Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 19 januari 2009, 23:55   #226
XA4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2009
Berichten: 2
Ik zal mezelf even voorstellen. Mijn naam is Xavier. Mijn moeder heeft een winkel waar de Kalo-crème verkocht wordt (onze prijs ligt zelfs iets lager dan eerdergenoemde)

Ik kom hier absoluut niet om Kalo te verkopen. Ik ben namelijk van het principe "seeing is believing" en aangezien ik zelf geen ervaring heb met Kalo, ga ik me over de werking dus niet uitspreken.

Een verkoopster moet achter haar product staan, en bijgevolg gelooft mijn moeder rotsvast in Kalo. Zij heeft het ook getest onder de oksels en daar zou geen haartje meer te bespeuren zijn.
Ik heb haar wel eens horen zeggen dat men beter niet voor de spray gaat, aangezien die weinig tot geen resultaat oplevert.

Ik blijf altijd voorzichting in zo'n situaties (ik moet het eerst zelf ondervonden hebben of ik het mag geloven of niet). Bij haar kan je de volledige uitleg krijgen van het product en kan je zelf nog zien of je Kalo een kans wil geven.

Zelf heb ik ontharing gekregen met de laser (wat overigens onmenselijk pijnlijk was, ik kreeg na enkele beurten dezelfde verdoving als iemand waarbij liposuctie werd uitgevoerd en zelfs dat haalde weinig uit... voornamelijk een verschrikkelijk slecht en misselijk gevoel achteraf) en dit heeft mij (zelfs na de volledige reeks van 8 behandelingen en 2 extra beurten) niet het gewenste resultaat opgeleverd (het heeft mij voornamelijk enkel een kleine 6000 euro armer gemaakt) Er is wel een duidelijke vermindering van de haren, maar van de beloofde "volledig pijnloos" en "nooit meer haar op ongewenste plaatsen" was absoluut geen sprake.

Laatst gewijzigd door Marte; 20 januari 2009 om 19:45 Reden: reclame
XA4 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2009, 19:37   #227
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XA4 Bekijk bericht
Ik zal mezelf even voorstellen. Mijn naam is Xavier. Mijn moeder heeft de winkel Naturotheek Vitalia waar de Kalo-crème verkocht wordt (onze prijs ligt zelfs iets lager dan eerdergenoemde)

Ik kom hier absoluut niet om Kalo te verkopen. Ik ben namelijk van het principe "seeing is believing" en aangezien ik zelf geen ervaring heb met Kalo, ga ik me over de werking dus niet uitspreken.

Een verkoopster moet achter haar product staan, en bijgevolg gelooft mijn moeder rotsvast in Kalo. Zij heeft het ook getest onder de oksels en daar zou geen haartje meer te bespeuren zijn.
Ik heb haar wel eens horen zeggen dat men beter niet voor de spray gaat, aangezien die weinig tot geen resultaat oplevert.

Ik blijf altijd voorzichting in zo'n situaties (ik moet het eerst zelf ondervonden hebben of ik het mag geloven of niet) maar indien er mensen zijn die twijfelen, dan zou ik voorstellen om eens langs te gaan in Vitalia. Daar kan je de volledige uitleg krijgen van het product en kan je zelf nog zien of je Kalo een kans wil geven.

Zelf heb ik ontharing gekregen met de laser (wat overigens onmenselijk pijnlijk was, ik kreeg na enkele beurten dezelfde verdoving als iemand waarbij liposuctie werd uitgevoerd en zelfs dat haalde weinig uit... voornamelijk een verschrikkelijk slecht en misselijk gevoel achteraf) en dit heeft mij (zelfs na de volledige reeks van 8 behandelingen en 2 extra beurten) niet het gewenste resultaat opgeleverd (het heeft mij voornamelijk enkel een kleine 6000 euro armer gemaakt) Er is wel een duidelijke vermindering van de haren, maar van de beloofde "volledig pijnloos" en "nooit meer haar op ongewenste plaatsen" was absoluut geen sprake.

Wat voor laser is er in godsnaam gebruikt dat je na 10 behandelingen 6000 euro armer bent geworden........?Mag ik aannemen dat je 600 euro bedoelt?

Dat nooit meer haar op ongewenste plaatsen kan zelfs kalo niet beloven evenals laseren niet dus dat is een utopia denk ik.
Wat ik wel jammer vind is dat er weer niks bekend is van de ingredienten van Kalo. Het is volgens mij hetzelfde spul als Bioxet en zit vol met parabenen en andere gifstoffen. Ook Bioxet helpt eerst wel (ook niet bij iedereen), het haar wordt dunner en groeit vertraagd terug.

