Zelfs het dochtertje van mijn baas (4jaar) komt speciaal aan mij vragen om haar speldjes in te steken, dus ik trek het blijkbaar ook aan.
Ik zeg dan al grappend dat ik altijd graag kapper had willen worden en ergens meen ik het wel hoor.
Over haartjes in de afvoerput ben ik minder enthousiast, maar eerlijk, wie vindt dat nou fijn? Zo'n kledderboel!
groetjes,
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2002, 13:36   #3
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan Dian en de rest,

Hoi,
Wat haren betreft, kan ik het volgende zeggen.
Ik vind haar mooi!!!
Ik zou zelf ook graag weer mooi haar hebben.
Ik ben graag met haar van een ander bezig, bij mijn dochtertje bijv. doe ik graag elke dag wat anders met haar haartjes, staartjes, vlechtjes enz.
Ik kan ervan genieten als mijn dochtertje in de douche is geweest en haar haartjes zijn gewassen. Als haar haartjes dan droog zijn, dan krijgt ze krullen.
Reclames op tv over shampoo e.d daar kan ik sinds een tijd weer naar kijken zonder me slecht te voelen, ik hoop dat het er bij mij ook weer zo uit kan gaan zien.

Ik houd ook niet van haren in het afvoerputje in de douche, maar vind het niet vies om ze eruit te halen.
Ik houd niet van haren op mijn benen en onder mijn oksels, ik heb hele donkere haren, vandaar.
Ik draag een pruik, en daar voel ik me mooier door, maar ik heb nooit de behoefte gehad om de haren van mijn pruik eruit te trekken.
Ik ben nu dan ook benieuwd naar het moment waarop ik mijn pruik nog eens af kan zetten.
Tot nu toe was het erg simpel, een pruik opzetten die "altijd"
mooi zit, een keer per jaar naar de kapper om een nieuwe te halen.
Dat gaat hoop ik veranderen in de toekomst. Zodat ik naar de kapper kan om mijn eigen haar te laten doen JIPPIEEEEEEEE.

Groetjes en allemaal een plukvrije dag toegewensd, Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2002, 19:15   #4
dian
HaarWeb lid
 
dian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2002
Locatie: Gelderland
Berichten: 178
Hoi,

Gelukkig dat jullie ook geen hekel hebben aan haren. Ik vind het wel een beetje "typisch" dat er alleen positieve reacties zijn. Ik vrees dat de haarhaters niet op deze thread reageren. (wat hélemaal niet erg is hoor!!!!)

Groetjes Dian
dian is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2002, 22:31   #5
vaantje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: kalmthout belgie
Berichten: 82
hoi Dian en de rest,

Ik vind haar ook niet vies. Gek dat je dat wel vind bij de Amerikaanse sites. Heeft het mischien iets te maken dat Amerikanen al gauw iets vies vinden, dat ze veel meer douchen als Europeanen en hun eigen luchtjes al snel vies vinden en dus veel meer geurproducten gebruiken om lekker te "smellen". Ik ben alleen geobsedeerd door haar. Ik zie ze overal liggen, oa van mezelf maar ik zie ook de haren van anderen, bijvoorbeeld die van mijn man. Haren uit de oren of grijze haren of borstelige wenkbrouwen van mijn man vind ik lelijk en die wil ik graag verwijderen. Vind mijn man vreselijk dat ik dat zie en dat ik daar iedere keer om zeur of ik of hij ze weg haalt. Oja, haren op de kin van mijn moeder of haren op de neus van mijn vader zou ik zo willen uittrekken, maar daar kan ik me nog net in beheersen. Maar ik zit er wel de hele tijd naar te kijken, smachten.
__________________
groeten Vaantje
vaantje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2002, 22:38   #6
marita
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juni 2002
Berichten: 61
Hallo Dian
Nee ik heb ook geen hekel aan haren.Ben er juist gek op en ik kan soms echt jaloers zijn als ik iemand met een mooie bos haar zie.Wel vind ik het ook vies als er haren in het afvoerputje zitten maar dat vind vast iedereen.Maar als ik iemand zie met bijvoorbeeld een lange haar aan de kin of ergens anders in het gezicht dan snap ik niet dat ze die niet weghalen .Maar zo iemand is natuurlijk lang niet zoveel met haar bezig als wij.
Ik kan niet wachten tot mijn haar weer teruggegroeid is het gaat nog steeds goed zo nu en dan een tegenslagje maar niet meer zo heel erg.het helpt mij echt om als het even niet gaat hier wat te lezen .Veel liefs Marita
__________________
marita
marita is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2002, 22:42   #7
marita
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juni 2002
Berichten: 61
Ha Vaantje
Ik had net mijn berichtje gestuurd en toen ik die van jou las zag ik dat we ongeveer hetzelfde geschreven hadden.Over haren op de kin en zo Ik kijk daar ook steeds na moet me ook echt bedwingen om er niet steeds naar te kijken.
Wel toevallig he? groetjes
__________________
marita
marita is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2002, 10:05   #8
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hey

