Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 november 2010, 23:35   #1
Djooz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2010
Berichten: 2
Pseudolade van brocq, lotgenoot gezocht

Hallo!
Zal me voorstellen,
Mijn naam is Jolanda en ben 44 jaar.
Door Dr Ellen dermatoloog uit Dirksland is vastgesteld dat ik de haar ziekte van Brocq heb.
En ik zou graag met een vrouw contact willen hebben die deze ziekte van Brocq heeft.
Djooz is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2010, 07:44   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Jolanda, ik heb hier een aparte discussie van gemaakt en ik heb die discussie meteen verplaatst naar de rubriek voor vrouwen, omdat je heel gericht een lotgenote zoekt.

Het is voor mij de eerste keer dat ik hiervan hoor. Na even googlen begrijp ik dat het (meest waarschijnlijk ... er is nog discussie over) een variant is van cicatriciale alopecia (haaruitval door littekenvorming bij de haarwortels).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2010, 11:36   #3
tedduu
HaarWeb lid
 
tedduu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2009
Locatie: België(franstalig gedeelte)
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djooz Bekijk bericht
Hallo!
Zal me voorstellen,
Mijn naam is Jolanda en ben 44 jaar.
Door Dr Ellen dermatoloog uit Dirksland is vastgesteld dat ik de haar ziekte van Brocq heb.
En ik zou graag met een vrouw contact willen hebben die deze ziekte van Brocq heeft.
Dag Jolanda,ik heb lichenplanus op de hoofdhuid en toen ik bij de dermatoloog ging sprak zij OF van pseudopelade van Brocq OF van lichenplanus.De biopsie heeft vastgesteld dat het lichenplanus was.Mijn dermatloog zij me dan dat die twee ziekten erg op elkaar trekken.Veel sterkte!!
tedduu is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2010, 15:14   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
De ziekte van Brocq lijkt inderdaad veel op lichen planopilaris, en 't behoort tot de aandoeningen waar nog weinig over bekend is, net als scarring alopecia, cicatriciële alopecia en (frontal) fibrosis, waar o.a. de Haarwebleden CA, Mouchke, Madelieve, Hoihallo last van hebben.

De behandeling bestaat meestal uit dezelfde medicijnen:
http://www.medscape.com/viewarticle/557669_3
http://www.medscape.com/viewarticle/490129_4

Heel veel sterkte, Jolanda!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 15 november 2010 om 16:37
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2011, 10:33   #5
vcarpentier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2011
Berichten: 1
Hallo,

Ik ben Veronique uit Antwerpen, ben haaruitval beginnen merken bijna 1 jaar geleden. Er is ook bij mij pseudopelade van Brocq vastgesteld, ik heb sinds half januari mijn eertse haarwerk ( nog wennen) en het is nog niet gestabiliseerd.
Heb nu een grote plek bovenaan van doorsnede ongeveer 10 cm.

Groetjes,
vcarpentier is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2012, 12:00   #6
Cita1964
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2012
Berichten: 1
pseudopelade

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djooz Bekijk bericht
Hallo!
Zal me voorstellen,
Mijn naam is Jolanda en ben 44 jaar.
Door Dr Ellen dermatoloog uit Dirksland is vastgesteld dat ik de haar ziekte van Brocq heb.
En ik zou graag met een vrouw contact willen hebben die deze ziekte van Brocq heeft.
Hallo Jolanda,
Bij mij is circa vier jaar geleden pseudopelade van Brocq vastgesteld. Aanvankelijk heb ik verschillende keren de dermatoloog bezocht die de diagnose had gesteld. Ik heb me laten behandelen met cortisonen. Omdat ik liever geen cortisonen gebruik ben ik voor een second opinion naar een Academisch ZH gegaan waar ze een andere diagnose stelden en ik zware medicijnen (Novatrex) heb gekregen die niet hebben geholpen. Tijdens de behandeling met deze medicijnen heb ik de huidziekte "Rosacea" gekregen welke ik nog vervelender vind dan Pseudopelade. Volgens de "oude" dermatoloog waarnaar ik terug ben gekeerd kan er geen verband tussen het middel en de laatste kwaal bestaan maar ik heb mijn twijfels. Ik ben gestopt met het laatste paardenmiddel omdat de diagnose sowieso niet klopte. Ik gebruik nu sinds twee jaar geen "reguliere" medicijnen meer omdat de meeste slecht zijn voor je algehele gezondheid (bijvoorbeeld slecht voor je darmen). Sinds een half jaar gebruik ik homeopathische middelen en slik ik aanvullende vitamines waaronder vitamine D. Ondanks dat er nog geen verband is aangetoond met stress probeer ik dit zoveel mogelijk te vermijden en richt me op het veranderen van mijn gedrag waardoor ik beter met stress kan omgaan en gelukkiger kan leven. Ook probeer ik sinds circa een jaar zo weinig mogelijk te denken aan alle kale plekken en te accepteren dat ik de aandoening heb.
Mogelijk heb je niet veel aan mijn verhaal omdat ik niet meer de dermatologen bezoek maar ik ben er achter gekomen dat het momenteel bij mij beter werkt om geen rotzooi op mezelf te smeren en in mezelf te gooien. Vriendelijke groeten, Cita

Laatst gewijzigd door Cita1964; 21 mei 2012 om 12:03
Cita1964 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2013, 23:05   #7
Sawana
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2013
Berichten: 1
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djooz Bekijk bericht
Hallo!
Zal me voorstellen,
Mijn naam is Jolanda en ben 44 jaar.
Door Dr Ellen dermatoloog uit Dirksland is vastgesteld dat ik de haar ziekte van Brocq heb.
En ik zou graag met een vrouw contact willen hebben die deze ziekte van Brocq heeft.
Hoi Jolanda,
bij mij is vorig jaar pseudopelade van brocq vastgesteld. Ik ben 42 jaar.
Wat is de reden dat je iemand met deze aandoening wilt contacten?
Ik lees graag een berichtje van je.....
Sawana is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2013, 20:54   #8
And
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2013
Berichten: 2
Brocq

beste allen bij dit onderwerp,
Bij mij is rond mijn 40e deze ziekte vastgesteld. Na veel smeren en slikken, besloot ik daarmee te stoppen. Het leek niet echt te helpen. Heb ook in het alternatieve circuit eea geprobeerd. Zonder resultaat. Inmiddels ben ik 53 en behoorlijk kaal geworden. Ik merk dat ik het fijn vind de ervaringen van anderen te lezen!
Andrea
And is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2014, 13:16   #9
ingeborg67
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2013
Berichten: 2
Smile pseudopelade van brocq

hoi jolanda ik ben Ingeborg 46 jaar oud en heb al 17 jaar pseudopelade van brocq. Ik zou graag van wat van je willen horen om te weten wat ik evt voor je kan betekenen. liefs Ingeborg
ingeborg67 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2014, 13:21   #10
ingeborg67
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2013
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door And Bekijk bericht
beste allen bij dit onderwerp,
Bij mij is rond mijn 40e deze ziekte vastgesteld. Na veel smeren en slikken, besloot ik daarmee te stoppen. Het leek niet echt te helpen. Heb ook in het alternatieve circuit eea geprobeerd. Zonder resultaat. Inmiddels ben ik 53 en behoorlijk kaal geworden. Ik merk dat ik het fijn vind de ervaringen van anderen te lezen!
Andrea
hoi Andrea al eens aan een haarwerk gedacht?
ingeborg67 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.