Mij moet wel even van het hart dat je binnenkomt met een voorstelling, vervolgens aangeeft geen reclame te willen maken voor de winkel en producten van je moeder maar wel alle aspecten er voor aangrijpt zoals: aanprijzen vd prijs, website noemen en uitnodigen in de winkel voor een uitleg...............sorry met alle respect maar ik vind dat wel een beetje dubbel.

Inge

Laatst gewijzigd door zilverspar; 20 januari 2009 om 19:39 Reden: typfoutje
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2009, 19:51   #228
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag inge, ik heb wegens reclame de reactie al aangepast van XA4

Nogmaals, kalo is allerminst bewezen werkzaam te zijn, evenals bioxet en allerhande vergelijkbare middelen. Kalo blijkt wel kankerverwekkend te zijn, het zou idd knn vanwege de parabenen, aangezien die kanerkverwekkend zijn, maar vooral, zeker voor mensen met overbeharing een minder gunstig effect, het hormonaal evenwicht verstoren. Nu is het nadeel van die stoffen dat ze in zeer veel cosmetica zitten.

Over het algemeen werken deze producten enkel (in het beste geval tenminste)vertragend, en niet actief vernietigend. Als je dus zou willen laseren is het zaak deze producten niet te gebruiken, aangezien ze de kans op slapende haarzakjes kunnen vergroten.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2009, 20:37   #229
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Dag Marte,

Ik heb een tijdlang Bioxet gebruikt en ik heb wel enige verbetering gemerkt maar ben toch gestopt wegens de giftige stoffen die er in zitten. De verbetering was bij mij alleen maar dat het haar dunner werd althans zo voelde dat. Niet dat ik de lasers nu helemaal schadevrij verklaar maar toch.

Inge
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2009, 22:17   #230
XA4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2009
Berichten: 2
Inge,

het was helemaal niet mijn bedoeling om reclame te maken. Ik zag hier op het forum enkele berichten met de vraag waar dit product verkrijgbaar was en waar er meer informatie over te vinden is, that's all.
Moderator Marte heeft mijn bericht ondertussen al aangepast en eigenlijk had ik het in eerste instantie ook zo moeten schrijven. Het komt inderdaad wat vreemd over om als eerste bericht meteen een link te geven naar een eigen winkel, mijn excuses daarvoor. Ik was hier enige tijd geleden al wel eens komen lezen (vanwege mijn ervaring met de laser) maar toen was het er niet van gekomen om die ervaring te delen.

Indien ik trouwens echt reclame wilde maken, had ik wel gezegd dat ik zelf heel tevreden ben van Kalo en het iedereen aanraad. Maar dat is dus niet zo

Ik bedoelde wel degelijk 6000 (zes duizend) euro. Dit gaat uiteraard niet om een klein stuk van het lichaam. Hierin was inbegrepen: buik, borst, schouders, rug, onderrug en billen. Het is ook een jaar of 4 geleden dat ik dit gedaan heb, toen lagen de prijzen misschien ook wat hoger dan nu.
Maar ik heb er uiteraard toen ook even over moeten nadenken. En ja, eigenlijk had ik dat bedrijf toen moeten aanklagen. Maar ik veronderstel dat ze zich in de kleine lettertjes wel overal van kunnen vrijpleiten, dus heb ik het zo gelaten.

Daarbij komt nog eens dat ik van mijn +- 23 jaar licht kalend ben beginnen worden (ondertussen -nu 28 jaar- dus ook al een kaal plekje bovenaan mijn hoofd) Dus overal waar er haar moet staan, staat het niet... en andersom. Een mens kan al eens pech hebben

Laatst gewijzigd door XA4; 20 januari 2009 om 22:21
XA4 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2009, 20:41   #231
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dat komt me bekend voor, zoals zoveel leden denk ik, (ik heb zelf last (gehad) van haaruitval van hoofdhaar, nog steeds van wenkbrauwen en wimpers). Wel vervelend dat je er niet door geholpen bent van 6000 euro is een hoop geld, en bovendien beslis je uiteindelijk niet voor niets om r iets aan te doen, indien dit dan niet helpt, is dat erg frustrerend.