Ik kan gerust zeggen dat ik vroeger een beetje een hekel aan mijn haren had. Ik had namelijk krullen en wou altijd steil haar hebben. Mijn moeder had (heeft) ook krullen maar die vond dat ook maar niks en die stond altijd voor de spiegel met een 'punk'kapsel (gekrepeerd naar boven) om dan alles in een staartje te doen en het zo steil mogelijk te krijgen. Ze heeft dus natuurlijke krullen en wou die er altijd uit. Ik vond mijn haar altijd te dik en ben er eigenlijk aan beginnen te trekken omdat ik dunner haar wou. Ironisch he, lijkt een beetje op anorexia maar dan met haar... Nu wil ik natuurlijk dolgraag krullen. Ik vind krulletjes zelfs mooier dan steil haar, er zit meer volume in en het oogt grappiger... Die mening had ik vroeger absoluut niet. Ik weet nog dat ik op hogeschool in de las zat en er zei een meisje achter me met mooi steil haar, dat ik zo'n mooi haar had. Ik kon dat niet echt geloven dat ze dat meende... Tja, nu ik heb natuurlijk niet meer heb en sommige mensen denken dat ik gewoon heel dun haar heb (voornamelijk vanvoor) wil ik natuurlijk terug dat mooie dikke haar. Ik was ook nooit echt tevreden over de kleur van mijn haar. Het was niet echt superdonker maar ook niet echt blond, zoiets ertussen. Nu is het wit (heb het gebleacht) en dat staat me wel, vind ik, maar blijft natuurlijk zeer slecht voor je haar. Maar ja, ik had echt een hekel aan mijn haar en dat kan wel eens een beetje door mijn moeder komen omdat zij altijd zo bezig was ermee dat er vooral geen krul in mocht (in haar eigen haar dan). Ik weet ook nog toen ik kleiner was en voor de spiegel stond, ik gewoon begon te huilen omdat die stomme krullen er niet uit geraakten...Maf he...

groetjes
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2002, 21:37   #9
gogo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 april 2002
Locatie: Brabant
Berichten: 127
hekel aan haren

Hoi allemaal

Natuurlijk wil ook ook een mooie bos haar. Maar ik kan wel zeggen dat ik losse haren ergens op (bv. bij iemand op de kleding) iets vind om van te gruwellen, als er ook maar ergens een haar ligt op de bank ofzo dan weet ik niet hoe snel ik het daar weg moet halen. Duswat dat betreft heb ik wel een hekel aan haren, maar haren in de douche dat vindt iedereen toch smerig ook mensen zonder ttm. Ook vind ik het geweldig om andermans haar te doen in staartjes ofzo. Dus ik kan mijn eigen bij iedereen wel terug vinden.

Groetjes gogo

P.S. ik zou graag ook weer eens naar de kapper willen, en hopelijk kunnen nog heel wat mensen dat gaan mee maken.
gogo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2002, 15:34   #10
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
hoi!

Ik ben niet zo dol op andermans haren. Mijn vriend masseert mijn hoofdhuid wel eens en dat vind ik heerlijk, maar dat bij een ander doen, ach.... Ik gruwel er absoluut niet van, maar dat komt misschien doordat ik het alleen bij vertrouwde mensen doe, zoals mijn vriend of een beste vriendin. waar ik wel van gruwel is roos. daar krijg ik echjt kokhalsneigingen van bij het idee dat ik het aan moet raken.
Verder vind ik enorme bossen schaamhaar lelijk en vies (zweterige stinkboel). Daarom pluk ik m'n eigen schaamhaar ook, ik vind dan ook dat het er bij mezlef mooi uit ziet. Helemaal kaal vind ik geen gezicht, maar een heel dun laagje haar, waar je nog doorheen kan kijken. Dat vind ik mooi.

aangezien ik nu gestopt ben met trekken, knip ik m'n schaamhaar kort. Dat vermindert ook de trekdrang. En ik heb met mezelf afgesproken dat ik met een pincet een epileer-sessie mag gaan houden als het te erg wordt. Gewoon op 1 moment, net zoals sommige andere vrouwen dat doen, dus niet elke avond in bed "plukken."

mijn beenhaar is blond dus dat scheer ik maar ef en toe (als ik uit ga in een hip rokje bijvoorbeeld, maar niet als ik ga kamperen in een "padvindersbroek") en mijn oksles scheer ik ook, maar niet te vaak. Als mijn okselhaar langer begint te worden en geurtjes gaat bewaren, dan vind ik het vies en moet het er af.


samengevat: ik ben niet zo dol op haar, maar ik heb er ook geen aversie tegen. mooi hoofdhaar vind ik fantastisch. ik verf mijn haar zo af en toe en ben blij dat ik geen wondjes meer heb. mijn kale plekken groeien nu langzaam dicht en dat vind ik super.
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2002, 21:02   #11
vaantje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2002
Locatie: kalmthout belgie
Berichten: 82
Diable,

Hoe komen bij jou die wondjes. Ik heb altijd jeuk omdat ik ook eczeem heb. Door de droge huid heb ik veel schilfers ook in mijn haar. Met het plukken worden er door mij dus ook schilfers weggekrabt die soms op de kale plekken dan weer wondjes worden met korstjes. Hoe zit dat bij anderen?
__________________
groeten Vaantje
vaantje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2002, 23:30   #12
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
ik heb een soort talg-of roos hoopjes waar ik aan begin te peuteren en langzaamaan worden dat wondjes. Als je huis dun wordt ontstaat er vaak al een soort korstje op, om hem te herstellen en die trek ik er af, daarna wordt het steeds erger. Overigens heet deze tik titillomanie en komt het volgens mij meer voor trichotillomanie. Dat weet ik niet zeker, maar ik ken meeredre mensen die het doen. De korstjes eet ik op. Ik ben nu al een tijdje vrij van wondjes, maar ben wel meer gaan nagelbijten (otillomanie) en neus-peuteren. tja....
Diable is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.