Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 februari 2015, 22:48   #1
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Smelten foam vs effectiviteit

ik heb wederom ze zoekfunctie gebruikt maar niets concreet gevonden.

Vandaag gestart met kirkland foam en deze gesmolten in de dop door hem even in warm water te houden. Dat werkt, snel. Opgebracht met pipet. Het is nog even oefenen met doseren maar dat komt wel.

Mijn concrete vraag is eigenlijk. Waar komt de omsmelt truuc vandaan, is dat gewoon ooit door iemand zelf gevonden? Neemt de effectiviteit niet af hierdoor...? Hebben we bewijs dat omsmelten even effectief is?

Waarom zouden ze er foam van maken? Aangzien foam toch minder makkelijk aan te brengen is als je haar hebt dan een pipet. Foam smeer je meer in je haar en met pipet echt op de hoofdhuid. Waarom stoppen ze het dan niet meteen in een potje in vloeistof vorm? Dit zijn vragen die me op het moment bezig houden. Wellicht kunnen we er eens over discussieren.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2015, 23:28   #2
Rollercoaster1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 107
Omdat veel gebruikers van vloeibare minoxidil klaagden over een pijnlijke hoofdhuid en schilfers en hierdoor het gebruik van minoxidil stopten heeft de fabrikant van Rogaine de foam versie ontwikkeld. Er is gezocht naar een goed vehicle zonder PPG dat sneller door de huid zou worden opgenomen dan de vloeibare versie en hierdoor is er gekozen voor de foam.
Verschillende gebruikers van de foam schrijven op fora dat ze de foam eerst vloeibaar laten worden voor ze die op de hoofdhuid aanbrengen met een druppelaar. Ik zou niet weten waarom dit minder effectief zou zijn dan het schuim op je kop te smeren. Jij wel?
Wat gebeurt er met de foam als die op je hoofdhuid komt? Die wordt vloeibaar.
Rollercoaster1 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2015, 23:55   #3
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster1 Bekijk bericht
Omdat veel gebruikers van vloeibare minoxidil klaagden over een pijnlijke hoofdhuid en schilfers en hierdoor het gebruik van minoxidil stopten heeft de fabrikant van Rogaine de foam versie ontwikkeld. Er is gezocht naar een goed vehicle zonder PPG dat sneller door de huid zou worden opgenomen dan de vloeibare versie en hierdoor is er gekozen voor de foam.
Verschillende gebruikers van de foam schrijven op fora dat ze de foam eerst vloeibaar laten worden voor ze die op de hoofdhuid aanbrengen met een druppelaar. Ik zou niet weten waarom dit minder effectief zou zijn dan het schuim op je kop te smeren. Jij wel?
Wat gebeurt er met de foam als die op je hoofdhuid komt? Die wordt vloeibaar.
als we zo denken heb je gelijk. Maar veelal is PPGde boosdoener qua irritaties. Ze kunnen de ingredienten van bijv kirkland foam ook vloeibaar houden? Wat ik bedoel is, waarom dan Foam? Als je foam smelt is het ook een "liquid topical" die snel droogt en geen PPG bevat. In snap in die kern het voordeel van foam niet.

Gezien de ingredienten (inactieve) zie ik een aantal keer alcohol voorbij komen. Wellicht als jij smelt dat er al een hoop van de ingredienten, die wellicht bijdragen aan een goed transport, al verdampen. Waardoor het niet juist werkt?

Er is een rede waarom sommige vloeistoffen zo vet zijn? Is het dan effectiever? Of gewoon goedkoper te maken? Of gaan ze er vanuit dat alleen mensen met amper haar het gebruiken?

Laatst gewijzigd door themen; 17 februari 2015 om 23:58
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2015, 20:27   #4
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Meer mensen ervaring met smelten?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2015, 23:26   #5
tepelstreeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 313
Geslacht:
Ik slechts met de foligian foam variant. Dit is voor mijn geen succes. Ik heb gelukt dat ik de dop eraf kan draaien en zo mijn pipet te vullen. Toch ga ik voor een andere foam hierna.
__________________
Multi-vitamine 01-06-2014 (ochtend)
Biergist 01-06-2014 (ochtend en avond)
Monixidil 11-11-2014 - heden (ochtend en avond)
Saw Palmetto 14-11-2014 (ochtend) 17-07-2015 gestopt
Revita lab shampoo 11-11-2014(om de dag)