Ik vind je reactie erg netjes, ik kan niet anders zeggen, en ben blij dat je het zo opvat, en het je er niet van weerhoudt om toch op het forum te posten. Ik begrijp dat het wat frustrerend is, indien je die intentie niet had, maar voor ons is het vaak niet duidelijk wie wel en wie niet bewust reclame wil maken, vandaar de algemene richtlijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik, zoals ik je al gezegd had, nog zo goed als niemand(op een paar reacties na, in verhouding tot degenen die het uitgeprobeerd hebben amper een procent) ken die positieve en blijvende ervaring hiermee hebben gehaald(ik inclusief).

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2009, 15:49   #232
Bloeme
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 1
Ik heb vorig jaar juli(2008) Kalo besteld. Ik gebruik het voor mijn bikinilijn. Tot mijn 18e was er niks aan de hand. Ik kreeg erg laat schaam/en okselhaar en had dit op een normale manier( geen overbeharing dus).
Vorig jaar kreeg ik ineens steeds meer haar in het gebied tussen de venusheuvel en mn navel. En ook bij de bikinilijn breidde zich dit erg uit. Ik vind dit nog steeds erg vreemd want ik heb nauwelijks haren op mn benen en armen. Ik vraag me dan ook af of ik iets met mn hormonen heb? Het is iig erg vervelend. kalo heeft voor mij wel redelijk geholpen, de haren zijn dunner en er zijn ook kale plekken te vinden. Ik heb het niet continu gebruikt maar heb net weer de lotion besteld.
Bloeme is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 18:40   #233
MartiniMe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2009
Berichten: 1
Ben eens benieuwd!

Hoi,
na hier jullie reacties te lezen, heb ik me ook Kalo besteld.
Ik heb laserbehandeling gehad op mijn bovenlip maar zonder resultaat.
Ik zou het schandalig vinden moest de laserbehandeling van 300€ niet werken, en de Kalo creme van 30€ wel, maar toch hoop ik erop!
Laat jullie weten hoe het gaat!
Groetjes
MartiniMe is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2010, 01:38   #234
mevrouwtje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2010
Berichten: 2
beharing na zetten spiraaltje

Hallo,

Ik ben sinds vorig jaar gestopt met de pil en heb er een spiraaltje voor in de plaats gekregen.. Daarna begon ik ineens meer haar te krijgen, ook in mijn gezicht helaas het is voornamelijk dons haar maar er komen ook steeds meer dikke haren bij.. Tot mijn ergenis!
Ik ben al bij een dermatoloog geweest en lasertherapie is niet geschikt omdat ik te blonde haren heb helaas.. Maar ja ik schaam me kapot en vind het ook lelijk en blijf me elke dag maar epileren met een pincet..
Ik heb tot nu toe niks gevonden wat helpt..
Ik zag en hoorde over het product Kalo en hoorde/las alleen maar positieve reacties na nagedacht te hebben heb ik uiteindelijk het product vanavond besteld (de spray en lotion á la kapitaal)
Daarna kwam ik op deze site terecht en vond ik de reacties niet zo denderend eigenlijk..
Ik heb net een mail gestuurd naar die site of ze mijn bestelling kunnen annuleren, maar dat zal ik maandag pas te weten komen ook zal ik maandag gelijk bellen.. (hoop dat ik er nog onderuit kan)

Heeft iemand nog andere tips of ideeen????
(gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem)

Mvg,
mevrouwtje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2010, 12:04   #235
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Hallo,

Ik ben nu al enige tijd bezig met Enzymtec. Heb hetzelfde als jij, ook na stoppen met de pil haarontwikkeling op mijn gezicht. Naast donkere ook vele wit/blonde vooral stugge haren in mijn gezicht.

Dit speelt nu zo'n 9 jaar. Ik ben eerst begonnen met electrisch epileren maar dit leverde niet het gewenste resultaat op, ook heb daarmee een aantal beschadigingen aan mijn huid opgelopen. Toe Smartpuls, hiermee ben ik wel enige donkere haren kwijt geraakt maar de lichte niet. En er kwamen in rap tempo haren bij op andere plaatsen (misschien door het scheren?)...

Nu ben ik sinds begin dit jaar bezig met Enzymtec, men claimt zonder parabenen en proefdiervij. Alhoewel ik nog steeds niet al mijn hormoonhaar in mijn gezicht kwijt ben merk ik toch dat het minder is geworden. Ik vind het wel vrij prijzig maar zo rondlopen wilde ik ook niet langer. En ik ben toch al veel geld kwijt aan alles wat ik al geprobeerd heb.

