Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juli 2006, 15:12   #1
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Smile terug van weggeweest

Hoi hoi hoi,



Wat ben ik content om hier terug te zijn … het heeft lang geduurd maar hier ben ik dus weer.

Waar zal ik beginnen ….



Het heeft me een paar uren geduurd om alles (een beetje) door te lezen en ik zie toch nog vele vertrouwde namen maar toch ook vele nieuwe, hallo aan iedereen.



De meeting … pff zou ik zeggen. Ik ben met dubbele gevoelens naar huis gegaan, fijn om iedereen te ontmoeten, nu kan je inderdaad een gezicht plakken aan de mensen maar ook een raar gevoel omdat ik merk dat anderen toch anders reageren en ermee omgaan, dat heb ik blijkbaar moeten verwerken en een plaats moeten geven, maar toch was het fijn en de moeite waard. Ik zie er nog wel eentje zitten … Het was fijn om in het “echt” mee te maken dat anderen soms net dezelfde gevoelens hebben als jij en echt het gevoel te hebben dat je begrepen wordt. Ik vond het op momenten ook wel emotioneel, vooral het moment van Limburgse, echt daar heb ik nog dagen aan moeten denken met tranen in de ogen echt knap.

En het was natuurlijk super georganiseerd he



M’n haren …. het ging al goed voor de meeting en nadien is het ook nog goed blijven gaan. Weinig haren die sneuvelden, traag groeien maar ze groeiden en m’n haarbos werd echt al mooi en goed. Op een dag vroegen 2 vriendinnen van mij, die op bezoek waren, waarom ik m’n haren eens niet los deed (weeral “de vraag”). Ik natuurlijk neen liever niet en dat trekt op niks, ik kan daar niks anders moois mee doen en blabla, maar toen zeiden ze dat dat best wel zou meevallen en dat m’n haren echt mooi en dik zijn, dat het ooit anders is geweest en dat ze niks zouden verder zeggen, maar dat dit een stap is die ik misschien eens moet zetten en misschien valt het wel mee, ze zouden proberen met enkele speldjes een ander kapsel te maken, maar als ik het echt niet wou en me er niet bij goed voelde moest ik het niet doen.

Dat pakje me wel en ik dacht misschien kan er toch nog iets van te maken zijn. Dus … ik deed m’n staart los en keek heel bang met tranen in m’n ogen … de reactie … seg da valt toch mee, das helemaal niet erg wat zie je nu, bijna niks alleen verschillende lengtes ….ze hebben dan met een speldje de voorste lange haren op m’n kruin samen gedaan zodat de achterste haren los waren en zo heb ik de rest van de dag rond gelopen. Dan heb ik 2 dagen later de telefoon gepakt en de kapper gebeld voor een afspraak (een aangetrouwd nicht van de familie weliswaar). M’n haren laten wassen, 10 à 15 cm eraf laten knippen (want ze was echt wel lang) in lagen laten opknippen, blazen, opsteken en hup weer content naar huis. Dan heeft het nog een hele tijd goed gegaan tot ongeveer een week geleden ik kan niet verklaren hoe het komt maar m’n haren zijn bovenop weer sterk uitgedund. Nu gaat het alweer beter maar toch kan ik er soms echt niet afblijven. Ik ben ondertussen ook weer begonnen met omega en ga er met alle moed weer tegenaan, de schade is nog niet zo erg (positief inzien he) mijn staart is ook al weer langer aan het worden, dus zullen die andere haren ook wel bijgroeien he, dus we zullen wel zien.



Ik heb ergens gelezen dat iemand vroeg of men al wist welke naam men aan de suikerbonen mocht hangen (sorry maar ik weet niet meer wie dat juist was), dus zal ik dat verhaal ook eens even vertellen.

Alles ging goed, met de dikke buik, de laatste loodjes wegen het zwaarste zeggen ze altijd he.

Vrijdag 7 april op controle bij de gyn, kindje, vruchtwater, gewicht, moederkoek, bloeddruk alles goed, alleen wil hij/zij niet zakken en komen de weeën dus niet door en ben ondertussen al wat overtijd (was uitgeteld voor de 1e week van april, 7 april is ook ooit gezegd). De gyn stelt voor om maandag binnen te komen om alles in gang te zetten, ok die afspraak maken we dan maar met tranen in de ogen. Dit was echt niet wat ik verwacht had, ik had graag natuurlijk bevallen en dat wordt moeilijk als ze gaan stimuleren. Dat weekend was het de jaarlijkse kermis bij ons, dus daar heb ik nog vrij, zat en zondag goed van genoten, wetende dat het maandag en dinsdag in het moederhuis zou zijn en niet meer op de kermis. Zondagavond valies nog eens nazien, alles klaarzetten, ontbijttafel klaarzetten en wenend gaan slapen omdat ik echt niet graag had dat men het ging stimuleren, maar het kindje is het belangrijkste dus we zouden dat wel doorstaan.

