Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 november 2019, 17:51   #1
LaraSc
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2019
Berichten: 1
Geslacht:
Haaruitval haarlijn/inhammen, oorzaak?

Hallo allemaal! Ik ben 25 jaar en worstel al enige tijd met haaruitval en ook wat hoofdhuidproblemen, met name de laatste paar maanden. Dat levert me uiteraard enorm veel stress op, dus heb ik dit forum opgezocht om mijn verhaal maar eens te delen. Misschien dat iemand mijn situatie herkent?

Misschien wat handige voorgeschiedenis: Altijd lang, dik, snelgroeiend en makkelijk haar gehad. 3.5 jaar geleden kreeg ik echter last van een brandende hoofdhuid, zeer droog haar en haaruitval (zichtbaar bij haren wassen e.d.). Bezoekje aan een haarkliniek wees uit dat het stressgerelateerd was en dus omkeerbaar (ik had een soort vastgekoekte roos op mijn hoofdhuid). Dmv reinigingsproducten en lichttherapie is de haaruitval gestopt en herstelde mijn haar zich behoorlijk goed, al werd het nooit meer zo makkelijk als daarvoor.

De afgelopen maanden heb ik echter opnieuw haaruitval vastgesteld doordat mijn (altijd al licht aanwezige) inhammen een stuk zichtbaarder werden. Ook de haargrens is aan het uitdunnen, en ik zie daar behoorlijk wat afgebroken haren. Om één of andere reden is de uitval veel groter aan de rechterkant van mijn hoofd, naast bij de inhammen ook eronder. Ik heb echter niks gemerkt van excessieve haaruitval bij het wassen of het borstelen oid, terwijl ik daar sinds de situatie hierboven goed op let. Het is me dan ook een raadsel hoe het dan zo snel heeft kunnen uitdunnen. Ik heb nu nog veel en dik haar op de rest van mijn hoofd, maar ik ben er absoluut niet gerust op dat dat zo blijft. Misschien komt het van de stress door de haaruitval, maar de branderige hoofdhuid is sinds een week ook weer terug.

Ik heb een aantal bloedtesten (o.a. anemie, schildklier, testosteron) bij mijn huisarts gedaan en daar kwam volgens hem geen antwoord uit. Door andere symptomen als lichte haargroei in het gezicht dacht hij aan PCOS (hij noemde mijn haaruitval ook AGA). Omdat mijn menstruatie nu al een tijd regelmatig is (zonder de pil), is hij er echter niet heel zeker van. Ik heb in ieder geval wel doorverwijzingen naar de dermatoloog en gynaecoloog gekregen, maar voor wat betreft het oplossen/verminderen van symptomen bij welke diagnose dan ook leek hij geen plan te hebben.

Excuus voor het lange verhaal, maar herkent iemand bovenstaande situatie of heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? En wat voor nu eventueel helpt met vertraging van de uitval?
LaraSc is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.