Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 januari 2008, 01:41   #1
spoetnik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 69
Haarbevestigingsmethoden

Wie gebruikt welke haarbevestigingsmethode,met uitleg hoe je het gebruikt.
spoetnik is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2008, 02:16   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Op YouTube staan veel leerzame filmpjes over verschillende bevestigingsmethoden.

Hier zijn er een paar:
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...=lace+filmpjes

Zelf gebruik ik bij mijn "zondagse" pruik een dun reepje tape in het nekgedeelte, 2 stukjes tape op de slapen en een beetje lijm op het voorhoofd. Als lijm heb ik I-glue (witte lijm die kleurloos opdroogt)die ik 't snelste kan verwijderen met wasbenzine
en ook de tape vliegt eraf met wasbenzine. Met Lace Release en alcohol 96% kreeg ik de lijm er niet af.
Doordeweeks gebruik ik mijn gewone pruik zonder lace, die ik opzet als een muts en veranker met een haarband eromheen.

Laatst gewijzigd door Hanna; 4 januari 2008 om 02:24
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2008, 04:06   #3
spoetnik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 69
Ik heb een haarwerk met lace rondom,vastgekleefd op de hoofdhuid met dubbelzijdige klevers,vooraan heb ik een smal (1cm) stukje tule (of hoe heet dat),dat snijd wel in mijn huid ,daarom kleef ik doorzichtige klevers op de huid onder dat stukje tule.De kapper heeft me nooit voorgesteld om dat stukje tule vast te kleven met speciale lijm,misschien probeer ik dat wel eens.
spoetnik is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2008, 12:57   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
De tule (meestal wordt het Engelse woord "lace" gebruikt) mag niet snijden in de hoofdhuid; dan zit 't te strak en zul je er een minuscule inkeping in moeten knippen op de minst opvallende plek, of 2 inkepingen.
Maar als er toch nog klevertjes onder passen, lijkt 't erop dat 't toch niet te strak zit..(?)

In ieder geval geeft lijm aan de voorkant het mooiste resultaat.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2008, 01:29   #5
spoetnik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 69
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
De tule (meestal wordt het Engelse woord "lace" gebruikt) mag niet snijden in de hoofdhuid; dan zit 't te strak en zul je er een minuscule inkeping in moeten knippen op de minst opvallende plek, of 2 inkepingen.
Maar als er toch nog klevertjes onder passen, lijkt 't erop dat 't toch niet te strak zit..(?)