Ik lig in bed en voel iets raars, ik was al enkele dagen m’n slijmprop aan het verliezen dus ik dacht dat het dat was, ik zeg “ik ga nog eens naar het toilet want ik voel iets raars”. Ik sta recht en …. bats … een heel kwak water stroomt over m’n benen naar de grond, m’n pyama-broek was helemaal nat, de grond nat en dat liep maar ….22.30u. M’n vriend was in een wip aan de andere kant van het bed, zeer rustig en bezorgd en vroeg wat hij kon doen. Haal maar een handdoek want ik geraak hier niet weg. Die handdoek tussen m’n benen en waggelen naar de badkamer,in de douche gaan staan, broek uit en water stroomt over m’n benen, douche genomen (want m’n water was mooi helder, dus dat mocht) en ondertussen kon m’n vriend de vloer in de slaapkamer en de sporen die ik achtergelaten had opkuisen. Aangekleed, dik pak maandverband in m’n broek (want dat water liep nog altijd), ontbijttafel dan maar weer opgeruimd, alles in de auto en hup naar de kliniek … 23.30u.

Zo’n geweldig broekje aan en dikke pakken doeken erin en aan de monitor … alles in orde met de hartslag en ondertussen al een beetje weeën, onderzoek is ok 1.5cm ontsluiting, dus blij dat we een kindje gingen kopen. Lichten uit, probeer maar wat te slapen en de weeën op te vangen en bel maar als er iets is.

8.00u weinig of niks geslapen nog steeds 1.5cm toch maar een infuus om te stimuleren, weeën komen fel op pff ademen en puffen, gaat goed – in de loop van de voormiddag begint toch moeilijker te worden twijfels epidurale of niet

11.30-12u onderzoek nog maar 2 cm, geef me dan maar epidurale (moet tot 10cm geraken !!!)

mmm zalig, een beetje geslapen voel nu enkel nog maar harde buiken

17.30-18u begin terug iets te voelen – enige tijd later epidurale werkt niet meer voel volledig alles (enorme weeën die opgewekt zijn tegen 160 omdat ik toch verdoving had !!!???!!!) - proberen verdoving bij de pompen, voel er niks van – gyn opgebeld kan maar pas over een uur komen

21.15u gyn is er eindelijk (1.5u later) 4 - 4.5 cm ontsluiting, wenen van de pijn, keizersnede … wenen en beven van de pijn, zenuwen, alles overvalt me …

22.23u ons zoontje is er 3.400 kg, 48.5 cm … TUUR, gezond met een luide kreet en hij plaste al direct in het rond, papa foto’s trekken en mee voor de verzorging terwijl mama ligt te braken en te wachten … eindelijk zie ik hem, wat een schat …. dolgelukkig ... (alhoewel ik vol braaksel hang … maar dat was allemaal niet belangrijk)

papa en tuur gaan terug naar het moederhuis terwijl ik moet wachten totdat ik terug dicht ben, ander bed in en ergens wachten totdat ik m’n benen kan bewegen … jaja die tenen die bewegen … bewegen maar … eindelijk ik mag naar de kamer …. Tuur is er niet … lichte paniek … papa zegt dat hij bij de couveuses is omdat hij alle valiezen ed nog moest verhuizen, hij zal hem gaan halen (dan kan ik hem eindelijk eens goed bezien en knuffelen) … toch niet, de zuster wil me eerst komen wassen en omkleden grrr

Ja eindelijk gaan ze hem halen en hup direct voeden, bellen om te wisselen van borst want ik kan dat kleine ding echt niet opheffen want lig nog half verdoofd met een zandzak op m’n buik.

Dan nemen ze hem mee zodat mama wat kan slapen … 24 uren … zwaar … teleurgesteld omdat hij weg moet en niet op de kamer mag blijven … gerust omdat ze hem in’t oog zullen houden en ik hem toch niet kan pakken ofzo

De volgende morgen was hij al lekker vroeg (5.30u) bij mij en heb ik eens lekker kunnen genieten van hem en eens goed kunnen bekijken ...



