Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 oktober 2011, 01:46   #1
SSS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2011
Berichten: 2
Natuurlijke producten die haargroei tegengaan of verminderen?

Hallo allemaal,

Ik ga hier even mij verhaal doen: al sinds ik kind ben heb ik last van donkere (over)beharing, begon dan al rond mijn 9e met het epileren van mijn wenkbrauwen en harsen van mijn bovenlip.

Sinds mijn 13e scheer ik bijna alles; mijn benen, billen, rug, armen, wangen, bovenlip, borsten, wenkbrauwen.. Waxen, harsen, sugarwaxing, ontharingscreme of een epilady heb ik ook weleens gebruikt, maar het helpt niet. Door waxen enz kreeg ik ingegroeide haartjes en ook niet alles weg, ontharingscreme haalde of niets weg of er bleven verschrompelde haartjes over, en met de epilady lijkt het net of niet het gehele haar weghaalt en heel veel haartjes overslaat..

Ik ben nu 21 en heb er genoeg van, ik probeer minder te scheren en ben sinds kort overgestapt op het blonderen van de meeste haren met 12% waterstofperoxide en ontkleurpoeder (ontkleur crempjes hielpen ook niet). Nu leek het daarna net alsof ik nog langere haren kreeg? Blijkt zo te zijn dat ontkleuren de haargroei stimuleert.

Ik weet niet wat ik zou moeten doen om het te minderen, zover ik heb begrepen is laseren ook geen optie vanwege mijn donkere huidskleur (ben half Indisch) & vind het ook vrij prijzig.

Van chemische crempjes en dergelijke wil ik eigenlijk af, heeft iemand tips voor het verminderen/tegengaan van haargroei op een natuurlijke basis? Heb bijvoorbeeld gehoord dat citroensap haren kan oplichten, gaat dit ook bij hele donkere haren? Voeding aanpassen, helpt dat?
SSS is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2011, 02:15   #2
Agie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2011
Berichten: 5
Hee

Klinkt echt vet kut!
Maar hoe kom je er op dat bleken de haargroei stimuleerd?

Er zijn verschillende soorten ipl, Ik las laatst ergens dat ze ook een aparaat hebben voor bijvoorbeeld blonde haartjes en voor donkere huid.
Ik heb het niet echt onderzocht omdat het bij mij niet echt van toepassing is maar ik zou als ik jou was in alle hoekjes en gaatjes kijken om te kompen op een oplossing..er moet iets zijn voor dit probleem! sterkte er mee
Agie is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2011, 15:35   #3
SSS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2011
Berichten: 2
Bedankt voor je berichtje!

Dat ontkleuren de haargroei stimuleert heb ik eens gelezen op een forum, weet niet of het echt waar is, maar bij mij leek het wel erop.
SSS is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.