Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 januari 2014, 21:10   #1
Zenith
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2013
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 61
Geslacht:
- Esteworld HT 3600 grafts - 30 januari 2014

Dag allemaal,

Ik heb eindelijk besloten om mij door Esteworld te Istanbul te laten behandelen voor een FUE HT.

Ik ben al in Istanbul en de ophaalservice verleend door Gogsul de chaffeur was uitstekend, ik heb me geen moment verveeld. De service van Esteworld is tot nu toe professioneel gegaan in Nl en hier ook. Mijn operatie vindt plaats op de 30ste. Ik zal ook fotos van voor en na de operatie hier uploaden.

Voor mensen die wel ervaring hebben heb ik een paar vragen:

- kan ik liever een pet of een muts of een capuchon dragen gelijk na de operatie of is dat af te raden ? Het is koud hier en wil goed gebruik maken van mijn dagen vandaar mijn vraag.

- Douchen, wanneer mag dat na de operatie?

- Wordt heel je hoofd in het verband gezet ?

- Zijn bepaalde shampoos afgeraden ?

Dank u voor uw antwoorden.

Gr, Zenith
Zenith is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2014, 22:05   #2
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Je krijgt een hoed van hen mee, het komt er op neer dat niets je haar mag raken.

Normaal wordt je haar gewassen op de tweede dag na de HT. Douchen gaat je haar zeker niet verdragen... Je kunt je natuurlijk douchen zinder dat je hoofd gesproeid wordt eh...

Net na de HT wordt je donorhuid in verbznd gezet en je hebt een zweetband rond je hoofd. Dat verband wordt op dag 1 na HT erafgehaald om te checken.
Die zweetband moet je zeker 4 dagen blijven dragen, en trust me, doe het! Anders zakt de zwelling over je hele gezicht. Ik hebe r iemand mee zien lopen en ziet er niet uit lol.

Je krijgt lotion en shampoo van hen mee die je een bepaalde tijd moet gebruiken vooraleer je weer mag,overschakelen naar een milde shampoo.
Wees gerust, je krijgt een mapje met lijst mee waar allesuitgelegd wordt, alsook de medicatie met uitleg.

Als je kijkt naar m'n foto album 'Dag van HT 14/1 zie je de foto met het verband en de zweetband. Dat is net na de HT voor ze je naar je hotel terugbrengen

Laatst gewijzigd door Interest3d; 27 januari 2014 om 22:45
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2014, 17:56   #3
Zenith
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2013
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 61
Geslacht:
Hoi interest3d,

Bedankt voor de feedback.

Ik zal me dan aan de regels houden.

Ik ben benieuwd !

Gr,
Zenith
Zenith is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2014, 20:46   #4
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenith Bekijk bericht
Hoi interest3d,

Bedankt voor de feedback.

Ik zal me dan aan de regels houden.

Ik ben benieuwd !

Gr,
Zenith
Komt wel goed Succes alleszins
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2014, 23:26   #5
Zenith
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2013
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 61
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Interest3d Bekijk bericht
Komt wel goed Succes alleszins
Thanks dear -)
Zenith is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2014, 01:32   #6
Zenith
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2013
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 61
Geslacht:
Dag allemaal,

Alles ging verder volgens het schema en Esteworld was en is the right choice in mijn geval ! Hieronder volgt een chronologie van mijn operatie:

Dag I

- Opgehaald door de chauffeur precies op tijd.

- De dag van de operatie wordt mij gevraagd om 07H00 paraat te zijn, opgehaald door de chauffeur, om 07H45 bij de kliniek, gesprek met de manager, contract tekenen, betalen, scheren, bloedanalyse, en voila ! ik kon daarna naar de OK.

- 08H15 was mijn hoofd al onder narcose, iemand kwam de haarlijn traceren, twee verpleegsters zijn daarna gelijk begonnen met het collecteren van de grafts, Doctor Farouk is langs geweest voor een gesprek van 2 minuten, zeer professioneel en ook zeer attent. Hetzelfde geldt voor de verpleegsters gedurende de operatie.

- 12H30 Lunchpauze voor 40 minuten.

- 13H15 t/m 17H55 boren en transplanteren.

Dag II

- Mij is gevraagd weer om 07H30 paraat te zijn bij het Hotel, om 08H45 was ik weer vrij na het verwijderen van het verband. In de tussentijd had ik een gesprek met de manager en met de Dokter. Alles ging goed volgens hen.

Dag III

- Mij is gevraagd (altijd door de chauffeur die bepaalt alles) om weer vroeg paraat te zijn. Om 08H00 bij het hotel, 08H40 bij de kliniek. Gesprek met de manager, met de dokter en mijn hoofd werd gewassen. Punten op de i gezet wat de volgende operatie betreft en voilà!

Opmerkingen:

Mins

- De 1ste bus was zeer vies, servetten en verband met bloed overal, plafond van de bus vol met bloed van mensen die vergeten te bukken bij het instappen en de lijst is lang.

- Ik vind dat de dag van de operatie alles snel ging, in een fractie van 40 minuten was alles done en dat geeft je een opgejaagd gevoel.

