Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 oktober 2008, 23:27   #16
Elias
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2008
Berichten: 11
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Fina, minox kunnen zorgen voor stabalisatie zorgen (is bij velen het geval, bij mij toendertijd evenzo) en dat is al heel wat. Hergroei moet je er niet van verwachten, op enkele haren na. Ik zou er niet te lichtzinnig over denken, alszijnde dat je het dan niet hoeft, want iedere haar die blijft staan is goud waard bij de meeste hier. En je kan er soms nog heel wat blijven behouden ! Komt bij dat het niet geheel onbelangijk is om te gebruiken als je een ht op deze leeftijd zou willen. Lees het forum haargroeimiddelen maar eens door en er gaat een wereld voor je open.

Je zit al snel aan 1000-1500 grafts hoor, vergis je niet. En je hebt het over verdichten alleen, maar als je op de foto ziet die ik getekend heb, is dat geen verdichten alleen meer. Achter de lijn zitten geen haren meer hoor en daar zullen haren moeten komen. Natuurlijk ligt het aan jezelf wat je wilt, je kan de lijn ook hoger zetten, heb je weer minder grafts nodig. Het blijft zo wikken en wegen.
Hoi norwood2, het was zeker niet mijn bedoeling lichtzinnig te doen over fina, duta en andere haaruitval-remmers. Ik heb er vandaag al heel wat over gelezen op het forum. En daaruit meen ik te kunnen besluiten dat het inderdaad goeie middelen zijn om haaruitval te remmen, maar dat ik met deze middelen mijn persoonlijk doel zéér moeilijk of niet kan bereiken (en over een veel langere tijdsspanne): dichtgegroeide inhammen, en vollere haardos frontaal en een iets naar voren getrokken haarlijn. Ik ga dus niet al mijn hoop in fina/duta leggen. Dat neemt niet weg dat ze op lange termijn zeker hun nut kunnen hebben en dat ik hoe dan ook mijn licht zal opsteken om ze eventueel in de nabije toekomst te gaan gebruiken, eventueel al voor, en zeker nà mijn HT.

En idd, nu je het zegt is er inderdaad een dunne kale strook achter de lijn die je had getrokken, die op het eerste zicht niet heel duidelijk is. Ik twijfel wel of dit volstaat, dat zal ik met de chirurg dan moeten bespreken.

Laatst gewijzigd door Elias; 11 oktober 2008 om 23:29
Elias is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2008, 09:14   #17
JDM
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 7
hallo elias, even een vraagje terzijde. Ik zag de foto waar je je haar heb gestyled en dat ziet er puik uit. Mag ik eens vragen welke stylings producten jij gebruikt??
JDM is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2008, 09:30   #18
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Hoi Elias,

Ik heb (vrijwel) dezelfde situatie gehad.
Destijds heb ik gekozen voor een HT om mijn natuurlijke haarlijn te verlagen (9 jaar geleden).

Gelukkig ben ik in de tussentijd geen haar verloren.
Hiermee is het resultaat hetzelfde gebleven.

Let wel dat een modellenloopbaan slechts enkele jaren duurt en een HT voor het leven is (en dan bedoel ik de nadelen als je verder kaal wordt of voor een FUT kiest.

Als je interesse hebt, mag je het resultaat bij mij bekijken.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2008, 11:29   #19
Elias
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2008
Berichten: 11
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JDM Bekijk bericht
hallo elias, even een vraagje terzijde. Ik zag de foto waar je je haar heb gestyled en dat ziet er puik uit. Mag ik eens vragen welke stylings producten jij gebruikt??
Hey JDM,

thx for the compliment . Ik gebruik:

- "Texture & Touch Gum" van New Wave (dit is een zachte wax) om het in model te brengen
- "Custum Control Gel Wax" van Aveda om vooral glans + ook wat extra krul en model te geven
- "Scalp Benefits" balancing shampoo en conditioner van Aveda, 2 à 3 keer per week (soms minder, ik probeer m'n haar zo weinig mogelijk te wassen). Ik gebruik zonder uitzondering conditioner na elke wasbeurt. Alle Aveda-producten zijn ook nog eens ecologisch verantwoord.

De New Wave wax koop ik gewoon in de supermarkt hier in België (Delhaize), en voor de Aveda producten zijn er speciale Aveda-winkels. Je moet de dichtstbijzijnde Aveda shop eens opzoeken. De shampoo's worden verkocht in gigantische bussen, waar je maandén mee doet.

Laatst gewijzigd door Elias; 12 oktober 2008 om 11:39
Elias is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2008, 11:34   #20
Elias
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2008
Berichten: 11
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairboy2008 Bekijk bericht
Hoi Elias,

Ik heb (vrijwel) dezelfde situatie gehad.
Destijds heb ik gekozen voor een HT om mijn natuurlijke haarlijn te verlagen (9 jaar geleden).