In ieder geval geeft lijm aan de voorkant het mooiste resultaat.
Hanna, ik wist niet dat tule lace is,ik heb rondom dus geen tule (ik dacht dat het zo noemde)maar wel een soort plastiek randje van ongeveer 1.5cm,daar gebruik ik dubbelzijdige klevers voor de bevestiging aan mijn hoofd,vooraan zit het stukje lace van 1cm,dat kleef ik niet vast.
Hoe heet dan het plastiek randje in het engels??.
vriendelijke groeten
spoetnik is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2008, 11:01   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoe die "plastic" rand genoemd wordt, ligt eraan waarvan het gemaakt is, soms is het poly-urethaan(PU), soms siliconen met zijde als versterking en soms siliconen versterkt met lace.
Ik noem het gewoon plastic.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2008, 15:42   #7
spoetnik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 69
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spoetnik Bekijk bericht
Wie gebruikt welke haarbevestigingsmethode,met uitleg hoe je het gebruikt.
Het is toch zeeeeer eigenaardig dat zo weinig reaktie is op alle onderwerpen op dit forum,ik denk dat dit toch een reclame forum is voor bepaalde mensen,zeer eigenaardig,of willen haarwerkdragers elkaar niet helpen,is hun haarwerk een afscherming voor hun lotgenoten,ik zal misschien hierop wél reaktie hebben en ik denk al van wie(al zullen ze het nu wel zo laten,omdat ik het voorzeg).Maar de volgende tekst is wel voor lotgenoten te helpen.
spoetnik is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2008, 15:56   #8
spoetnik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 69
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spoetnik Bekijk bericht
Het is toch zeeeeer eigenaardig dat zo weinig reaktie is op alle onderwerpen op dit forum,ik denk dat dit toch een reclame forum is voor bepaalde mensen,zeer eigenaardig,of willen haarwerkdragers elkaar niet helpen,is hun haarwerk een afscherming voor hun lotgenoten,ik zal misschien hierop wél reaktie hebben en ik denk al van wie(al zullen ze het nu wel zo laten,omdat ik het voorzeg).Maar de volgende tekst is wel voor lotgenoten te helpen.
Ik gebruik dubbelzijdige kleefband om mijn haarwerk vast te kleven op mijn hoofdhuid,maar eerst kleef ik,als extra bescherming voor het haarwerk zelf,op de plastic rand van mijn haarwerk 'beschermingsklevers' en dan pas de dubbelzijdige klevers op de beschermingsklevers om dan het haarwerk op de hoofdhuid te kleven.Vroeger gebruikte ik duurdere beschermings klevers ,die ik kocht bij de haarwerkkapper,het merk is :3M transpore,maar die verschoven altijd na 2 dagen,ze kwamen buiten de rand van het haarwerk.
Op een keer had ik het idee om verzorgingsklevers van bij de apotheek te testen,ze hadden dezelfde struktuur,dus ik dacht het is te proberen.De naam van de klevers bij de apotheek is LEUKOFIX (2.5cmx5m).Wel ze bleven heel de week op hun plaats zitten,het is wel zo het moment dat je de klevers op het haarwerk kleeft,komen ze gemakkelijk los,wel beetje vervelend,maar als je je haarwerk opzet blijven ze stevig zitten.Terug geldbesparend en veel beter.
groetjes
spoetnik is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2008, 16:08   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Spoetnik,
Jouw vraagstelling is zo ruim, dat 't lastig is om te beantwoorden. De bevestiging is namelijk van meerdere factoren afhankelijk. Een gedeeltelijk haarwerkje, zoals de meeste mannen hebben, wordt meestal anders bevestigd dan de volledige haarwerken van dames.
En het materiaal waarop de lijm of tape wordt aangebracht, verschilt eveneens. Bij mijn haarwerk zijn beschermingsplakkertjes echt niet nodig, want ik plak niet op de plekken waar knoopjes zitten. En meestal gebruik ik helemaal geen lijm of tape, want de pruik blijft uit zichzelf ook redelijk goed zitten.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2008, 16:27   #10
spoetnik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 69
Omdat er zoveel methoden bestaan is het juist fijn en leerrijk om de ervaring van anderen te horen.
Een vraagje wat zijn 'knopen' eigenlijk?
spoetnik is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2008, 17:15   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Meestal worden haren aan het basismateriaal bevestigd door ze te knopen.
(De knoopjes zijn dan vrij goed te zien en worden daarom naderhand gebleekt.)
Plakt of lijmt iemand op die plekken waar knoopjes zitten, dan is de kans groot dat bij het verwijderen van het haarwerk de knoopjes kapot getrokken worden.
Daarom wordt er ook vaak "knot sealer" op de knoopjes gespoten ter versteviging.

Bij "thin skin" en sommige soorten monofilament lijken de haren geïnjecteerd en dan is er nergens een knoopje te bekennen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2008, 09:34   #12
echo
HaarWeb lid
 
echo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 163
Hallo, meestal lukt bij mij het lijmen perfect. Maar als ik moet bijlijmen met een wattenstaafje aan flapjes die na enkele dagen los zijn gekomen, blijft dit echter nooit meer plakken.

Iemand tips ?

Laatst gewijzigd door echo; 31 januari 2008 om 09:36 Reden: verduidelijking
echo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2008, 22:22   #13
spoetnik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 69
Misschien eerst met een wattenstaafje wasbenzine of lijmverwijderaar dat randje op je hoofdhuid proper vegen.
spoetnik is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2008, 16:45   #14
echo
HaarWeb lid
 
echo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 163
Help ! mijn hairreleacer is op (een deel is uitgelopen in op reis in mn tas). Weet iemand wat ik even kan gebruiken ter vervanging ? Dissolvant of zo ?
echo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2008, 17:49   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door echo Bekijk bericht
Help ! mijn hairreleacer is op (een deel is uitgelopen in op reis in mn tas). Weet iemand wat ik even kan gebruiken ter vervanging ? Dissolvant of zo ?
Koop gewoon een merkloos flesje alcohol 96% bij de drogist of neem een beetje wasbenzine, is ook lekker goedkoop.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.