Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 augustus 2020, 11:13   #1
Myk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 juli 2020
Berichten: 27
Geslacht:
Zandachtige korrelachtige substantie hoofdhuid

Hallo

Gemerkt dat ik een soort van bovengenoemde substantie op me hoofdhuid heb. Even erover me nagel en die zit dan helemaal vol. De ene keer ruikt het sterker als de ander. Geen roodheid enz, geen zichtbaar roos maar pas als je met je nagel erover gaat. Voelt soms ook wat plakkerig aan.

Herkenbaar?
Myk is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2020, 12:41   #2
Crystalclear
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2019
Berichten: 51
Geslacht:
Moet eerlijk zeggen dat ik dit wel herken en ik kan het niet beter beschrijven. Destijds naar de dermatoloog geweest en die zei dat het seborrisch exceem was (vorm van hoofdroos).

Heb toen verschillende dingen geprobeerd, waaronder ketoconazol shampoo, maar het blijft toch terug komen.

Het is geen ramp, maar ik ben toch altijd benieuwd geweest wat de oorzaak hiervan is.
Crystalclear is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2020, 17:36   #3
Myk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 juli 2020
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crystalclear Bekijk bericht
Moet eerlijk zeggen dat ik dit wel herken en ik kan het niet beter beschrijven. Destijds naar de dermatoloog geweest en die zei dat het seborrisch exceem was (vorm van hoofdroos).

Heb toen verschillende dingen geprobeerd, waaronder ketoconazol shampoo, maar het blijft toch terug komen.

Het is geen ramp, maar ik ben toch altijd benieuwd geweest wat de oorzaak hiervan is.



Hoi

Thnx voor je reactie. Ik lees hier en daar dat het ook gepaard kan gaan met aga of iig sowieso haaruitval. Had je hier ook last van? Ik kreeg denorex shampoo , ketakonazol en een ontstekingsremmer. Geen van beide hebben geholpen.

Ik heb uiteindeljkk wel de roos onder controle gekregen door muntolie toe te voegen aan een milde shampoo. En dan 3 x grondig wassen achter elkaar.

De subsantie komt echter gauw terug
Myk is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2020, 09:12   #4
Peter-Paul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2020
Berichten: 1
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Myk Bekijk bericht
Hallo

Gemerkt dat ik een soort van bovengenoemde substantie op me hoofdhuid heb. Even erover me nagel en die zit dan helemaal vol. De ene keer ruikt het sterker als de ander. Geen roodheid enz, geen zichtbaar roos maar pas als je met je nagel erover gaat. Voelt soms ook wat plakkerig aan.

Herkenbaar?
Het kan verschillende redenen hebben:
-Het kan te maken hebben met verstoorde PH-waarde van je hoofdhuid.
-Je hoofdhuid heeft te lang in olie gestaan, of juist andersom: te droog.

Het signaleert inderdaad naar seborroïsch eczeem. Sinds wanneer heb je er last van? Wanneer ben je begonnen met medicatie? Zou je er ook een foto van kunnen maken a.u.b.?
Peter-Paul is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2020, 10:26   #5
Myk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 juli 2020
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter-Paul Bekijk bericht
Het kan verschillende redenen hebben:
-Het kan te maken hebben met verstoorde PH-waarde van je hoofdhuid.
-Je hoofdhuid heeft te lang in olie gestaan, of juist andersom: te droog.

Het signaleert inderdaad naar seborroïsch eczeem. Sinds wanneer heb je er last van? Wanneer ben je begonnen met medicatie? Zou je er ook een foto van kunnen maken a.u.b.?


Hai, ongeveer een jaar lang last van. Had ook roos, maar die is weg. Die is weggegaan nadat ik muntolie en teatree olie toegevoegd heb in me shampoo. Alle medicatie had niet geholpen. Heb net een beetje op een doek gedaan. Hoop dat het duidelijk is
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200812_092445.jpg‎ (137,1 KB, 31x gelezen)
Myk is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2020, 12:56   #6
Crystalclear
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2019
Berichten: 51
Geslacht:
Bij mij helpt de ketoconazol wel, maar het komt weer redelijk snel terug als ik de shampoo niet om de 4 dagen gebruik. Ik heb ook locoid lotion gehad, maar dat hielp ook niet en zitten corticosteroiden in. Raad ik dan ook af om te gebruiken.

Inmiddels gebruik ik de mildere Sebamed shampoo. Hiermee moet ik mijn hoofd om de 3 a 4 dagen wassen anders komt het weer terug. Ik heb al vrij jong veel haaruitval gehad en ben al erg kaal. Ben bij verschillende dermatologen geweest, maar die zeggen dat de kaalheid komt door AGA. Het zit namelijk wel in de familie.

Mocht je nog vragen hebben kun je me altijd een berichtje sturen.

Mvg
Crystalclear is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2020, 13:19   #7
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Keto is rotzooi en op den duur schadelijk. Gebruik Rahua shampoo of andere producten van dat merk (zoals haarolie).
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.