De methode is wel vrij nieuw in Nederland en ik wilde het wel proberen. Ze geven garanties af dat je het kwijt zult raken. Ik ga morgen naar min 17e behandeling toe, dat is wel veel maar ik heb hardnekkg haar in mijn gezicht.
Waar ik de behandelingen onderga zijn ook al mensen die inmiddels klaar zijn en ook op het viva forum zijn enkele meldingen van mensen die van het haar af zijn.

Misschien heb je er wat aan als je een keuze wilt maken. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor het electrisch epileren bij een goede salon!

Groetjes
Inge

Laatst gewijzigd door zilverspar; 18 juli 2010 om 12:07 Reden: toevoeging en typfout
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2010, 13:50   #236
mevrouwtje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2010
Berichten: 2
bedankt voor je reactie!

Nee ik scheer het niet hoor ik trek het eruit met een pincet..
Maar het lijkt inderdaad dat het meer wordt. Ik loop hier nu een jaar mee rond ongeveer.
Ik heb van mezelf rood/rossig haar maar in mijn gezicht veel lichter een daarom zou lasertherapie niks voor mijn zijn volgens de dermatoloog..

Hoe duur is ongeveer dat product wat jij gebruikt en is er niet iets wat wel gewoon volledig vergoedt wordt door de zorgverzekeraar??

Ik ben weer gaan studeren dus ik heb het niet meer zo heel breed als toen ik gewoon werkte, maar over een jaar ben ik klaar en hoop ik weer normaal te werken misschien dat ik dan meer kan uitgeven maar ik vind het zo zonde van mijn geld aan de ene kant. Maar ja als niks kan/vergoedt wordt..

groetjes
mevrouwtje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2012, 19:05   #237
Iloveitsmooth
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Berichten: 2
Kalo werkt

Ik gebruik Kalo nu een half jaar voor mijn borst en de haren zijn praktisch verdwenen.

Het is wel erg belangrijk dat je de haren epileert, bij scheren is het effect zeer minimaal.

Tevens is het belangrijk niet te zuinig te smeren, ik heb na de eerste epileerbeurt dagelijks 3x gesmeert, gedurende 2 weken.

Zo gaat een tube best snel leeg, maar al na de eerste 2 weken zijn de haren erg dun geworden en deels weggebleven. 3 tubes verder (er zat steeds meer tijd tussen de noodzaak om te epileren) ben ik praktisch haarvrij. Dus niet te zuinig smeren, 3 tubes a 30 euro is een haarvrije zone voor 90 euro. Nog altijd een stuk goedkoper dan laseren!
Iloveitsmooth is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2012, 19:43   #238
Iloveitsmooth
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iloveitsmooth Bekijk bericht
Ik gebruik Kalo nu een half jaar voor mijn borst en de haren zijn praktisch verdwenen.

Het is wel erg belangrijk dat je de haren epileert, bij scheren is het effect zeer minimaal.

Tevens is het belangrijk niet te zuinig te smeren, ik heb na de eerste epileerbeurt dagelijks 3x gesmeert, gedurende 2 weken.

Zo gaat een tube best snel leeg, maar al na de eerste 2 weken zijn de haren erg dun geworden en deels weggebleven. 3 tubes verder (er zat steeds meer tijd tussen de noodzaak om te epileren) ben ik praktisch haarvrij. Dus niet te zuinig smeren, 3 tubes a 30 euro is een haarvrije zone voor 90 euro. Nog altijd een stuk goedkoper dan laseren!
Met de eerste 2 weken bedoel ik, na 2 weken smeren zie je de daaropvolgende weken de haren dunner terug komen. Op het moment dat bepaalde haren weer terugkomen, heeft het weinig zin meer om te smeren. Na een intensieve smeerperiode van 2 weken dus weer gewoon laten volgroeien om het vervolgens weer te epileren. Na 6 keer epileren en 3 tubes is het nu dus weg.

Ik lees hier weleens reacties van mensen die een half jaar over een tube doen, maar dan smeer je niet erg veel en is het niet gek dat het effect minder is. Je moet het zo zien, een laserbeurt is al snel 150 euro, als je dan de garantie zou kunnen krijgen dat de haren wegblijven, zou je ervoor gaan. Om dan wel een half jaar met een tube te willen doen omdat deze 35 euro kost, is niet echt logisch.

Laatst gewijzigd door Iloveitsmooth; 4 april 2012 om 19:45
Iloveitsmooth is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2017, 06:03   #239
matere
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2017
Berichten: 5
Geslacht:
Mijn vriendin gebruikt dit ook en die heeft nu al een maand lang geen haartjes
meer op haar benen.
matere is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.