Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 november 2004, 20:10   #1
thomas18b
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2004
Berichten: 34
Haaruitval voorkomen!!?

Beste mensen,

Ik ben 18 jaar en heb nog een flinke bos haar. Dit wil ik graag zo houden, vandaar de vraag of het verstandig is nu al te beginnen met finasteride of een ander medicijn. Voorkomen lijkt mij beter dan genezen... Is mij dit aan te raden?
Zijn er naast medicijnen ook nog andere bewezen oplossingen die haaruitval voorkomen?!

En dan nog iets, ik las laast echter wel op het forum dat finasteride na 5 jaar niet meer zo goed zal werken??! Werkt fina nouw voor altijd of wordt je er op een gegeven moment imum voor?
thomas18b is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2004, 21:01   #2
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Hallo Thomas. Welkom op het forum. Ik raad je aan om de search eens te gebruiken. Er zijn al verschillende threads omtrent de onderwerpen van jouw vragen...
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2004, 10:50   #3
thomas18b
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2004
Berichten: 34
thomas18b

waar moet ik dan onder zoeken, kan het niet vinden?
thomas18b is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2004, 15:05   #4
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Bovenaan het scherm staat een 'search' balk, naast 'new posts'.. Tik daar eens 'finasteride' of 'hergroei' of 'duur' in. Werkt hetzelfde als andere zoekmachines.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2004, 16:56   #5
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Bedankt Jongen25
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2004, 17:13   #6
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Thomas, begin je te kalen? Of ben je overbezorgd om kaal te worden?
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2004, 17:19   #7
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hallo Thomas, Zwarflai stelt een belangrijke vraag. Heb je het idee dat je nu begint te kalen? En verder, is er sowieso aanleiding voor paniek? Het bekende maar zeer betrouwbaar testje: komt kaalheid in je familie voor? Zo nee, dan snap ik totaal niet waarom je eraan zou willen beginnen. Zo ja, dan kan ik me voorstellen dat je er op tijd bij wilt zijn, maar handel niet uit paranoïde gevoelens. Als je nu nog een bos haar hebt, wacht dan rustig af en hou het in de gaten. Je bent echt in een maand niet al dat haar verloren, voordat je het begint te merken. Vraag desnoods je kapper of ze het in de gaten wilt houden als je om de zoveel weken je haar laat knippen bijvoorbeeld.

Het zou jammer zijn wanneer je met fina begint en de effectiviteit ervan verloren gaat en je vervolgens pas begint te kalen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2004, 16:04   #8
thomas18b
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2004
Berichten: 34
thomas

Ik heb nog geen verschijnselen, ik ben nog niet begonnen met kalen. Mijn vader is wel kaal (eerste verschijnselen op 25ste). Ik wil dit voorkomen, hoe kan ik voorkomen dat ik kaal word?!?! Die onzekerheid is erg frustrerend voor me...

Dank jullie wel voor de reacties tot nu toe...
thomas18b is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2004, 16:06   #9
thomas18b
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2004
Berichten: 34
thomas

Ik heb hier ook gelezen over zo'n operatie ofzo (Bij doktor Schumacher)... Zou zoiets werken?
thomas18b is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2004, 16:16   #10
thomas18b
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2004
Berichten: 34
Thomas

Sorry voor 3 reacties van mij onder elkaar... Maar nog ff iets...
In sommige bladen lees ik dat je kaalheid kan voorkomen, en dat mannen niet meer kaal hoefen te zijn. Maar die finasteride blijkt dus maar een paar jaar te werken?! Is er echt niets waardoor ik het kan voorkomen?
HELP ME?
thomas18b is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2004, 16:24   #11
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Niet direct in ieder geval, ik weet het, het zuigt. Het blijft afwachten in hoeverre een bepaald middel werkt en als je nu nog niet kalend bent, kun je dat ook niet weten. Stel je neemt finasteride uit voorzorg (het klopt dat finasteride slechts voor een aantal jaren effectief is), dan weet je niet zeker of het ook echt iets voor je kan betekenen. Het kan dan nog steeds zijn dat je gewoon kaal begint te worden.

Een tip: geloof die bladen niet, dat is vaak maar wat gezwam in de ruimte zonder enige onderbouwing.