- Zoveel personeel dat heen en weer gaan langs jou in de OK; de deur was simply gewoon open.

- Zeer vroeg opstaan na de operatie was een big min, wonden en pijn en alles is nog vers maar toch blijft de chauffeur de big boss ook al probeer je te ondehandelen. Not a big issue maar een beetje rust na de operatie kon wel, het is wel zwaar ! (in mijn geval).

- Jeuk Jeuk Jeuk ! Na de operatie dat is ook niet verteld door Esteworld hier en daar en je krijgt geen informatie daarover (in mijn geval at least). Ik kon de eerste nacht perfect slapen maar de tweede en de 3de en de 4de was gewoon een ramp.

- Instructies (Krachtig benadering) en werkwijze op de CD zijn totaal anders dan wat de verpleegsters (soft benadering) in de praktijk doen / hebben gedaan, wees voorzichtig met het wassen van je haar.

Plus

- De accommodatie is top deluxe.

- Esteworld is zeer professioneel geweest qua communicatie, hier in NL en Turkije. De kliniek is zeer hygiënisch en zeer modern en dat geeft een rustgevend gevoel.

- De 2de bus en Chaffeur Soulayman is een top persoon, hij begeleidt je in en uit de bus en de bus is gewoon zeer zeer netjes en schoon van buiten en binnen.

- De dokter(s) zijn zeer professioneel, menselijk en luisteren en communiceren met aandacht, zij hebben wel een Human touch!

- De Lunch

- Het aantal grafts (maximaal collectie) is wel geconfirmeerd door de Dokter met het behouden van de helft van de donor area voor de 2de operatie.

- Uitleg hoe de tweede operatie na een rust van 10 - 12 maanden zal gaan.

- Punctualiteit van de chauffeurs; altijd op tijd.

- Istanbul is een wonder city.

Reminder

- Neem een MP4, een MP3 etc mee naar de OK.

- Neem een nekkussen voor de slaap.

- Kijk uit bij het in en uitstappen in/van de bus.

- Jeuk! Neem iets tegen Jeuk, anti-jeuk medicatie is er wel.

- Neem rust na de operatie, niet zo vroeg opstaan, jouw lichaam heeft rust nodig…dus onderhandel de tijd met de chauffeur.

- 4 dagen in Istanbul is niet genoeg.

Voor de HT:

http://oi57.tinypic.com/14o7iq.jpg

Post HT:

Dag I

http://oi59.tinypic.com/s5jojo.jpg

Dag 7

http://oi60.tinypic.com/9a8h0p.jpg

http://oi58.tinypic.com/n1e0c3.jpg

http://oi60.tinypic.com/ei47d0.jpg

http://oi61.tinypic.com/j7g5qq.jpg


- Open vragen

- Moet ik opnieuw lotion en shampoo gebruiken wanneer zij op zijn ?

- Wat gebruiken jullie tegen Jeuk ?

- Wanneer is een volledig douche toegestaan ?

- Wanneer beginnen de haartjes daarwerkelijk uit te vallen ?

Ik vraag liever mensen met ervaring, ik ga ook Esteworld Nederland benaderen maar wacht eerst op een telefoon van hun "volgens de afspraak."

Bedankt allemaal,

Gr,
Zenith

Laatst gewijzigd door Zenith; 7 februari 2014 om 17:52
Zenith is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2014, 06:53   #7
Dude8
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 januari 2014
Berichten: 58
Geslacht:
Volgens mij heeft onderzoek aangetoond dat de haren goed verankerd zijn na 9 dagen. Ik zou wel een beetje voorzichtig zijn met stoten en dat soort dingen. Ook kun je gewoon je haren wassen en lichtjes je hoofdhuid masseren met je vingertoppen met shampoo. Normaal gesproken denk ik dat de meeste klinieken een iets conservatieve richtlijn aanhouden van 2 weken. Daarna kun je gewoon je eigen shampoo gebruiken. De shedding begint na ongeveer 10 dagen en bij mij was 90% na 4 weken uitgevallen. Daarna begint het wachten op de daadwerkelijke groei, en dat kan wel een aantal maandjes duren. Veel succes!
Dude8 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2014, 09:35   #8
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Ziet er goed uit hé.

Die 1e bus, was dat die witte? Want ik heb met die meegeweest met 2 Engelsen, en die ene gast heeft bij het uitstappen z'n hoofd gestoot tegen het plafond. Net in het midden ongeveer.
Wel erg als die chauffeur die doekjes en servetten niet heeft weggedaan na al die tijd. Dit kan natuurlijk echt niet. Als zal het natuurlijk 100% nog gebeuren dat iemand z'n hoofd stoot..Dus kan ook heel recent zijn...
Met slaap heb ik verrassend genoeg geen last gehad. Oké, duurt wel ff voor ik in slaap viel, omdat ik nooit op m'n rug in slaap val anders, maar ik ben nooit wakker gekomen of de slaap niet kunnen vatten door jeuk ofzo.

