Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 december 2023, 12:00   #1
koenders67
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juli 2023
Berichten: 16
Geslacht:
Minox 5 verdelen

Hoi,

Ik ben sinds kort begonnen met miox 5, waarbij een handuig tuitje zit op precies 1 ml aan te brengen. Ik heb over het algemeen nog best veel haar alleen wat inhammen.

- Is het de bedoeling de minox aleen bij de inhammen aan te brengen of raden jullie aan het overal te verspreiden?

- Mijn ervaring is wel doordat ik nog best wat haar heb het erg lastig is 1 ml te verdelen of mijn hele hoofdhuid en dit ook nog in te wrijven.

Graag hoor ik wat jullie aanraden en hoe anderen hier mee omgaan die ook nog best wat haar hebben.
koenders67 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2023, 12:41   #2
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koenders67 Bekijk bericht
Hoi,

Ik ben sinds kort begonnen met miox 5, waarbij een handuig tuitje zit op precies 1 ml aan te brengen. Ik heb over het algemeen nog best veel haar alleen wat inhammen.

- Is het de bedoeling de minox aleen bij de inhammen aan te brengen of raden jullie aan het overal te verspreiden?

- Mijn ervaring is wel doordat ik nog best wat haar heb het erg lastig is 1 ml te verdelen of mijn hele hoofdhuid en dit ook nog in te wrijven.

Graag hoor ik wat jullie aanraden en hoe anderen hier mee omgaan die ook nog best wat haar hebben.
Zo droog mogelijk haar en 30 min. wachten na douchen dus meerdere druppels verspreiden en inmasseren per druppel. Minox werkt vooral op de kruin. Je inhammen groeien niet terug, wel geminituariseerde haartjes kunnen terug groeien. Heb je diffuus AGA patroon hebt overal aanbrengen. Als je standaard MPB patroon hebt (dus je gaat ook een kale kruin krijgen nadat de inhammen verder wegtrekken) eigenlijk ook overal behalve als je denkt geen hoge NW status zal krijgen, dan sla je het middenstuk over en doe je dus alleen kruin en voorstuk.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2023, 16:54   #3
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
ik deed zelf met de pipet tikken op de hoofdhuid waardoor je heel makkelijk, zonder geknoei 1mL kan verdelen over je hoofd. Inmasseren deed ik niet.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2023, 17:49   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koenders67 Bekijk bericht
Hoi,

Ik ben sinds kort begonnen met miox 5, waarbij een handuig tuitje zit op precies 1 ml aan te brengen. Ik heb over het algemeen nog best veel haar alleen wat inhammen.

- Is het de bedoeling de minox aleen bij de inhammen aan te brengen of raden jullie aan het overal te verspreiden?

- Mijn ervaring is wel doordat ik nog best wat haar heb het erg lastig is 1 ml te verdelen of mijn hele hoofdhuid en dit ook nog in te wrijven.

Graag hoor ik wat jullie aanraden en hoe anderen hier mee omgaan die ook nog best wat haar hebben.
Probeer ergens zo'n heel dun plastic pipetje te scoren. Je ziet ze ook wel in van die labaratorium speelgoed setjes. Niet dat je gelijk zo'n speelgoeddoos moet kopen, maar die pipetjes heb ik het over. Misschien bij de apotheek of online/google? Die komen goed tussen de bestaande haren door helemaal tot op de hoofdhuid. Werkt super! De standaard pipet van zo'n flesje Minoxidil is behoorlijk grof en vind ik persoonlijk niet fijn werken.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2024, 13:03   #5
koenders67
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juli 2023
Berichten: 16
Geslacht:
@Klapz

Top thanks voor de uitleg man, denk dat ik het dan hou bij mijn voorste haarlijn en voor de zekerheid mijn kruin wat. Doe jij een of twee keer per dag? Ik nu een keer

Heb jij een idee waarom het bij de inhammen minder goed werkt? Daar heb ik nl alleen last van

Laatst gewijzigd door koenders67; 6 januari 2024 om 14:32
koenders67 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2024, 22:09   #6
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koenders67 Bekijk bericht
@Klapz

Top thanks voor de uitleg man, denk dat ik het dan hou bij mijn voorste haarlijn en voor de zekerheid mijn kruin wat. Doe jij een of twee keer per dag? Ik nu een keer

Heb jij een idee waarom het bij de inhammen minder goed werkt? Daar heb ik nl alleen last van
Eigenlijk moet ik mezelf verbeteren, want het werkt goed op geminituariseerde haartjes: die worden weer sterker. Het werkt dus op inhammen en de kruin alleen vaak zitten op de kruin nog veel van die zwakker haartjes waar inhammen vaak kaal zijn. In het laatste geval werkt het dus niet. Maar wel om je zwakkere haartjes in de haargrens weer sterker te maken.

Aanbevolen is 2x per dag 1 ML. Ik gebruik bij elkaar rond de 1.5 ml dus 0.75 ochtend en avond.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.