Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 september 2012, 13:03   #1
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Review: Spectral UHP Minoxidil 5%

Product: Minoxidil 5% - Spectral Ultra High Purity
Prijs 10 euro per maand. 30 cent per dag.
Ingrediënten Minoxidil 5%, Alcohol (30% V/V) Propyleen glycol (PPG) (50% V/V), Water.
Algemene omschrijving Deze minoxidil 5% word gemaakt door DS laboraties; bekend van hun hele range van haaruitval preventie middelen (waaronder nanoxidil, revita, etc.). Deze minoxidil is erg laag in prijs en is hiermee net iets duurder dan Kirkland maar goedkoper dan een hoop andere varianten (zoals Rogaine). Er zit alcohol en PPG in de oplossing, dus niet geschikt voor mensen die gevoelige hoofdhuid hebben.

Persoonlijk vind ik deze minoxidil oplossing erg vetting en lastig intrekken. Het daadwerkelijk intrekken van de lotion totdat je hoofdhuid volledig droog is kan enkele uren (!) duren; tijd die je vaak niet hebt. Verder loopt de vloeistof redelijk makkelijk van je hoofdhuid af. Indien aanbrengen secuur en geduldig gedaan word gaat dit echter wel goed.

Gebruiksaanwijzing Sommige mensen wassen hun haar voor het aanbrengen om de effectiviteit te verhogen; de kans op bijwerkingen neemt echter ook toe. Voor het aanbrengen de haren opzij kammen en de vloeistof met behulp van het pipetje druppel voor druppel aanbrengen. Het is handig om een (wc)papiertje in de hand te hebben om uitlopende druppels op te vangen (NIET over je gezicht laten lopen!). Geduld is hierbij nodig omdat een te grote hoeveelheid gegarandeerd van je hoofd afloopt. Zelf begon ik altijd achter (kruin) en hield mijn hoofd een beetje schuin naar voren. Dit liet ik drogen en vervolgens begon ik voor en hield mijn hoofd enigzins schuin naar achteren. Zo blijft de minox op je hoofdhuid. Indien iets toch erafloopt met wc papiertje opdeppen.
CIJFERS
Werking:3/5 Ik had het idee dat minoxidil wel een gunstig effect heeft. Haren werden iets dikker en steviger.
Cosmetisch Effect: 3/5 Zie werking.
Geur: 1/5. De geur en structuur van de minox is niet prettig. Het is erg vettig en niet makkelijk handelbaar.
Prijs: 5/5. Een erg goedkope minoxidil oplossing.
Eindoordeel:3/5

Negatieve Punten: Er zijn andere minoxidil oplossingen die ik persoonlijk veel prettiger vind. Deze minox is weliswaar goedkoop; maar ik vind dat het niet waar.

Overige opmerkingen: Ik heb het zelf 6 maanden gebruikt maar ben gestopt wegens bijwerkingen! Ben ook overgestapt op Rogaine wegens gebruiksgemak.

Tips
- Is geld niet cruciaal investeer dan in een iets duurder middel.
- Let er goed op dat de minoxidil niet onnodig van je hoofdhuid afstroomt en in de buurt van je ogen etc komt. Dit kan zorgen voor irritaties en onnodige bijwerkingen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2012, 21:50   #2
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Berichten: 716
Ben zelf ook gestopt met minox (kirkland). Doet echt perfect z'n werk alleen zwarte kringen!!! En ik moest steeds hoger scheren. Goed dat je reviews schrijft! Dit is dus gewoon vergelijkbaar met kirkland!
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2012, 00:08   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Wat bedoel je met hoger scheren??

edit: ik snap hem. Je bedoeld ongewenste haargroei in het gezicht?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2012, 10:13   #4
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Berichten: 716
Precies!
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2012, 11:09   #5
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
En nanoxidil dan memeber?
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2012, 13:50   #6
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
dZinee, je haren zijn met minox steviger en dikker. Dus geen hergroei? en had je last van meer haaruitval in het begin? Ook gebruikt op je inhammen na verloop van tijd? gr
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2016, 23:05   #7
bennie100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2014
Berichten: 65
Geslacht:
Van wat voor bijwerkingen had je last?
bennie100 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
minoxidil, review, uhp

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.