Gelukkig ben ik in de tussentijd geen haar verloren.
Hiermee is het resultaat hetzelfde gebleven.

Let wel dat een modellenloopbaan slechts enkele jaren duurt en een HT voor het leven is (en dan bedoel ik de nadelen als je verder kaal wordt of voor een FUT kiest.

Als je interesse hebt, mag je het resultaat bij mij bekijken.
Hey Hairboy,

ik zou heel graag 's willen kijken. Lukt dat om foto's door te sturen in pm? Anders zeg je 't maar, dan stuur ik je m'n e-mailadres even door.

En ja, het is idd een beetje vervelend dat ik wrs met een abnormaal kalingspatroon ga zitten binnen x aantal jaren... Daar moet ik nog even over nadenken. Maar ik denk zowiezo dat ik m'n haar nu belangrijker vind en mag vinden dan op m'n 40ste. Desnoods doe ik dan nog een HT die wat dekking geeft, zodat het ergste niet zo opvalt. En wie weet zijn er binnen 20 jaar al stamceltherapieën mogelijk natuurlijk.
Elias is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2008, 11:58   #21
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Ik heb je foto's gezien en sluit me aan bij de mensen die zeggen dat je alleen je inhammen op zou moeten laten vullen. Je haarlijn in het midden van je voorhoofd nog verder naar voren brengen zou denk ik onnatuurlijk worden.
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2008, 09:27   #22
transplantaatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Berichten: 359
Geslacht:
Wij behandelen wel mensen jonger dan 24 jaar. Het is erg van belang dat de cliënt volledig begrijpt wat er verder nog de komende jaren kan gaan gebeuren. Wat wij willen maken is niet altijd de wens van de cliënt. De haarlijn zal altijd hoger komen te staan dan bij de meeste leeftijdsgenoten. Ook zal er geen haardichtheid gemaakt worden van 50+ transplantaten per vierkante cm. Dit heeft allemaal te maken met het fijt dat we totaal niet weten wat er in de komende jaren nog gaat veranderen door de haaruitval. Je hebt maar een beperkte voorraad donorhaar in de haarkrans. Indien later de gehele bovenkant uitvalt, is het wel zo fijn dat er nog voorraat over is voor om dit natuurlijk te kunnen bedekken. Waar je ook zeker rekening mee dient te houden is dat er 100% zeker nog vervolgbehandelingen nodig zullen zijn. Nu beschik je misschien over de financiën maar hoe is dit over 5 jaar. Als je al deze punten goed afweegt en met het voorstel van de kliniek kunt leven dan zijn wij bereid om jongere mensen te behandelen. Is de wens van de cliënt niet reëel dan wordt er ook niet behandeld!

Laatst gewijzigd door transplantaatje; 13 oktober 2008 om 10:42
transplantaatje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2008, 10:39   #23
Graft
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2008
Berichten: 152
Beste Ilias,

Absoluut met transplantaatje eens.
Het is moeilijk te zien hoe je haar er achter de kale plekken uiziet, maar kijk uit dat je je haarlijn niet te laag wilt. Onze ervaring is vaak dat jonge mensen een erg lage haarlijn willen die op latere leeftijd niet mooi meer is.

Daarnaast moet je uitkijken dat je donorsituatie voldoende haar heeft om 1 of meedere vervolgbehandelingen in de toekomst te kunnen doen.

Nogmaals kijk uit dat nje haarlijn natuurlijk blijft ook als je ouder bent.

succes,
__________________
Transhair, al 20 jaar haartransplantatie ervaring!

Al meer dan 30.000 behandelingen!

Voor meer informatie: www.transhair.nl
email: info@transhair.nl

Het bovenstaande bericht is een betaalde advertentie. De verantwoordelijkheid voor de inhoud van deze advertentie ligt geheel bij de desbetreffende adverteerder. ~ Webmaster HaarWeb
Graft is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2008, 20:30   #24
Elias
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2008
Berichten: 11
Hey Graft en transplantaatje,

bedankt voor jullie uitleg. Ik begrijp ook dat de klinieken zeker geen onnatuurlijk lage haarlijnen willen creëren bij hun patiënten, zeker omdat je idd niet weet hoe het kaalheidspatroon gaat evolueren. Het laatste wat ik wil is idd een onnatuurlijke look creëren op welke manier dan ook, maar geloof me, er kan best een centimetertje af en het zal er allesbehalve te laag uitzien (zelfs binnen 20 jaar volgens mij!), integendeel .

