Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 april 2012, 17:43   #1
nogeenvraagje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2012
Berichten: 13
Groen/grijze gloed bovenlip.

Dag allemaal,

wat fijn te lezen dat er zo een forum bestaat, ik loop al jaren met hetzelfde probleem. Volgens mij zit ook wel op het juiste subforum om dit probleem te bespreken.

Ik heb nooit echt donkere haartjes gehad op mijn bovenlip, maar toen ik jong was heb ik het eens weggeschoren. Ik wist niet beter, dom dom. Sindsdien zijn de haartjes stugger terug gegroeid. Ik heb het een paar jaar geschoren, ik heb daarna ontharingscrème geprobeerd, ben daarna overgestapt op regelmatig harsen en daarna IPL. De IPL heeft veel haartjes voorgoed doen weg gaan. Maar niet helemaal, ik heb ook het gevoel dat de haartjes veel fijner allemaal zijn geworden. De dermatoloog zei dat je er weinig aan kan doen, ik heb zo een 10 behandelingen gehad. En ze zei dat als ze nu niet weggaan dat het geen nut heeft het verder te behandelen.

Nou is mij probleem niet dat er haartjes zitten, want die kan ik makkelijk wegharsen. Maar als ik het weghars, dan zie je zo een groenige/grijze gloed. Dat wat je ziet bij mannen die zich scheren. Ik denk dat het komt door het vele scheren? Ik heb ook nog eens ontzettend lichte huid.

Soms heb ik het er wel eens over met anderen en dan zeggen ze dat ik overdrijf, maar ik zit er zo erg mee. Ben er extreem onzeker van geworden dat het mij belet in mijn dagelijkse doen en laten. Durf de deur niet uit, of mensen recht aan te kijken, etc.

Misschien is het zo dat ik me aanstel? Maar ik zou graag willen weten of meerde vrouwen dit hebben? En of er iets aan te doen is?

Groetjes.
nogeenvraagje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2012, 01:07   #2
nogeenvraagje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2012
Berichten: 13
59 keer bekeken!
nogeenvraagje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2012, 14:09   #3
Lady*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2012
Berichten: 5
Hmm, dit heeft te maken met het pigment van je huid. Blijkbaar is je huid bij je bovenlip gevoelig voor stoffen wat in hars zit en voor IPL lampen.
Je kunt hier weinig aandoen.

Ik zou als ik jou was minder harsen en het gewoon camoufleren met wat make-up
Lady* is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2012, 13:03   #4
nogeenvraagje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2012
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lady* Bekijk bericht
Hmm, dit heeft te maken met het pigment van je huid. Blijkbaar is je huid bij je bovenlip gevoelig voor stoffen wat in hars zit en voor IPL lampen.
Je kunt hier weinig aandoen.

Ik zou als ik jou was minder harsen en het gewoon camoufleren met wat make-up
Oh wat erg om te horen dat er niks aan te doen is.

Ik heb begrepen dat het komt door de haartjes die direct onder de huid zitten en niet doorkomen.

Weet je hoe het komt dat op sommige plekken op mijn bovenlip het wel gewoon wit en haarloos is?
nogeenvraagje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2012, 23:08   #5
Lady*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2012
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nogeenvraagje Bekijk bericht
Oh wat erg om te horen dat er niks aan te doen is.

Ik heb begrepen dat het komt door de haartjes die direct onder de huid zitten en niet doorkomen.

Weet je hoe het komt dat op sommige plekken op mijn bovenlip het wel gewoon wit en haarloos is?
Nee, het komt niet door de haartjes die direct onder de huid zitten. Anders zouden de plekjes zwart zijn.
Ik denk dat het door het harsen komt. Ik zou je bovenlip voortaan epileren met een pincent en naarmate de tijd verdwijnt de groene gloed vanzelf.

Hmm, dat bepaalde plekjes toch wit zijn, kan wellicht komen doordat je het daar niet harst.
Lady* is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2012, 15:07   #6
nogeenvraagje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2012
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lady* Bekijk bericht
Nee, het komt niet door de haartjes die direct onder de huid zitten. Anders zouden de plekjes zwart zijn.
Ik denk dat het door het harsen komt. Ik zou je bovenlip voortaan epileren met een pincent en naarmate de tijd verdwijnt de groene gloed vanzelf.

