Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 februari 2015, 00:21   #16
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik gebruik niet meer dan 1ml per keer. Ik snap even niet wat je precies bedoelt.

Ik krijg het wel verdeeld. Maar het droogt zo snel dat het lijkt alsof je niks hebt aangebracht. Tevens word de minox onderhuids ook verdeeld door de transportvloeistof
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2015, 00:25   #17
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Oke, dat zou mooi zijn. Maar ik las op een website dat minox alleen werkt daar waar het wordt aangebracht. ........Was net de link even aan het opzoeken, maar dan staat er weer zoveel. Punt is ook dat ik het gebruik om een dikkere haarbos te krijgen en kaalheid te voorkomen. Vandaar ik het over mijn gehele hoofd doe.

Ik weet dat bij mannen de kruin en de inhammen kaal of kaler kunnen worden. Maar ook dunner haar.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 20 februari 2015 om 00:41
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2015, 11:12   #18
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Oke, dat zou mooi zijn. Maar ik las op een website dat minox alleen werkt daar waar het wordt aangebracht. ........Was net de link even aan het opzoeken, maar dan staat er weer zoveel. Punt is ook dat ik het gebruik om een dikkere haarbos te krijgen en kaalheid te voorkomen. Vandaar ik het over mijn gehele hoofd doe.

Ik weet dat bij mannen de kruin en de inhammen kaal of kaler kunnen worden. Maar ook dunner haar.
Ja, ik ook. ik spuit de foam in de dop. en dan met mijn wijsvinger "lepel' ik het eruit en doe op elke plaats een plukje foam en wrijf het in.

Even theoretisch:
Stel je zou elke dag op dezelfde plek 1 druppel laten vallen, is het echt niet zo dat er alleen op DIE plaats nieuwe haartjes groeien hoor. Dat heeft, denk ik, ook echt wel effect op het gebied eromheen. Dus als je net als jij en ik je hele hoofd wil doen en je probeert op zoveel mogelijk plekken het in te smeren is dat gewoon goed.

Dit staat op fabrikanten website van Foligain:

Minoxidil hair treatments are available in 2% or 5% propylene glycol topical solutions. The propylene glycol ensures that the applied Minoxidil is spread evenly across the scalp area and effectively absorbed through the skin.

Oftwel, de transportvloeistof zorgt voor een gelijke verdeling. in Foam is dat dan een andere transportvloeisstof.

Laatst gewijzigd door themen; 20 februari 2015 om 11:20
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2015, 09:25   #19
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Hoe lang wachten jullie na aanbrengen foam voor je gel erin doet? En dan in het bijzonder rogaine of kirkland foam?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2015, 10:11   #20
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ik gebruik gewoon vloeibare minoxidil maar ik snap niet waarom je hoeft te wachten met gel aanbrengen? Minoxidil smeer je op de hoofdhuid en vanwege de kosten liever niet in je haar. Gel smeer je in het haar en niet op de hoofdhuid. Dus vrijwel direct na het minoxidil ritueel gooi ik er alweer een klodder gel in.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2015, 17:57   #21
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik raak mijn huid gewoon met mijn handen hoor als ik t erin wrijf...
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2015, 19:20   #22
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
En als je dat nou probeert te vermijden? Ik heb best lastig haar met veel slag en krul, maar mij lukt het zelfs! Gel in de handpalmen, ff in de handen wrijven en dan door het haar. Gaat perfect!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2015, 03:58   #23
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Je raakt het altijd. Zelfde als met minox aanbrengen. Raak je ook je haar en niet alleen je huid. Voorkom je ook niet
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2015, 04:45   #24
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Klinkt ergens wel makkelijker, oftewel voor mij de moeite waard om het te proberen. Ik heb half lang haar en misschien verspreid je de foam beter door deze met je vingers aan alle kanten over je hoofdhuid te wrijven?

Ik ben benieuwd hoe lang of kort jou haar is, Themen?
Of dat van andere forumleden die de foam gebruiken?

In geval van vakantie en zo, ben ik al van plan zoiets te nemen. Als het op deze forum wel goed klinkt allemaal dan wil ik misschien een volle pakket kopen. Ik ga minoxidil sowieso tot het bittere eind gebruiken.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2015, 12:29   #25
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Thumbs up

Mijn haar is enkele cm's.

Het is juist de bedoeling om de foam aan te brengen en te verdelen....hoe doe je het anders?

Soms doe ik trouwens eerst mijn haar modelleren. Dan omsmelten en druppelen. Dan voel ik de druppels over mijn hoofd lopen en door mijn hoofd te bewegen verdeel ik de druppels alle kanten op om het te verdelen. Ik kom er dan uiteraard niet met mijn vingers aan. Dan is je haar weer nat en uit model
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2015, 16:47   #26
Hater
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2013
Berichten: 134
Ben pas net begonnen met de foam, gebruikte hiervoor spectral uhp.

Mijn haar is redelijk lang, doe het alleen op mijn inhammen en kruin. Haar bij inhammen gewoon naarachteren trekken. Haar bij kruin een beetje spreiden, telefoon camera aan, via de spiegel kijken, foam bus op je kruin zetten, wat erop spuiten en dan inmasseren.

Ik doe het rechtstreeks op de plekken, niet op mijn handen eerst.
Hater is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2015, 19:25   #27
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik spuit het in het dopje. Dan met 1 vinger eruit halen en spreiden. Als je alles in 1x op je hand spuit begint t gelijk al met smelten
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2015, 22:06   #28
Hater
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2013
Berichten: 134
Ja daarom gewoon meteen op je hoofd spuiten
Hater is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2015, 13:55   #29
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hater Bekijk bericht
Ja daarom gewoon meteen op je hoofd spuiten
Is een optie. die ik niet makkelijk vind.

1. je weet niet precies meer hoeveel je nu gebruikt
2. als ik het in de dop doe, kan ik het overal lekker verdelen.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2015, 23:18   #30
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik gebruik foam nu een kleine maand. Bevalt me erg goed!

Al meer mensen met ervaringrn over rogaine of kirkland foam
themen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.