Fina 1,25mg per 01-05-2015

Minoxidil die ik momenteel gebruik:
folgian n5 (Avond) + Krikland foam(ochtend).
tepelstreeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2015, 09:46   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja ik denk nog steeds dat er een reden is dat deze producten in foam vorm zijn; en dat het smelten de werking minder effectief kan maken.. heb hier verder geen concreet bewijs voor..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2015, 11:39   #7
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Ja ik denk nog steeds dat er een reden is dat deze producten in foam vorm zijn; en dat het smelten de werking minder effectief kan maken.. heb hier verder geen concreet bewijs voor..
Klopt. Wel is het zo. Maar het is wel zo. Schuim smelt op je hoofd en wordt dan ook vloeibaar. Dan is het echt nog niet ingetrokken...dat is onmogelijk. Op je hoofd word het vloeibaar

Als je kijkt naar de ingrediënten is dat misschien de rede waarom het in schuimvorm gebruikt moet worden? Het heeft natuurlijk een geheel andere samenstelling dan Minox met PPG. Wellicht kan het gewoon niet in een potje als vloeibaar bewaard worden maar is onder druk noodzakelijk. Je kunt vloeibaar er niet onder druk uit laten spuiten. Dus hebben ze schuim..

Wellicht kunnen we een fabrikant contacten hierover?! Ik kan echter nergens contact gegevens vinden. Ook niet bij Rogain behalve telefoonnummers.

Ook heb ik eens gegoogled over dit allemaal. Veel buitenlandse fora doen mensen het ook. Smelten. Zowel bij Rogaine als Kirkland. Sommige mensen klagen zelfs dat het in hun klimaat enorm warm is waardoor er niet eens meer schuim uit komt maar vloeibaar. Of dat het op hun handen als zo snel smelt dat het niet eens als foam aangebracht kan worden. Dus ik neem ook aan dat als het smelt het niet uit maakt of dat nu in een dop gebeurd of op je hand of op je hoofd. De vloeistof die vrijkomt na het smelten is op je hoofd is het zelfde als in de dop. Dus na aanbrengen met pipet lijkt het mij dat er het zelfde op je hoofd komt. Wellicht effectiever omdat het schuim in haar blijft hangen.

Waarom het schuim is?

- Te maken met ingrediënten? Waardoor ze het milder kunnen houden met toch het juiste vehicle?
- Te maken met het snelle drogen / snel opneembaar voor huid?
- Speciaal bedoeld voor mensen met kort haar?

Helaas worden er op de fabrikanten websites (alleen Rogain site kunnen vinden, Kirkland krijg ik niet gevonden) geen info gegeven wat voordelen zijn van Foam..

Laatst gewijzigd door themen; 19 februari 2015 om 12:00
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2015, 12:12   #8
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik heb dit filmpje eens bekeken.

http://www.rogaine.com/category/prod...ply.do?nType=1

Bij de normale liquid moet je haar 100% droog zijn. Hier "towel dry"

Dat betekent dat je je haar nat maakt en afdroogt met handdoek. Je ziet in het filmpje ook dat de man nog vochtig haar heeft...en het dan aanbrengt.

Mijn routine is voor dat ik mijn haar stijl doe ik het nat maken en even afdrogen. Ik zou dan de foam aan kunnen brengen. even aankleden en laten drogen en dan gel erin.

dan zou ik het niet hoeven om te smelten. Deze beste man uit het filmpje spuit het wel netjes op zijn hand. maar hoe weet je precies dat het een half dopje is. Zou het dan een optie zijn om het dopje half vol te spuiten en dan met je vingers eruit halen en aanbrengen op verschillende plaatsen? Op je hand smelt het denk ik sneller dan in het dopje (hand is warm, dop niet)
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2015, 12:14   #9
Justin69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2014
Berichten: 140
Geslacht:
Het kan ook een verkooptruc zijn. Mensen die foam gebruiken, zijn waarschijnlijk op één of andere manier allergisch voor een 'normale' minoxidil.

Fabrikant heeft vervolgens een foam ontwikkeld. Is dit omdat de ingrediënten ook echt alleen maar in foam staat konden gebracht worden? Of is het omdat ze de gebruikers echt het gevoel willen geven dat ze totaal iets anders aan het gebruiken zijn?

Het is maar een idee, maar kan ook een rol spelen natuurlijk...
__________________
Huidig:
17-09-2015 Regenepure DR Shampoo
17-09-2015 Regenepure Intense Biotin Conditioner
05-02-2015 Foligain.P5 Minoxidil 5%
01-01-2015 Regenepure Capules & Foligain Capsules [Om de dag]

Gestopt:
19-03-2015 - 31-12-2015 Finasteride 1,25mg
17-01-2014 - 26-03-2014 Minoxidil 2% Apotheek
26-03-2014 - 05-02-2015 Minoxidil 5% Spectral.UHP
27-03-2014 - 17-09-2015 Revita Shampoo
15-05-2014 - 17-09-2015 Revita.COR Conditioner
Justin69 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2015, 12:21   #10
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Justin69 Bekijk bericht
Het kan ook een verkooptruc zijn. Mensen die foam gebruiken, zijn waarschijnlijk op één of andere manier allergisch voor een 'normale' minoxidil.

