Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 september 2004, 13:10   #1
wigger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 30
Isoflavonen

Soja zou prostaatkanker kunnen stoppen
Volgens een artikel in ‘Biology of Reproduction’ , geloven Amerikaanse onderzoekers dat soja isoflavonen zouden kunnen helpen om kaalheid te behandelen en de ontwikkeling van prostaatkanker bij mannen te voorkomen. Deze bevindingen zouden kunnen uitleggen waarom Japanse mannen, die veel soja eten zelden prostaatkanker hebben.


Equol blokkeert dihydrotestosterone
Dr Kenneth Setchell en zijn team van het Cincinnati Kinderhospitaal Medisch Centrum hebben aangetoond dat equol, een molecule afgeleid uit soja-isoflavonen, de reactie van het hormoon dihydrotestosteron (DHT) kan beperken. Equol beperkt de productie niet maar het verhindert dat dihydrotestosteron goed functioneert.
Dihydrotestosteron is gekend als een factor in de ontwikkeling van prostaatkanker en kaalheid bij mannen. Equol reduceert de schadelijke effecten van dihydrotestosteron zonder de goede gevolgen van mannelijke hormonen teniet te doen.

De studie werd uitgevoerd op ratten die werden geïnjecteerd met equol. Men constateerde dat equol de grootte van de prostaat verminderde. Wanneer de testes van de mannelijke ratten werden verwijderd was er geen productie meer van dihydrotestosteron. Wanneer de ratten werden geïnjecteerd met DHT werd hun prostaat groter. Dit toonde het verband tussen dihydrotestosterone en de grootte van de prostaat. Wanneer de ratten werden geïnjecteerd met equol werd hun prostaat niet zo groot.

Deze bevindingen zijn erg belangrijk omdat het blokkeren van de actie van dihydrotestosteron door de farmaceutische industrie werd gezien als een middel om prostaatkanker te behandelen.

Dit nieuws zal ertoe leiden dat de begrippen zoals tofu, sojamelk, tempeh, misosoep en andere sojaproducten deel uit zal maken van het vocabulaire van dieetbewuste mannen.

(Bron BBC Nieuws 12 april 2004)
wigger is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2004, 13:34   #2
wigger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 30
sorry

zag het een beetje laat er was al een goed artikel over gepost
wigger is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2004, 13:37   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wigger
zag het een beetje laat er was al een goed artikel over gepost
waar dan ?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2004, 14:09   #4
wigger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 30
hoi laurensj

bij search even soja intoetsen
wigger is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2004, 12:06   #5
wigger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 30
soja schijnt dus zeer goed te zijn tegen haaruitval maar er is ook weer een artikel die dit tegenspreekt
alleen denk ik dat het toch een goede werking kan hebben als je kijkt naar de chinese bevolking waar kaalheid een stuk minder voorkomt naar mijn mening
deze mensen eten soja bij het leven
is dit toeval of zou er een verband zijn
wilde dit eerst posten bij de voedselthread van sos maar doe het toch maar even hier groeten
wigger is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2004, 12:06   #6
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wigger
soja schijnt dus zeer goed te zijn tegen haaruitval maar er is ook weer een artikel die dit tegenspreekt
alleen denk ik dat het toch een goede werking kan hebben als je kijkt naar de chinese bevolking waar kaalheid een stuk minder voorkomt naar mijn mening
deze mensen eten soja bij het leven
is dit toeval of zou er een verband zijn
wilde dit eerst posten bij de voedselthread van sos maar doe het toch maar even hier groeten
Er zou een verband kunnen zijn, maar het zou net zo goed kunnen zijn dat de genen die kaalheid impliceren gewoonweg meer voorkomen in onze samenleving.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2004, 12:11   #7
wigger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 30
ja haarman dat zou zeker zo kunnen zijn
alleen dan is de eigenlijk de vraag waarom zijn wij gevoeliger daarvoor
hoe komt dat
maar ja als we daar een anwoordt op hadden waren we denk ik een van de rijkste mensen ter wereld
wigger is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2004, 12:50   #8
wigger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 30
daar moet toch een reden voor zijn dat wij vatbaarder zijn voor haaruitval
en daarom link ik naar voedsel
misschien heeft voedsel wel effect op de genen naar lange tijd (evaluatie bedoel ik dan)
wigger is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.