Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 november 2014, 15:30   #1
MinnieMouse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2013
Locatie: Noorden des lands
Berichten: 110
Geslacht:
Voorstellen en haarwerker in het noorden gezocht.

Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 59 jaar en toe aan mijn eerste haarwerk. Ik kan er nu echt niet meer om heen, je kunt nu zo goed de hoofdhuid bovenop mijn hoofd zien (AGA), dat het niet meer toonbaar is. Ik zal maar niet verder ingaan over hoe heftig dit allemaal is, dat weet iedereen hier wel.

Klemmetjes of ringetjes is niets voor mij, dat weet ik zo wel. Ik kan ook geen speldjes/schuifjes in mijn haar verdragen, doet mij altijd meteen pijn. Ik draag het altijd gewoon los op kaaklengte. Dus ik denk dat plakken voor mij het beste is.
Nu heb ik al heel wat rondgeneusd hier op het forum en een aantal goede betrouwbare haarwerkers gevonden, waar ik zo heen zou willen gaan. Deze zitten echter te ver weg voor mij. Ik zoek een haarwerker in Groningen of Drenthe, want ik woon in het noorden des lands.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
MinnieMouse is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2014, 17:55   #2
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
In Drenthe zit Movehs. In Enschede. Karelenfleur kan je alles vertellen.

Welkom op het forum trouwens!
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2014, 14:40   #3
MinnieMouse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2013
Locatie: Noorden des lands
Berichten: 110
Geslacht:
Dankjewel Helmgirlie! Ik heb even gezocht en vond Movehs in Boerakker, vlakbij Groningen. Dat is 3 kwartier rijden voor mij, dus prima te doen! Heb de website even bekeken en lijkt mij heel goed. Ik denk dat ik daar binnenkort een afspraak maak.
Verder vond ik nog in Hoogeveen: Hairpoint Helmy , heb ik ook goede berichten over gehoord.
Hieronder een foto van de bovenkant van mijn hoofd. Vreselijk, ik schrok er zelf van!


Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg rsz_imag0062.jpg‎ (27,8 KB, 24x gelezen)
MinnieMouse is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2014, 14:31   #4
MinnieMouse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2013
Locatie: Noorden des lands
Berichten: 110
Geslacht:
Ik heb intussen een afspraak gemaakt bij Movehs voor volgende week. Spannend!
MinnieMouse is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2014, 11:41   #5
WendyD
Sarria Mono Hazelnut Rtd
 
WendyD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2014
Berichten: 43
Geslacht:
Hoi MinnieMouse,

Heel spannend. Ik weet er alles van. Ik zit in dezelfde fase als jij. Ik ben 37 jaar en jouw foto lijkt erg op de mijne en ik heb vorige week de stap gezet om op bezoek te gaan bij een haarwerker. Heel spannend.
Maar langzaamaan begin ik aan het idee te wennen. Het kost tijd. Tenminste... bij mij.
Heel veel succes en ik ben benieuwd naar je ervaring.

Groetjes,
Wendy
WendyD is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2014, 12:01   #6
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Meiden, wat goed dat jullie de stap hebben gezet om voor een haarwerk te gaan! Tuurlijk is het reuze spannend en ben je onzeker. Dat hoort bij het proces.
Koop niet bij de eerste, de beste een haarwerk, maar pas, pas en pas alles een aantal keer. Pas ook haarwerken in verschillende kleurstellingen. Net zolang tot dat je zegt; JA, dat ben IK!

Als je een goed zittend & passend haarwerk op hebt ziet NIEMAND dat je een haarwerk draagt! Ik draag nu bijna 2 jaar synthetische haarwerken én ik had het veel eerder moeten doen. Wat ben ik blij dat ik toen die grote stap gezet heb en die hoge drempel over heen gegaan ben! Je zelfvertrouwen groeit weer en je durft weer (lachend) over straat. Het is écht waar; ik vertel geen sprookjes!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2014, 16:10   #7
MinnieMouse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2013
Locatie: Noorden des lands
Berichten: 110
Geslacht:
@ Wendy, ben je al bij een haarwerker geweest en hoe ging het?

@ Astrid: Dank je, ik krijg helemaal zin in mijn afspraak voor volgende week!
MinnieMouse is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 10:52   #8
WendyD
Sarria Mono Hazelnut Rtd
 
WendyD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2014
Berichten: 43
Geslacht:
Hoi MinnieMouse,
Je kunt mijn bevindingen hier (http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34258) lezen. Ik ben vorige week bij twee haarwerkers geweest en ga vanavond terug naar Haartendens om een zichtzending te proberen. Wederom spannend, maar heb er ook wel zin in.

Ik merk dat ik langzaam aan meer mensen aan het vertellen ben dat ik hier mee bezig ben en krijg nu al positieve reacties. De meeste mensen vinden met stoer. Hahaha. Zo voel ik me totaal niet, maar het is wel lief van ze.

Jij heel veel succes en plezier volgende week!

Groetjes,
Wendy
WendyD is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 14:36   #9
MinnieMouse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2013
Locatie: Noorden des lands
Berichten: 110
Geslacht:
Hoi Wendy, ik heb het alleen nog maar met mijn man en dochter over gehad, die waren ook allebei positief. Heb nog niet de moed gehad om er met collega's en vrienden over te spreken. Maar dat komt nog wel, alles op zijn tijd.
Eerst maar eens volgende dinsdag naar Movehs in Boerakker en woensdag naar Hairpoint Helmy in Hoogeveen.
MinnieMouse is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 17:26   #10
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Hoi Wendy en Minnie, sterkte met dit proces! Ik kan uit eigen ervaring tot nu toe alleen maar aanraden om er wel met vrienden en familie over te praten. Mij doen de hartverwarmende reacties echt goed. Mensen zeggen dat ze mijn nieuwe 'look' mooi vinden, met en zelfs zonder pruik. Dat vind ik erg lief, al heb ik nog moeite om het te geloven.