Maar ik ga jullie advies zeker ter harte nemen en m'n verwachtingen niet onrealistisch hoog leggen: prioriteit nummer 1 blijft uiteraard de inhammen, alles daarbovenop is bonus.

Wat m'n financiële situatie over x aantal jaren betreft, daar heb ik natuurlijk nu nog niet veel zicht op, maar het voordeel is dat ik er vanaf nu wel rekening mee kan houden en bvb. maandelijks een klein bedrag opzij kan zetten voor evt. volgende HT's. Nogmaals dank voor de reacties!

Elias
Elias is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2008, 19:55   #25
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Elias, jij heb dezelfde haarlijn als ik. Precies hetzelfde. Ik had op 22 iets minder inham, maar begon rond die tijd ook te komen(28 nu). Ook ik wilde mijn voorhoofd wat verkleinen, maar begreep uiteindelijk dat dat bij je hoort. Ik zou aanraden om, als je wat doet, een FUE te doen waarbij je jouw haar niet hoeft af te scheren. Ik heb hiermee mijn inhammen een beetje laten opvullen. Doe dit wel conservatief. Uiteindelijk kun je jouw voorhoofd altijd met een lok of sixty kapsel (vrij hip nu) kleiner maken. Gewoon even naar een goede styilist.

Succes
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2008, 00:26   #26
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elias Bekijk bericht
Hey JDM,

thx for the compliment . Ik gebruik:

- "Texture & Touch Gum" van New Wave (dit is een zachte wax) om het in model te brengen
- "Custum Control Gel Wax" van Aveda om vooral glans + ook wat extra krul en model te geven
- "Scalp Benefits" balancing shampoo en conditioner van Aveda, 2 à 3 keer per week (soms minder, ik probeer m'n haar zo weinig mogelijk te wassen). Ik gebruik zonder uitzondering conditioner na elke wasbeurt. Alle Aveda-producten zijn ook nog eens ecologisch verantwoord.

De New Wave wax koop ik gewoon in de supermarkt hier in België (Delhaize), en voor de Aveda producten zijn er speciale Aveda-winkels. Je moet de dichtstbijzijnde Aveda shop eens opzoeken. De shampoo's worden verkocht in gigantische bussen, waar je maandén mee doet.
Hoi Elias,
Ik heb je verhaal hier gelezen en nu ook gezien wat je allemaal in je haren smeert... eerlijk gezegd zou ik daar allereerst eens mee gaan stoppen want al die rommel erin smeren doet denk ik geen goed allemaal

Wat ik jou zou adviseren op jou leeftijd is eerst eens een half jaar of wat langer Finasteride gaan gebruiken in combinatie met Minoxidil, als finasteride bij je aanslaat kun je misschien wel eens versteld staan van het resultaat.
Minoxidil werkt voor mij als een soort versteviger en breng het altijd in als ik mijn haren droog zijn, inmasseren met je vingers en daarna in model brengen, wel laten drogen voordat je naar bed gaat..

Als dit allemaal niet wil helpen kun je altijd nog overwegen om een HT te laten doen, want naar mijn inziens ben je veelste jong om je inhammen te opvullen, je AGA zet waarschijnlijk gewoon door en dan zie je er op latere leeftijd echt niet meer uit, je zult dan altijd weer een volgende HT moeten laten doen om het er weer een beetje goed eruit te laten zien, en dat is dus dweilen met de kraan open

Succes met je beslissing en hoop dat je het advies van de oude Blizzard opvolgt

ps : als je Finasteride of Minoxidil gaat gebruiken zul je een aantal weken of maanden meer last van haaruitval krijgen, vrees niet, dit is vrij normaal.
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2010, 15:16   #27
Bert1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2009
Berichten: 5
Hallo Elias,

Ik weet niet of je dit forum nog opvolgt maar ik vroeg me af of je nu de stap hebt genomen naar een HT?
Mijn situatie is heel vergelijkbaar met de jouwe (behalve dat ik niet gescout ben als model ); ik ben nl. ook 22 en kalend aan de inhammen.
Momenteel zou ik ook voor de FUE techniek opteren ware het niet dat ze zo duur is. :s Misschien is een FUE HT in Istanbul een optie :-).

Dus als je je ervaring wil delen met mij, ik ben er benieuwd naar.

Groeten
Bert1987 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuweling dankzij de radio Koen TTM - Algemeen 1 27 mei 2008 10:25
diagnose Alopecia Androgenica op advies van Georgie ook even hier Deetje Haarproblemen bij vrouwen 9 8 november 2006 11:22
Hoi, ik ben nieuw hier! Even voorstellen! Poema TTM - Algemeen 13 17 mei 2006 16:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.