Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 november 2004, 17:47   #1
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
verschil Libido SP/Fina ?

hoe kan het eigenlijk dat fina juist een negatieve invloed op het libido heeft terwijl SP dat juist bevordert ?
Wel vreemd, gezien het feit dat SP/Fina dezelfde werking zou moeten hebben in het lichaam.
Als je zoekt op internet vind je ook talloze middeltjes met Saw Palmetto om het libido op te krikken.....
Heeft iemand hier een antwoord op ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2004, 22:00   #2
wigger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 30
hoi

nou mijn libido is dus echt verslechtert door sp het is een stuk mider merk echt een groot verschil
maar van de andere kant betekent het wel dat het iets doet met mijn dht gehalte dus neem ik het nu maar voor lief zou graag duta of fina willen nemen
maar ben bang dat het dan nog erger word wat betreft mijn libido
wigger is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2004, 23:13   #3
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
moet je als man zijnde als je fina,SP of duta neemt eigenlijk 'beschermd' vrijen, ook als de vrouw in kwestie aan de pil is ? Want vrouwen mogen niet niet SP nemen als ze ook aan de pil zijn, maar krijgt de vrouw SP in het lichaam via het zaad van de man ?
Het schijnt dat SP kan 'interferen' met de anti-conceptiepil, dus nu ben ik bang dat als je sex heb zonder condoom ze een beetje SP in zich krijgt en misschien de anti-conceptiepil werking vermindert.
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.

Laatst gewijzigd door peter10; 19 november 2004 om 09:27
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2004, 08:56   #4
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
sp en fina

ja, daar ben ik ook heel benieuwd naar als je finas en sp slikt je gewoon zonder condoom kan vrijen????
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2004, 15:39   #5
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Mij is verzekerd dat dat kan. De vrouw in kwestie moet dan wel aan de pil zijn. Maar das logisch..
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 19:20   #6
Donny
Donny
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 25
Nou ik slik al 1.5 jaar SP en heb nergens last van.
2 x per dag 350 mg softgels ( die bijna iedereen heeft)
Moet tevens melden dat het resultaat qua haar onduidelijk is, heb er niet meer van gekregen in ieder geval.

Groeten,

Donny
Donny is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aan Do: wat is het verschil tussen geschubt en ontschubt haar? Chris Haarwerken 3 16 februari 2017 12:07
verschil laser en flitslampen Diana Hirsutisme - Behandelingen 44 23 augustus 2012 22:41
Is er verschil tussen Alopesan en Saw Palmetto? Iemand interesse in Propecia? Pat Medicijnen/haargroeimiddelen 4 11 augustus 2004 12:44
verschil 6bap en t-flavone? ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 1 30 december 2003 16:27
verhoging libido bij gebruik finasteride melvinpoorter Medicijnen/haargroeimiddelen 7 2 juni 2003 23:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.