Misschien nog wel fijner vond ik om te horen (van onder andere mijn dochter) dat het nu, na bijna drie weken, al helemaal vertrouwd is hoe ik eruit zie. Dat dit nu gewoon is hoe ik ben, en dat dat niet erg is. Er is iets van me afgevallen na de stress over de halfkale toestand. Schaam je niet, daar is geen enkele reden voor, en zoek steun bij je omgeving, dat zullen ze je vast graag geven!

Er komen dan trouwens ook veel verhalen los van kale plekken die vriendinnen hebben gehad en verdriet dat ze toen in stilte hebben geleden. Het lucht op om erover te praten. We hoeven hier niet alleen mee te zijn. Het is al moeilijk genoeg zoals het is.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 20:07   #11
MinnieMouse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2013
Locatie: Noorden des lands
Berichten: 110
Geslacht:
Heb jij nog maar 3 weken een haarwerk Carla? Wat fijn dat het voor anderen al zo vertrouwd voelt! Voelt het voor jezelf ook al zo?
Nee, ik schaam me niet, maar om die stap te zetten om erover te praten, is toch nog wel heel wat voor mijn gevoel. Eerst familie, dan vrienden en collega's. Ik forceer niets, ik zie wel. Maar op den duur wil ik er toch wel transparant over zijn, dat zit gewoon in mijn natuur.
MinnieMouse is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 20:15   #12
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MinnieMouse Bekijk bericht
Heb jij nog maar 3 weken een haarwerk Carla? Wat fijn dat het voor anderen al zo vertrouwd voelt! Voelt het voor jezelf ook al zo?
Nee, ik schaam me niet, maar om die stap te zetten om erover te praten, is toch nog wel heel wat voor mijn gevoel. Eerst familie, dan vrienden en collega's. Ik forceer niets, ik zie wel. Maar op den duur wil ik er toch wel transparant over zijn, dat zit gewoon in mijn natuur.
hoi minniemouse
ik heb het enkel mijn ouders verteld en natuurlijk mijn man en kinderen.de rest van mijn familie weet niets.
zelfs mijn zussen niet.
ik heb er ook absoluut geen behoefde aan!
natuurlijk moet iedereen het zelf weten,maar zo zie je iedereen gaat er anders mee om.
liefs millie
__________________
Sinds september 2013 gestopt met androcure 10
Sinds Maart 2015 gestopt met de diane35
Sinds november 2013 een gedeeltelijk haarwerk van Europees haar,waar ik erg blij mee ben!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 20:18   #13
MinnieMouse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2013
Locatie: Noorden des lands
Berichten: 110
Geslacht:
Helemaal waar Millie! Je moet gewoon doen waar jij je het beste bij voelt!
MinnieMouse is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 20:19   #14
MinnieMouse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2013
Locatie: Noorden des lands
Berichten: 110
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door millie Bekijk bericht
hoi minniemouse
ik heb het enkel mijn ouders verteld en natuurlijk mijn man en kinderen.de rest van mijn familie weet niets.
zelfs mijn zussen niet.
ik heb er ook absoluut geen behoefde aan!
natuurlijk moet iedereen het zelf weten,maar zo zie je iedereen gaat er anders mee om.
liefs millie
Ik zie dat jij een gedeeltelijk haarwerk hebt. Mag ik jou eens vragen, hoe is dat bij jou bevestigd en hoe bevalt dat?
MinnieMouse is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2014, 20:56   #15
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MinnieMouse Bekijk bericht
Heb jij nog maar 3 weken een haarwerk Carla? Wat fijn dat het voor anderen al zo vertrouwd voelt! Voelt het voor jezelf ook al zo?
Nee, ik schaam me niet, maar om die stap te zetten om erover te praten, is toch nog wel heel wat voor mijn gevoel. Eerst familie, dan vrienden en collega's. Ik forceer niets, ik zie wel. Maar op den duur wil ik er toch wel transparant over zijn, dat zit gewoon in mijn natuur.
Nou, het is eigenlijk zo dat ik drie weken geleden afscheid heb genomen van het restant van mijn haar. Het is mijn hoofd zonder haar dat ze vertrouwd vinden. Voor mij is het nog steeds wel wennen hoor.

Ik vind zelf het verbergen het meest stressvol, dat blijkt me vooral achteraf. Natuurlijk moet iedereen vooral dat doen waar hij/zij zich het beste bij voelt, en voor mij is dat ook transparantie.

Ik wilde mijn ervaring delen omdat ik in de afgelopen weken het gevoel heb gekregen dat mijn naasten het fijn vinden om de kans te krijgen om mee te leven, terwijl ik het ook heel fijn vind als ze dat doen. Hoewel je eerste impuls schaamte kan zijn, is het misschien toch de moeite waard om daar niet aan toe te geven.

Wat haarwerken betreft: ik heb er nu vier, dus volhouden dat ze mijn eigen haar zijn gaat zeker niet meer lukken! Maar ik blijk het leuk te vinden om ermee te spelen: passende bril erbij, kleding uitzoeken en zo. En dan maar afwisselen, net hoe mijn petje staat.

Had ik van te voren ook niet gedacht, toen dacht ik dat ik één pruik zou willen die zo veel mogelijk lijkt op mijn 'oude' haar. Maar ja, dat had ik dus om de kale plekken te verbergen al meer dan tien jaar in hetzelfde kapsel, niet uit vrije keus. Nu ben ik veel vrijer, en kan nu ook weer leuke korte kapsels dragen. En allerlei kleuren, wat ik vroeger nooit deed. Zo wordt het bijna iets feestelijks
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.