Fabrikant heeft vervolgens een foam ontwikkeld. Is dit omdat de ingrediënten ook echt alleen maar in foam staat konden gebracht worden? Of is het omdat ze de gebruikers echt het gevoel willen geven dat ze totaal iets anders aan het gebruiken zijn?

Het is maar een idee, maar kan ook een rol spelen natuurlijk...
Dat kan marketing-technisch zeer zeker een rol spelen.

Ook hier bij kirkland spreken ze over handdoek droog haar dus niet compleet droog..

http://www.costco.com/Kirkland-Signa...100038030.html
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2015, 13:15   #11
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
De reden dat ik foam gebruik is omdat ik van liquid rode huid kreeg en omdat die erg vettig was en daardoor het leek alsof ik nog kaler was. Dit helpt dan natuurlijk niet mee in het psychische proces.
Ik heb nog nooit gehoord dat me haar een beetje nat moet zijn. Ik gebruik kirkland foam al 2 jaar en doe dat door het schuim op me vingertoppen te spuiten en vervolgens kort in te masseren op me hoofdhuid. Het is niet vettig en razendsnel ingetrokken. 10-15minuten later kan ik me gel er al insmeren.

Gr Rens
__________________
-Finasteride 1 mg dosering om de dag
-Minoxidil Foam kirkland 5%

Shampoo:
Revita en beaver Keratin thickening shampoo

HT Aesthetic Beauty Clinics 1530 grafts 09-12-2014.
HT Aesthetic Beauty Clinics 600 grafts 18-12-2015 verdichting haarlijn.
renszo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2015, 15:18   #12
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renszo Bekijk bericht
De reden dat ik foam gebruik is omdat ik van liquid rode huid kreeg en omdat die erg vettig was en daardoor het leek alsof ik nog kaler was. Dit helpt dan natuurlijk niet mee in het psychische proces.
Ik heb nog nooit gehoord dat me haar een beetje nat moet zijn. Ik gebruik kirkland foam al 2 jaar en doe dat door het schuim op me vingertoppen te spuiten en vervolgens kort in te masseren op me hoofdhuid. Het is niet vettig en razendsnel ingetrokken. 10-15minuten later kan ik me gel er al insmeren.

Gr Rens
Droog haar is ook geen probleem.

Maar zoals ik al zei; als je de filmpjes bekijkt spreken ze over towel dry hair. Dus het is geen probleem als het wat vochtig is. Wat bij de liquid variant expliciet wordt genoemd dat het op een droge huid moet.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2015, 21:57   #13
Rollercoaster1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 107
Droge hoofdhuid wordt geadviseerd omdat een vochtige hoofdhuid de opname van minox bevorderd en de kans op bijwerkingen vergroot. Minox werkt dus "beter" op een vochtige hoofdhuid. ( huid zachter en makkelijker doordringbaar ) Juist daarom gebruiken veel mensen minox of minox foam op een vochtige of "towel dry" hoofdhuid. Om te denken dat minox foam vloeibaar maken voor gebruik de werking doet achteruit gaan vind ik nogal onlogisch. Er zit niets in de foam dat verdampt als het vloeibaar wordt. In de zomer als het hier bij mij in huis erg warm is kwam de foam bijna vloeibaar uit de spuitbus.
Rollercoaster1 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2015, 22:44   #14
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ja dat denk ik dus ook, over de effectiviteit.

Ik moet zeggen dat de foam echt enorm snel droogt. Mijn haar word er niet eens nat van. Bij de Liquid variant van foligain droogt al redelijk snel. Maar je hebt wel het idee dat er iets op je hoofd zit wat in moet trekken. Bij de Kirkland foam gaat het zo snel dat je denkt waar is de minox toch gebleven en heb ik het idee dat er niks op mijn hoofd zit..

Hebben jullie dat niet?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2015, 00:02   #15
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Themen,
daarop wil ik graag reageren, want ik heb dat ook. Omdat ik 1ml echt niet over mijn hele hoofd heen krijg druppel ik minstens 2 milliliter. Ik heb geen kale plekken behalve 2 (kleine) inhammen, daar druppel ik ook.

Over het onderwerp foam heb ik geen ervaring, dus houd ik het hierbij.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.