Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 november 2014, 12:07   #1
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
consultatie prohair 17.11.14

Hallo,

Alhoewel ik reeds meerdere jaren mee lees en actief probeer bij te dragen wil ik me toch eerst even voorstellen:
Ik wordt binnen 2 maanden 28 jaar. Maternale grootvader heeft op 80 nog al zijn haar, Paternale grootvader weet ik weinig over. Wel dat mijn vader reeds heel vroeg kaal werd.
Sinds juli 2012 neem ik minoxidil, dit nadat ik reacties kreeg over hoe dunner mijn haar werd rond de kruin en vanvoor. Ik heb reeds inhammen van rond mijn 20e waaraan mij ik al altijd heb geërgerd. Na enkele maanden minox merkte ik dat ik mijn haar terug kon stylen zoals ik het zelf wou en zag ik wat hergroei rond de inhammen. Het gaf mijn zelfvertrouwen terug een boost en ik maakte mij heel wat minder zorgen om mijn haar.

Na een jaar minox vreesde ik dat het moeilijk zou zijn om op lange termijn stabilisatie te behouden waarop ik Keratene retard ben beginnen nemen. (was te bang voor fina door de reacties die ik las).

Op heden neem ik nanoxidil, keratene en minox. (ben even overgeschakeld van minox naar nanoxidil maar na een shedding nam ik minox er terug bij).

Ondertussen, na meer dan 2,5 jaar lang medicatie te nemen waarbij ik de indruk heb dat alles sinds dien stabiel is gebleven, heb ik besloten om mij te informeren voor een volgende stap. Namelijke die van een HT.


Ik besef dat een HT geen oplossing is, maar als ik vele resultaten zie hier op haarweb geeft het me een goed gevoel om dit te doen.
Ik ga daarom dus op 17.11.14 langs bij prohair om mij te informeren. Het staat zeker nog niet vast indien ik dit zal doen, zelf ben ik heel kritisch hierover en wil ik vooral een reeël beeld. Ik ben vooral bang dat mijn haar er na x aantal jaar serieus op zal verslechteren waardoor er enkel vanvoor nog grafts zullen staan. Het is de bedoeling om de inhammen op te vullen (waar ik me reeds meer dan 7 jaar aan erger) en het gebied daarachter wat te verdichten. ik reken op +- 2000 grafts.


Ik heb gekozen voor Prohair. Dit staat al lang vast door de goede ervaringen die ik hier gezien heb en de betrouwbaarheid die ze uitstralen. Ook ben ik zelf woonachtig in België, al heeft dit weinig invloed op mijn keuze.


Reacties zijn meer dan welkom. Al hoop ik dat deze wat constructief zullen zijn. Na meerdere jaren aanwezig op dit forum heb ik reeds gemerkt hoe destructief sommigen hier kunnen zijn. Voor de duidelijkheid, ik wil hier zeker geen reclame maken.
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2014, 12:35   #2
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Als je haar nu al zo lang stabiel is zie ik niet in waarom dit plots zou veranderen.
Ze gaan niet enkel vooraan grafts inplanten maar over heel het gebied, zo was het toch bij mij. Ik zou nooit enkel de voorkant laten behandelen juist om die redenen.
Met Prohair zit je zeker niet verkeerd, was trouwens ook mijn eerste keuze.
Je moet je enkel een realistisch beeld vormen van het eindresultaat. Als je denkt dezelfde haarbos te zullen hebben als toen je 18 was dan zal je bedrogen uitkomen. Maar gezien je al lang meeleest zal je wel weten aan wat je begint. De eerste drie maanden na de ht zijn klote, deels door het afgeschoren kopje maar ook door de onzekerheid. Ik zit nu op twee maanden en vorige week dacht ik van dit komt nooit goed want ik ben even kaal als voorgeen. Maar afgelopen dagen begin ik overal tintelingen of kleine steken te voelen en heb ik al lichte hergroei. Dus ups en downs.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2014, 17:37   #3
websenior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2012
Berichten: 78
Als ik je verhaal zo lees dan kan ik me goed voorstellen dat je een HT overweegt. Ik denk namelijk dat een HT in jouw situatie een mooie aanvulling kan zijn op je bestaande regime.

Ik heb zelf ook eerst de boel gestabiliseerd en rond mijn 30ste een haartransplantatie laten doen (eveneens bij Prohair). Ik ben nog altijd erg tevreden met het resultaat. Je merkt terecht op dat het risico bestaat dat op latere leeftijd alleen de inhammen nog staan en de rest van het haar is uitgevallen. Daarom moet je m.i. rekening houden met het feit dat een tweede HT t.z.t. wellicht wenselijk is.
websenior is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2014, 13:53   #4
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
http://imageshack.com/a/img537/6077/A3oDf5.jpg

http://imageshack.com/a/img674/2161/UDeGUY.jpg

http://imageshack.com/a/img901/2370/7xzxof.jpg
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2014, 13:55   #5
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
vind het niet zo makkelijk om hier foto's up te loaden. dit is de enige manier hoe ik juist weet hoe. bij deze foto's van mijn huidige situatie (net getrokken).
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2014, 15:03   #6
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Hoi Happy!

Zo aan je leeftijd + stabiele haaruitval icm je foto s te zien heb, jij volgens mij "de perfectie" condities voor een HT..

Je hebt zeker nog genoeg haar om er weer iets moois van te maken, al vind ik het er nu ook niet eens zo slecht uitzien!

Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben met je schatting van 2000 graft, al gaan ze bij Prohair altijd voor iets meer grafts, en hierdoor een goed resultaat in 1 behandeling..

Kost iets meer maar dan hoef je dat hele wachten/ ongemakken traject niet 2 keer door te maken!

Ik ben hier zelf ook behandeld nu 8 maanden geleden, en het resultaat valt me niet tegen..

Maar ik ben om eerlijk te zijn een ERG kritisch persoon haha!

Succes!!!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2014, 20:43   #7
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
bedankt voor je reactie markr32 ik ben benieuwd wat ik te horen krijg de 17e...
ik heb enkele weken geleden wel een shedding achter de rug, gelukkig dat het er terug wat dikker uitziet.
ondertussen alles eens besproken met mijn vriendin, zij vindt het niet meteen nodig maar eerlijk gezegd heb ik er veel voldoening van dat ik eindelijk de stap gezet heb om een afspraak te maken.
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2014, 17:25   #8
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
deze middag had ik dus mijn afspraak. hierbij werden +- 2900/3000 grafts aangeraden waarbij zone 1 en 2 behandelt worden. er werd mij gezegd dat mijn haren er nog gezond uitzien en werd gesproken van een goede/normale donor.
de kans is groot dat ik het doe, zou voor eind mei, begin juni 2015 zijn dat ik het plan.

de enige domper is dat ik gemerkt heb dat de prijzen vanaf 2015 een pak hoger liggen dan voorheen.
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2014, 17:50   #9
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.317
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (H)appy Bekijk bericht
deze middag had ik dus mijn afspraak. hierbij werden +- 2900/3000 grafts aangeraden waarbij zone 1 en 2 behandelt worden. er werd mij gezegd dat mijn haren er nog gezond uitzien en werd gesproken van een goede/normale donor.
de kans is groot dat ik het doe, zou voor eind mei, begin juni 2015 zijn dat ik het plan.

de enige domper is dat ik gemerkt heb dat de prijzen vanaf 2015 een pak hoger liggen dan voorheen.
ja, dan moet je wel onderhandelen. En nog eens bij een concurrent op consult gaan!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2014, 22:43   #10
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Hoi (H)appy,

Ik dacht al dat ze bij prohair iets hoger zouden zitten wat betreft grafts..

Maar eerlijk is eerlijk de behandeling ondergaan van een HT stelt echt niks voor, en de week na je HT valt het ongemak ook goed mee (als je het stoppen met roken als je rookt vergeet)..

Maar het wachten wachten wachten, dat wil je NIET 2 keer mee maken, als het ook goed in 1 keer GOED kan gebeuren, geloof me!!!

Hoi Limbo,

Onderhandelen bij Prohair gaat je helaas net zo weinig brengen, als onderhandelen bij de Albert hein bij de kassa juffrouw over het totaal bedrag..

Dat gaat je eeecht niet lukken, en dat zegt iemand die zelfs bij de tandarts probeert te onderhandelen, en daar cash betaald haha!

Succes gewenst (H)appy!!!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2014, 23:20   #11
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
het feit dat ze niet onderhandelen over de prijs is voor mij vooral een teken dat ze professioneel zijn. het is gewoon wel jammer dat ze van 2014 naar 2015 +- 20% duurder worden.
ik kijk deze week eens hoeveel weken ik vast kan leggen qua verlof waarna ik misschien al een afspraak maak bij prohair. wil vooral zo lang mogelijk thuis kunnen zitten zodat het teveel niet opvalt.
bij deze 3000 grafts werd gesproken over een dichtheid van 50 per cm²
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2014, 07:37   #12
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.317
Geslacht:
Ikc wilde mijn tandarts ook zwart betalen voor twee kronen naar helaas.

20%? Oei.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2014, 07:48   #13
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Ikc wilde mijn tandarts ook zwart betalen voor twee kronen naar helaas.

20%? Oei.
Die nieuwe lokatie moet ook betaald worden hé
Maar idd 20% in één keer slik!

@Ts, twee weken verlof is ruim voldoende als alles goed verlopen is.
De roodheid is dan grotendeels weg en je ziet er dan eigenlijk niets meer van.
Ik heb tot nu nog nooit een vraag of een reactie had in de richting van een ht.
Wel betrap ik mezelf erop dat ik meer als vroeger een pet draag als ik buiten kom.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2014, 11:08   #14
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.317
Geslacht:
20% is anno 2015 niet verklaarbaar. Inflatie is bijna nul, en de salarissen stijgen ook nauwelijks.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2014, 11:21   #15
tepelstreeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 313
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Ikc wilde mijn tandarts ook zwart betalen voor twee kronen naar helaas.

20%? Oei.
Ik sprak mijn tandarts laatst voor 4 kronen en die zei zonder dat ik er om vroeg: Het maakt me niet uit hoe je betaald het mag ook contant wit of zwart maakt niet uit.
__________________
Multi-vitamine 01-06-2014 (ochtend)
Biergist 01-06-2014 (ochtend en avond)
Monixidil 11-11-2014 - heden (ochtend en avond)
Saw Palmetto 14-11-2014 (ochtend) 17-07-2015 gestopt
Revita lab shampoo 11-11-2014(om de dag)

Fina 1,25mg per 01-05-2015

Minoxidil die ik momenteel gebruik:
folgian n5 (Avond) + Krikland foam(ochtend).
tepelstreeltje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.