Ondertussen zijn we dus al enkele maanden verder en alles gaat heel goed. In het begin heeft Tuur wel wat last gehad van reflux maar dankzij 2 bezoekjes aan de osteopaat is dit helemaal voorbij. Ik ben ook weer goed op de been want ik heb toch wel wat moeten recupereren van die operatie, ik was toch wel wat moe en borstvoeding vergt ook veel van je, maar ik hou het nog steeds vol en het gaat echt goed.

Beetje bij beetje gaan wandelen en conditie opbouwen en het huishouden doen en de verzorging en voeden en het bezoek … ik had m’n handen meer dan vol. Nu is alles rustiger en ik ben ondertussen ook al weer aan het werk, 2 dagen per week zal dat worden van zodra papa weer werken is (na het bouwverlof).

Het is een heel ander leven, maar ik zou hem echt niet meer kunnen missen, ik geniet met volle teugen van het leven. Van’t weekend gaan we naar de zee voor enkele dagen en hebben we het ook weer even wat rustiger.



Het is me voordien echt niet gelukt om hier te zijn, vond ik echt wel spijtig maar ik ben content dat ik er nu weer kan zijn want ik ben echt content dat ik jullie ken.



M'n verhaal is wel wat lang geworden, maar ik had jullie zoveel te vertellen ....
Groetjes
Kristel
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2006, 15:21   #2
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Ik wou ook graag een foto bijvoegen, maar dat lukt me niet. Ik krijg steeds de melding dat m'n foto's te groot zijn, weet iemand hoe ik dit dan toch kan doen?
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2006, 22:36   #3
Nickytje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 147
foto in paint verkleinen?
Nickytje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2006, 00:32   #4
Nickytje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 147
en ohja denk niet dat ik je ken maar toch welkom terug
Nickytje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2006, 10:19   #5
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Thanks Nickytje ...


Effe proberen

Ik denk dat het gelukt is, hier is Tuur 1 dagje oud
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg KOPIE SPA50113 - 2.JPG‎ (139,8 KB, 59x gelezen)
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2006, 10:34   #6
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Talking

nu heb ik het gevonden he .......
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg KOPIE SPA50223.JPG‎ (146,6 KB, 65x gelezen)
Bestandstype: jpg KOPIE SPA50191.JPG‎ (145,7 KB, 51x gelezen)
Bestandstype: jpg KOPIE SPA50305.JPG‎ (139,0 KB, 58x gelezen)
Bestandstype: jpg KOPIE SPA50344.JPG‎ (145,9 KB, 66x gelezen)
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2006, 10:37   #7
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
effe toelichten ...

de eerste foto is enkele weken thuis als hij zich voor de eerste keer opdrukt ...
de tweede foto is nog in het moederhuis, hier was hij 3 dagen oud
de derde foto is op ongeveer 2.5 maand
de vierde foto is van eergisteren

Gr
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2006, 14:56   #8
Anouk8
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2006
Locatie: Arnhem
Berichten: 42
Hey kristel!

Gefeliciteerd met je zoontje! Wat een ontzettend mooi kindje zeg!!

Liefs Anouk
Anouk8 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2006, 15:47   #9
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anouk8
Hey kristel!

Gefeliciteerd met je zoontje! Wat een ontzettend mooi kindje zeg!!

Liefs Anouk
Dankjewel
Je eigen kindje vind je altijd mooi he, maar bedankt en lief dat je het zegt ...
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 10:00   #10
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Dag Kristel

Proficiat met je kindje, heel leuk dat je alles opschrijft in soort van dagboekvorm. Als ik van die zwangerschaps- en bevallingsverhalen hoor, trek ik altijd grote ogen want dat deel van het leven is mij nog totaal onbekend en begin ik vragen te stellen over de zaken die ik niet ken.

Daarom aan jou ook enkele vragen: wat is een slijmprop en een zandzak op je buik en waarom geef je over na de bevalling?

Ik ben echt geïnteresseerd in al die dingen maar ze lijken me nog steeds 'de grote onbekende'

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 11:02   #11
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Kristel, heb genoten van je verhaal, vond het spannend geschreven!! En het is gewoonweg de werkelijkheid...
Blij dat het inmiddels goed gaat.
Moedig dat je je haar aan je vriendinnen had laten zien en dat je naar de kapper bent geweest. Jammer dat het daarna weer even minder is gegaan; onverklaarbaar hè, ik ken dat, heb er ook voortdurend last van.
Geniet van je nieuwe leventje!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 14:12   #12
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Hoi,

Ik heb alles inderdaad genoteerd das leuk om bij te houden, want op den duur vergeet je dat toch en dan ga ik dat noteren in Tuur zijn plakboek met de bijhorende foto's, krantenknipsels ed (als ik ooit de tijd heb om dit te doen).


