Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 april 2015, 09:59   #1
Nala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Wanneer kleur terug bij herstel AA

Hallo mensen,
Ik heb een vraag voor mensen die ervaring hebben bij het terug komen van nieuwe haren na een ernstige AA episode.

Mijn partner is begin dit jaar bijna al zijn haar verloren op hoofd,ogen,wenkbrauwen en nog wat plekken verdeelt over zn lichaam.
Nu op dit moment begint al het haar terug te groeien egaal en overal,helemaal goed dus, ik lees dat dan het herstel ingezet is!
Maar nergens op google kan ik informatie vinden over wanneer haar weer zijn oorspronkelijke kleur terug gaat krijgen.
Het is nu namelijk een soort baby dons haar en geheel kleurloos, waar het normaal zwart was, een beetje een raar gezicht dus,al is het heel mooi dat het terug komt.
Ik denk hier eens vragen,er is vast iemand hier die meer over het herstel na AA weet?
Alvast hardtsikke bedankt voor het lezen van mijn vraag!
Nala is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2015, 15:05   #2
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Hoi Nala, geen goed nieuws van mij. Kleurloze donshaartjes heb ik al lang, maar die duiden niet op herstel (bij mij in elk geval niet). Ze blijven gewoon zo. Maar zoals je weet: de wegen van AA zijn ondoorgrondelijk, dus wie weet is het bij jouw partner anders. Niemand die het kan voorspellen.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2015, 16:52   #3
Nala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Hoi Carla,
Allereerst bedankt voor je reactie!
Ik schrik er wel een beetje van,las op internet dat dan het herstel in werking zou zijn,we waren er al blij mee...
Maar goed nu kunnen we ook de verwachtingen bijstellen.
Groeit het verder wel normaal door bij jou?
Bij hem worden die haartjes echt wel duidelijk een stuk langer,maar blijven alleen kleurloos en dun.
Winpers en wenkbrauwen komen ook wit terug en groeien duidelijk.
Alleen viel het ons gister op dat hij op zn knieen wel opeens op aangedane plek zwarte stoppels had, dus daar geen wit.
Wij zijn helemaal nieuw in het AA fenomeen, tot een paar maanden geleden had ik er nog nooit over gehoord,en nam ik net zoals iedereen zo'n beetje, leert de eigen ervaring nu, dat kale mensen hoofd,gezicht,lichaam waars. wel chemo zouden hebben ofzo.
Ontwetendheid is dat.
Hier de vraag nu ook al vaag gehad,gaat het wel goed,of wat erg voor jullie hij is nog zo jong e.d heel vervelend.
Maar ben wel benieuwd of jou haar dan wel normaal groeit ,dat doet het bij hem wel nu,alleen de kleur klopt niet.
Groetjes Nala
Nala is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2015, 18:53   #4
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Zwarte stoppels, dat klinkt beter. Bij mij groeien de witte haartjes wel, ik scheer ze er om de dag af. De zwarte stoppels groeien ook maar worden nog steeds minder. Of wit, in elk geval vertoont de 'landkaart' op mijn hoofd steeds meer 'zee'.

Dat zegt nogmaals niets over hoe het bij jouw partner zal verlopen. Het kan zo maar allemaal terugkomen. Wanhoop niet, dat helpt niet en verziekt jullie leven. Leef gezond, dat kan nooit kwaad. Probeer je leven er niet door te laten bepalen. Sterkte!
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2015, 10:13   #5
Nala
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Voor de mensen die dit bericht nog lezen en zich hetzelfde miss. afvragen nog even een update: De witte haren bleven gewoon doorgroeien en beginnen sinds 2 weken steeds meer donkerbruin te worden,al overheerst het wit nog steeds wel heel erg.
Valt ook nergens meer haar uit,dus hebben stille hoop dat het nu wel goedkomt!
Heel veel sterkte gewenst aan iedereen die met deze aandoening te maken heeft,het is niet niks....
Nala is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.