Ook een tip: je hebt nu nog mooi haar? Geniet ervan zou ik zeggen en laat je niet in de put duwen door die frustratie .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2004, 16:28   #12
thomas18b
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2004
Berichten: 34
thomas

Dus de kans is groot dat als ik op mijn 25ste kaal zal worden, er vrijwel nix aan te doen is? Of helpt finasteride (of andere medicijn dan wel een aantal jaar om het te stabiliseren)?

In mijn familie is alleen mijn vader kaal... verder niemand... Ik ben zelf wel redelijk behaard ben nu 18 en heb al beetje borst haar, en veel haar op mijn benen... Denk je dat ik een groot risico loop?
thomas18b is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2004, 16:35   #13
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Dat valt echt moeilijk te zeggen. Kijk, je vader is kaal, dus dat zegt al behoorlijk wat. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat je het van hem 'overerft', maar die kans is zeker aanwezig. Ik ben sinds ruim een jaar begonnen met mijn haar te verliezen, terwijl mijn vader (dik in de vijftig) nog vrijwel al zijn haar heeft. Je kunt geluk of pech hebben. Kijk eens naar de haarsituatie van ooms, broers, opa's en (achter)neven. Hun situatie kan een indicatie vormen.
Finasteride wordt geacht voor een jaar of vijf GEMIDDELD gesproken de haarsituatie te stabilseren. Daarna neemt het middel in kracht af, zo lijkt het. Maar er zijn ook nog tal van andere middelen die haarverlies (tijdelijk?) tegen kunnen gaan, zoals dutasteride, ook wel bekend als het sterkere bbroertje van finasteride. Maar dit is een zeer sterk medicijn, waar je alleen aan moet beginnen als finasteride zijn werk niet meer doet en je zeker weet dat je het kunt verdragen. Ook zijn er zogenaamde topicals zoals fluridil of minoxidil die mogelijkerwijs goed werk verrichten.
Gebruik de 'search' knop van deze pagina en tik deze termen in, dan zul je meer informatie krijgen.
Absoluut niets doen als alles nog in orde is, maar hou het (gezien het risico dat je loopt) zeker in de gaten.
Succes!
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2004, 16:36   #14
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas18b
Dus de kans is groot dat als ik op mijn 25ste kaal zal worden, er vrijwel nix aan te doen is? Of helpt finasteride (of andere medicijn dan wel een aantal jaar om het te stabiliseren)?
Dat is moeilijk te bepalen. Het kan ook zijn dat je die genen van je moeder hebt en je je dus geen zorgen hoeft te maken. Maar ben je wel belast om kaal te worden, dan kan er wat tegen gedaan worden, maar dat hoeft niet. Dat is gewoon het vervelende, je hebt geen zekerheid. Als je bijvoorbeeld met fina begint en het slaat aan, dan zul je langer je haar houden zoals je aangeeft, maar je weet niet zeker of het aanslaat en zo niet, dan begint je haar idd wel gewoon uit te vallen, wanneer het proces begint.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas18b
In mijn familie is alleen mijn vader kaal... verder niemand... Ik ben zelf wel redelijk behaard ben nu 18 en heb al beetje borst haar, en veel haar op mijn benen... Denk je dat ik een groot risico loop?
Je lichaamshaar zegt niets over de kans om kaal te worden. Lichaamsbeharing is genetisch bepaald en staat los van het feit of je haarwortels wel of niet gevoelig zijn voor het mannelijk hormoon. Dat je vader kaal is kan betekenen dat jij dat ook wordt, maar dat hoeft niet.

Thomas, het is gewoon ontzettend moeilijk om het te voorspellen en het is nog moeilijker om te overzien in hoeverre je er iets tegen kunt doen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2004, 16:40   #15
thomas18b
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2004
Berichten: 34
thomas

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie reacties. Zo'n ontbinding ofzo (operatie waarbij ze zenuwen weg halen) werkt dat ook niet?
thomas18b is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Is er een relatie tussen AGA en lichaamsbeharing? RICK AGA - Algemeen 73 5 maart 2007 19:22
Extra (tijdelijke?) haaruitval door fina ??! Alecx Medicijnen/haargroeimiddelen 8 27 januari 2003 14:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.