Kim, ik had ook van die verschillende vragen maar voor mij zijn er nu natuurlijk al vele opgelost al begrijp ik nog steeds niet hoe dat kindje in je buik kan zitten 9 maanden lang, drinkt van het vruchtwater maar stikt niet ... en als hij nu wat gulzig drinkt dan verslikt hij zich al .... ????

Een slijmprop is een soort van witte, doorzichtige slijm (kan soms ook een beetje rood, bruin zijn maar dat is dan van de bloedvaatjes van je baarmoederhals) en die sluit alles goed af zodat er geen bacteriën in je baarmoeder kunnen geraken ... vanwaar die komt ... ??? ik denk dat die tijdens je zwangerschap stilletjesaan groeit en die verlies je dan iets voor je bevalling of onder je bevalling. (of dit wetenschappelijk allemaal correct is ... ??? maar zo zit het toch min of meer ineen denk ik)

Die zandzak leggen ze op je buik na de keizersnede om druk uit te oefenen op die wonde en de baarmoeder en dat was goed om geen bloeding te krijgen dacht ik, ik vond dat dat best wel goed deed, heb daar zelfs de hele nacht mee geslapen.

Op het einde (net voor de keizersnede) heb ik 2 keer moeten overgeven (nog in de bevallingskamer) ... hoe dat kwam weet ik niet meer maar ik had zo'n pijn en enorme hoofdpijn en ik had daarvoor een dafalgan ingenomen .. misschien ook van vermoeidheid.
Na de bevalling heb ik ook nog 2 keer overgegeven, volgens de anesthesist ligt het hieraan: nadat ze het kindje gehaald hebben geven ze je via het infuus 't een of 't ander product om je baarmoeder snel te laten samentrekken zodat ze je kunnen dichtnaaien, blijkbaar hadden ze me dat product te snel toegediend en wordt je daar misselijk van met het gevolg van.

Als je nog vragen hebt ... zo'n zwangerschap en bevalling is toch echt fassinerend he en telkens weer anders ...



Jente, ik begrijp ook niet waarom het inderdaad ineens weer wat minder gaat, gek ... ik geniet zeker en vast van m'n nieuwe leventje, dat kan niet anders met zo'n lief schatje he .
Ik heb in de thread van Limburgse ergens gelezen dat je jezelf de vraag moest stellen wil ik voor altijd ttm hebben ... en het antwoord is dan neen en daar probeer ik aan te denken als ik weer drang heb en ik wil ook dringend eens een winkel binnen om voor zo'n kneedgum te gaan.
Kop op in ieder geval he ...

Gr
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2006, 18:44   #13
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Kristel,beter laat dan niet he......alsnog van harte gefeliciteerd met je zoontje! Wat een mooi kereltje...en die ogen,om te smelten! Ik vond het leuk om je bevallingsverhaal te lezen,herken er een hoop in maar toch is het weer heel anders dan het mijne.
Geniet van elkaar!

marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2006, 16:00   #14
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
he kristel,

ik zit nu in vietnam en heb niet veel tijd om alles te lezen, maar dat doe ik zeker als ik thuis ben.
ik wil je alvast hartelijk feliciteren met tuur, nu krijgen onze suikerbonen een naam en een gezichtje...
dikke x geniet er nog van!!
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2006, 22:52   #15
ilse47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 48
Hey Kristel,

Hartelijk gefelicteerd met dat schattige boeleke!
Ik vroeg me al een tijdje af hoe het met je ging, telkens als ik je potlood zie liggen. Maar nu hebben we natuurlijk het hele verhaal kunnen lezen. Echt tof dat je dat genoteerd hebt, das altijd tof om later nog eens na te lezen.
Veel succes, en geniet van dat kleine wonder.

Ilse
ilse47 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het broeikaseffect Tiuri Van alles en nog wat... 248 19 maart 2007 22:40
wanneer krijgt mijn haar zijn natuurlijke kleur weer terug.. djillie AA - Algemeen 1 8 juni 2006 00:03
lang weggeweest Dino TTM - Algemeen 1 18 juni 2004 19:46
ik ben terug. bolleke TTM - Algemeen 48 17 oktober 2003 23:31
terug van 'weggeweest'... bolleke TTM - Algemeen 2 12 januari 2003 15:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.