Hmm, dat bepaalde plekjes toch wit zijn, kan wellicht komen doordat je het daar niet harst.
Bedankt voor je antwoord!

Ik had deze "gloed" of kleur ook voordat ik harste, dus toen ik af en toe een scheermesje en ontharingscrème gebruikte. En de witte plekjes daar groeien geen haartjes meer, ze zitten een beetje boven mijn mondhoeken. Dus als ik hars dan gaat er wel altijd een harsstrip overheen ook al groeit er geen haar meer. Omdat dat gewoon praktischer is.

Ik zal proberen te epileren met een pincet, kijken hoe dat uitwerkt.

Als iemand anders nog tips heeft, graag.

Heb eens gelezen op dit forum dat door sommige IPL de haartjes lichter en fijner kunnen worden. Dat is denk ik ook bij mij gebeurd. Hierdoor is het moeilijker te epileren, het zijn er veel alleen erg kort en fijn allemaal. Awel, we gaan het proberen!

Weet jij ook waarom harsen dit veroorzaakt bij sommige mensen? Want je trekt de haartjes er toch gewoon uit net als met epileren? Zelfde effect?
nogeenvraagje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2012, 00:57   #7
barba_mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2012
Berichten: 7
Harsen rukt niet alleen je haar mee, maar natuurlijk ook aan je huid. Zo heb ik mezelf wel eens een bloedende bovenlip "gerukt" :p Erg charmant..was die snor toch beter Sindsdien gebruik ik strips van een ander merk, of mijn epilator. Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik dat niet doen, maar ja...op eigen risico dan maar! Misschien iets voor jou? Bijna even snel en makkelijk als harsen. Een pincet kan zo lang duren.
barba_mama is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2012, 23:05   #8
nogeenvraagje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2012
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barba_mama Bekijk bericht
Harsen rukt niet alleen je haar mee, maar natuurlijk ook aan je huid. Zo heb ik mezelf wel eens een bloedende bovenlip "gerukt" :p Erg charmant..was die snor toch beter Sindsdien gebruik ik strips van een ander merk, of mijn epilator. Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik dat niet doen, maar ja...op eigen risico dan maar! Misschien iets voor jou? Bijna even snel en makkelijk als harsen. Een pincet kan zo lang duren.
Hehe, heb ik ook eens gehad, inderdaad niet fijn nee. Heb jij ook hetzelfde probleem als ik? Die kleur irriteert me echt, want het steekt zo duidelijk af tegen de rest van mijn gezicht. Ik heb al lang niet geharst maar ik zie het nog steeds. Een epilator is zo pijnlijk! Maar misschien toch proberen... Bedankt.
nogeenvraagje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2013, 14:30   #9
nogeenvraagje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2012
Berichten: 13
Heb contact gehad met een ontharingskliniek dieook niet weten wat het probleem is, hun advies was om contact op te nemen met een pigmentstoornis kliniek. Wat frustrerend. Er is zo weinig te vinden over online.
nogeenvraagje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2013, 14:33   #10
nogeenvraagje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2012
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nogeenvraagje Bekijk bericht
Heb contact gehad met een ontharingskliniek dieook niet weten wat het probleem is, hun advies was om contact op te nemen met een pigmentstoornis kliniek. Wat frustrerend. Er is zo weinig te vinden over online.
Kleurverschil.
nogeenvraagje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2013, 14:58   #11
nogeenvraagje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2012
Berichten: 13
Het kan Melasma zijn.

http://www.skincaretalk.com/f/38/melasma

Ik ga eerst wat huismiddeltjes proberen, zoals citroen, en dan verder kijken wat de eventuele oplossing zou zijn.
nogeenvraagje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2013, 15:00   #12
Ninouk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2013
Berichten: 18
Heb precies hetzelfde.