Ik weet niet hoe het komt, maar tschijnt ben ik speciaal geval. Na amper 7 dagen was mijn lotion al op en heb ik een tweede bus gaan kopen bij de apotheker...mss een beetje kwistig, maar tmoet toch goed gedaan worden hé. In het ziekenhuis liep de lotion ook goed op m'n koppie...En voor die prijs,...

Ik heb nooit erge last gehad van jeuk. Kheb er relatief meer last van nu, na 3 weken, maar als ik er gewoon eens over wrijf is dat direct weg, ik beschadig dus niks. Jij kunt dat natuurlijk niet doen. Ik heb enkel die pilletjes opgebruikt van hen. Hielp het daarmee? Ik weet het niet.

M'n volledige douche heb ik gedaan na 2 weken, daarmee bedoel ik dus gewoon weer onder de douche staan, ipv voorzichtig uitspoelen zoals ze je in de kliniek geleerd hebben. Natuurlijk niet hard wrijven enzo, maar er kan alweer water 'normaal' op vallen. Ik was er ook als de dood voor dat er iets zou gebeuren, maar je voelt dat precies zelf wel aan wat je aankan. Voor mij was dit toen de korstjes 99,9% weg waren.

Ik zit nu sinds gisteren op 3 weken na HT, en sinds een dag of 2-3 vallen de haren enorm snel uit, vooral tijdens het douchen en wassen. Ik masseer het lekker, want onder de douche met shampoo kan je dit lekker doen, zo eens goe masseren en zo die jeuk eens onder handen pakken :p
Maar als ik dan naar m'n handen kijk zie ik overal haartjes

Is het mss niet beter om je foto's in fotoalbum te steken op het forum hier? Gewoon op je naam klikken rechtsboven, en dan kun je foto album tonen of toevoegen..Zo kunnen wij en jij beter bij houden wnr ze gepost zijn enzo...

Laatst gewijzigd door Interest3d; 6 februari 2014 om 09:42
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2014, 00:07   #9
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Mooi en uitgebreid opgeschreven ervaring, zeer interessant om te lezen!

Het ziet er goed uit!!!

En zoals (volgens mij bijna) iedereen die in Turkije voor HT is geweest, zo te zien weinig last van roodheid!

Ik blijf je herstel zeker volgen!

Veel succes!!!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2014, 17:37   #10
Zenith
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2013
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 61
Geslacht:
Dag gentlemen,

Bedankt voor jullie feedback en steun, I appreciate it !

- Dag 9

- Jeuk is verdwenen.

- Haartjes (10 tot nu toe) beginnen uit te vallen (zonder wortel)

- Wonden van de donor area doen nog een beetje pijn

- Heel veel korst

- Inderdaad, je voelt wel dat de haartjes goed en optimaal verankerd zijn

- Ik mag van Esteworld mijn eerste volledig douche vandaag nemen, dus direct met me hoofd onder de douchekop maar met een gentle stroom van water (niet krachtig).

- Op advies van Esteworld kan ik ook stoppen met de lotion en de shampoo wanneer zijn op zijn en beginnen met het stimuleren van de immuniteit van de nieuwe haartjes met het gebruik van 2 haargroei producten.

- Ik mag het nekkussen niet meer gebruiken sinds de haartjes stabiel zijn

- Mij is ook geadviseerd om minimaal 10 maanden (haartjes kunnen nog groeien) te wachten voor de 2de operatie zodat de haarlijn (achter) goed gesynchroniseerd wordt met de structuur van de 2de ingreep.

Ik zal constant foto’s uploaden in mijn album zodat iedereen een idee krijgt hoe het daadwerkelijk gaat.

Thanks allemaal,

Gr,
Zenith
Zenith is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2014, 22:57   #11
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
de jeuk komt nog terug, trust me :p
Alee, tis niet zozeer jeuk, want krabben moet ik niet.er gewoon eens over wrijven is al genoeg om te laten stoppen. Precies alsof de haren 'leven'
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2014, 23:56   #12
Zenith
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2013
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 61
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Interest3d Bekijk bericht
de jeuk komt nog terug, trust me :p
Alee, tis niet zozeer jeuk, want krabben moet ik niet.er gewoon eens over wrijven is al genoeg om te laten stoppen. Precies alsof de haren 'leven'

Damn ! nog ? ! Ik ben er klaar voor -)
Zenith is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2014, 00:16   #13
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenith Bekijk bericht
Damn ! nog ? ! Ik ben er klaar voor -)

Ofwel is het omgekeerd bij mij , want ik heb de eerste periode niks van jeuk gehad...
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2014, 00:22   #14
Crazy9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Berichten: 336
Ik heb ook geen 1 dag jeuk gehad.
Crazy9 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2014, 01:27   #15
Zenith
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2013
Locatie: https://t.me/pump_upp
Berichten: 61
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Interest3d Bekijk bericht
Ofwel is het omgekeerd bij mij , want ik heb de eerste periode niks van jeuk gehad...
Voel je wel iets nu (jeuk) ?

Laatst gewijzigd door Zenith; 8 februari 2014 om 02:14
Zenith is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.