Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 december 2014, 15:45   #1
CaroliendeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2014
Berichten: 2
Geslacht:
Ik wil helpen! #harsen #hirsutisme #PCOS #overbeharing #erismeeteleven!

Lieve allemaal,
ik mag hier geen reclame maken en dat wil ik ook niet. Daarom vertel ik iets over mijzelf, hopende dat andere er door geinspireerd kunnen worden en ze wellicht een oplossing zien. Ik ben Carolien, 28 jaar jong.

Toen ik 16 was ontdekte ik dat ik meer haargroei had dan mijn vriendinnen, ik schaamde mij daar direkt voor. Begon mijzelf te scheren van letterlijk mijn tenen tot mijn bovenlip. Door mijn PCOS heb ik last van mannelijke overbeharing, dus de haren zijn harder, donkerder en meer.
Als ik 's ochtends scheerde kon ik het 's avonds weer opnieuw doen en het ging van kwaad tot erger. De haren werden echt keihard en scherp, waardoor ik continu letterlijk "prikkelbaar" was. Om die reden vermeed ik dat eigenlijk iedereen om me heen, dicht bij mij in de buurt zou komen.
Tijdens het zwemmen (wat ik al niet graag deed) droeg ik vaak een lange broek en lange mouwen. Want als ik onder water iemand zou aanraken zou dat diegene serieus pijn doen, alsof je een zwemmend spijkerbed was. Niemand mocht ook aan mijn gezicht zitten want ik had een donkere stoppelsnor, wangen en kin/hals. Geintjes die "vrienden" er 15 jaar geleden over maakte kan ik me nog precies woordelijk herinneren. Zeer pijnlijk.
Ik heb 7 jaar een relatie gehad en tijdens die periode mocht mijn vriend zelfs niet aan mijn gezicht komen. Ik wilde ook alleen intiem met hem zijn als ik mij net, het uur daarvoor gedoucht, geschoren en geolied had. Achteraf vreselijk voor mijn zelfvertrouwen maar op dat moment was het mijn manier van "overleven".
Toen ik 18 was besloot ik mijn benen voortaan te harsen. De eerste keren waren ware hel, omdat het zúlke harde haren waren. Maar na 5 of 6 behandelingen zag ik dat de haargroei minder werd. Van wekelijks 50 euro spenderen bij de schoonheidssalon ging ik langzaam naar minder frequent. Ondertussen liet ik mijn gezicht laseren, wat nihiel effect had en de nare bijkomtigheid dat ik tussendoor alleen maar mocht scheren en dat wilde ik juist niet meer.
Toen heb ik de stap gezet naar elektrisch epileren van mijn gezicht. Dit waren zeer pijnlijke behandelingen, maar wel effectief op dat moment. Ik moest 3 keer in de week en na zo'n behandeling kan ik de dag afschrijven zoveel energie vrat het. Maar ook ik had er alles voor over om "gewoon" te zijn. Ik wilde ook zomaar in een bikini kunnen stappen, mensen knuffelen en feliciteren met meer dan een hand alleen. Maar door mijn hormoonafwijking bleven de haren gewoon groeier en na een behandelstop (door vakantie) van 3 weken was ik weer terug bij af. Weer zoveel geld weggegooid. Ik wist werkelijk niet meer wat ik nog kon doen aan mijn gezicht. Tot op de dag van vandaag sta ik minstens een half uur per dag voor de spiegel om met een pincet mijn kind, wangen, bakkebaarden en hals te epileren. Dat is een soort lot waar ik me bij heb neergelegd. Ik laat inmiddels iets makkelijker mensen dichtbij mij komen maar als de zon schijnt wil ik niet autorijden met iemand naast me; omdat ze "het" dan zien. Helaas, een sterk persoon kan niet op álle vlakken sterk blijven.

Mijn benen en lichaam is een ander verhaal. Nadat ik ontdekte dat de beharing minder hardnekkig werd na dat ik een paar jaar aan het harsen was ging ik ook mijn armen, bovenlip, buik, voeten en schaamstreek doen. Ik liet dit altijd doen bij een goede salon en toen die overging op een nieuw harsprodukt genaamd Lycon kreeg ik het idee om zelf een cursus te gaan doen. Zodat ik mijzelf kon ontharen (in alle mogelijke Yoga-standjes) en het mij ontzettend veel geld zou besparen. Ook vond ik het een fijner idee dat ik mijzelf kon doen en er niet een ander aan mijn lijf zou zitten. De stap naar mijn eigen onderneming was niet zo groot. Ik begon met het behandelen van mijn vrienden en omgeving en van daaruit ontstond mijn eigen ontharingssalon. Nu heb ik een fijne, kleine salon in Noord Nederland waarin ik klanten ontvang met lichte beharing tot fikse overbeharing. Omdat ik zelf weet wat het is is de drempel laag en niets is gek of ongemakkelijk voor mij. Ik ontvang ook veel mannen, omdat die uiteraard met hetzelfde probleem kunnen kampen.

Ik hars mijzelf nu bijna 10 jaar en hoef mijn benen nog maar eens per maand maximaal te doen. Ik had nooit gedacht dat ík een mooie gladde huid zou kunnen hebben; maar na vooral volhouden en over grenzen heengaan heb ik dat toch bereikt. Carriére, groot huis en een mooie auto; allemaal leuk en fijn. Maar blij zijn met mijn eigen lichaam en dat uitdragen; dát is waar ik trots op ben.

Via deze weg hoop ik mensen te laten zien wat je kunt bereiken als je ergens vol voor gaat! En iedereen is welkom in mijn salon, ook voor een goed gesprek.
CaroliendeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2015, 03:59   #2
Nirac
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2006
Berichten: 19
Geslacht:
Dit had mijn verhaal kunnen zijn. Dank je wel. Ik zou graag bij je langs komen in de salon.
Nirac is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2017, 20:23   #3
dodixy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 5
Hi,

Body Sugaring is sinds eeuwen de natuurlijke en daardoor meest veilige manier van ontharen voor mannen.
Ook mannen ervaren beharing op plaatsen van het lichaam als minder aantrekkelijk. Steeds meer mannen ontharen zich. Niet alleen acteurs of bodybuilders, maar ook de gewone man vindt het niet prettig meer om behaard op de sportschool of op het strand te vertoeven.
Afhankelijk van de persoonlijke haargroei. Na elke behandeling wordt de haargroei minder en zachter. Vanwege de privacy zal de behandeling altijd door een man gedaan worden. Er kan gekozen voor een een bepaald deel van het lichaam, of voor “total body”. Houdt u er wel rekening mee dat het ontharen van de schaamstreek voor de eerste keer iets gevoeliger zal zijn. Zowel het modeleren van het schaamhaar dan wel gehele ontharing inclusief penis en scrotum is mogelijk.
je bent van harte welkom op onze salon zenet ontharen
http://www.zenet.nl
dodixy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
harsen, hirsutisme, ontharen, pcos

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.