Als ik foto's van melasma bekijk, zie ik allemaal mensen met bruine vlekken.
Bij mij is het juist ook dat groengrijze onder m'n neus en tegenwoordig ook langs m'n kaaklijn waar ik ook scheer en af en toe epileer.

Ook onder m'n wenkbrauwen heb ik 't. Daar heb ik alleen geëpileerd, wel vanaf m'n 14/15de al.

Ik bezoek binnenkort de dermatoloog.
Ninouk is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2013, 01:06   #13
nogeenvraagje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2012
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninouk Bekijk bericht
Heb precies hetzelfde.

Als ik foto's van melasma bekijk, zie ik allemaal mensen met bruine vlekken.
Bij mij is het juist ook dat groengrijze onder m'n neus en tegenwoordig ook langs m'n kaaklijn waar ik ook scheer en af en toe epileer.

Ook onder m'n wenkbrauwen heb ik 't. Daar heb ik alleen geëpileerd, wel vanaf m'n 14/15de al.

Ik bezoek binnenkort de dermatoloog.
Ben benieuwd wat de dermatoloog zegt. Houd je ons op de hoogte? Ben bang dat de dermatoloog me niet serieus gaat nemen als ik ga.
nogeenvraagje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2013, 13:31   #14
Ninouk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2013
Berichten: 18
Zal ik zeker doen!

Matige dermatoloog is dat...

Ik heb zelf het vermoeden dat het of een soort littekenweefsel is (ik heb m'n huid vaak genoeg stuk zitten maken, wondjes konden me op dat moment niets schelen, ik moest die verdomde ingegroeide haren eruit hebben), of het is een overblijfsel, van de haren, die onder je huid blijft liggen.

Klinkt misschien ranzig: als ik na het ontharen aan die plekken op m'n gezicht krab onder de hete douche, heb ik miniscule zwarte puntjes onder m'n nagel zitten. Als ik dan m'n vingers over elkaar wrijf lossen die puntjes ook op, terwijl de daadwerkelijke stoppels, die ik van m'n scheermes afhaal, dat niet doen. Die zijn wat harder.

Ik denk dus dat er gewoon een soort 'inkt' (het pigment) van de verwijderde haren in je huid achterblijft. Het zit net te diep om bij gewoon wassen en scrubben weggespoeld te worden, maar is dus waarschijnlijk zichtbaar als dat groengrijze gebied op je huid.
Ninouk is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2013, 20:40   #15
Ninouk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2013
Berichten: 18
Terug van de (gelukkig héle aardige, geïnteresseerde) dermatoloog: zij dacht in eerste instantie ook aan melasma, maar ik heb uitgelegd dat 't echt grijsgroen is en geen bruin pigment. Ze vermoedt dat onderhuidse irritatie de oorzaak is en dat laseren ook dit kleurverschil in m'n huid zal doen verdwijnen.

Na weken scheren heb ik nu weer alles geëpileerd, en ik moet zeggen dat 't grijsgroene gebied wel wat lichter lijkt te zijn geworden. Mss omdat ik m'n huid een poosje heb laten 'genezen'?

Volgende stap: dit bespreken met de laserkliniek (lange wachtlijst zeg...) Ik hoop dat 't grijsgroene gebied behandeld kan worden zonder extra kans op verbranding.

Ik las hier iets waar ik van gruwelde, zó gek ben ik nog niet, dus ik ga ook gewoon met citroensap aan de slag:

Citaat:
Skin discoloration can occur when the skin's surface has been irritated or broken, such as from acne or abrasions. But you can cure this condition and improve the overall skin tone of your face by using a combination of natural remedies.

Urine therapy has been used all over the world to treat skin problems, such as acne, rashes, scarring and skin discoloration. Urine is completely sterile and high in vitamins, and it can even out the skin tone and fade any patches of discoloration. To use this treatment, catch the morning's first urine on a cotton pad and apply it to the skin. For particularly stubborn spots, place the soaked cotton pad directly on the skin and leave it there for at least 15 minutes. Let the urine dry or rinse it off with warm water. Repeat twice per day.
Ninouk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.