Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 augustus 2018, 00:51   #1
Shaban
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 11
Geslacht:
Adviezen en vragen

Goedendag!

Ten eerste wil ik mededelen dat dit een een leuke forum is.
Graag heb ik wat vragen en adviezen van jullie nodig.

Ik heb over twee maanden een ingreep staan in Istanbul nou moet ik de betaling contant mee nemen. Hoe hebben jullie dat gedaan? Kwa douane enzo?


Hebben jullie adviezen of tips voor de terug reis van Istanbul naar NL. Met het zitten in de vliegtuig.

En wat hebben jullie allemaal gedaan om geen opgezwollen hoofd te krijgen.

Iemand ervaring met de verdoving prikken? Pijnlijk?

Elke andere adviezen en tips zijn welkom.

Alvast bedankt.
Bertin
Shaban is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2018, 08:06   #2
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Welkom hier.
Bij Esteworld kon ik met de kaart betalen maar je kan ook altijd geld afhalen in Istanbul zelf.
Voor de terugreis zeker een nek reiskussen voorzien die je ook goed kan gebruiken om de eerste nacht rechtop te slapen.
Om de zwelling in je gezicht tegen te gaan krijg je normaal zo'n zweetband op.
Verder krijg je ook nog een icepack waarmee je je voorhoofd moet koelen om het uur. Vergeet niet bij aankomst in het hotel te vermelden dat je een kamer wenst met een koelkast om je icepack te koelen.
Die verdoving viel best mee bij mij, de eerste drie prikjes voel je wat maar daarna niets meer. Niet iedereen heeft dezelfde pijngrens natuurlijk.
In Istanbul de zon wat vermijden, bij Esteworld krijg je het befaamde vissershoedje daarvoor.
Voor de rest niet teveel zorgen maken, ze zijn het daar gewoon om je in de toestand na je behandeling te zien rondlopen. Aan de douane en in de hotels kijken ze daar zelfs al niet meer vanop.
Ik kon mijn favoriete muziek laten afspelen voor tijdens de behandeling als entertainment en er was ook een televisie.
Dit heb ik allemaal zo ervaren bij Esteworld, het zou wel handig zijn als je even zou vermelden welke kliniek in Istanbul.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2018, 10:30   #3
Shaban
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 11
Geslacht:
Bij Hairword instanbul
Shaban is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2018, 13:12   #4
malone2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2018
Berichten: 5
Geslacht:
Tot 10.000 euro mag je gewoon meenemen over de grens, dus dat was geen probleem bij mij.
malone2 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2018, 21:52   #5
Shaban
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 11
Geslacht:
Ik had toch wel wat meer reacties verwacht aangezien ik op een grote haarweb forum zit met heel wat leden.

Voor die gene die wel hebben geantwoord Dankje wel!
Shaban is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2018, 01:16   #6
haarimplantaat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2018
Berichten: 32
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shaban Bekijk bericht
Goedendag!

Ten eerste wil ik mededelen dat dit een een leuke forum is.
Graag heb ik wat vragen en adviezen van jullie nodig.

Ik heb over twee maanden een ingreep staan in Istanbul nou moet ik de betaling contant mee nemen. Hoe hebben jullie dat gedaan? Kwa douane enzo?


Hebben jullie adviezen of tips voor de terug reis van Istanbul naar NL. Met het zitten in de vliegtuig.

En wat hebben jullie allemaal gedaan om geen opgezwollen hoofd te krijgen.

Iemand ervaring met de verdoving prikken? Pijnlijk?

Elke andere adviezen en tips zijn welkom.

Alvast bedankt.
Bertin
Nou, omdat nog niemand met een ervaring bij HWI heeft gereageerd, bij dezen dan de eerste

Ik maakte me in eerste instantie ook enorm veel zorgen over de betaling. Vooral omdat ik een wat grotere behandeling nodig had en dus ook meer moest betalen. Uiteindelijk bleek het allemaal mee te vallen en heb ik het gewoon mee kunnen nemen in een envelop in een reiskoffer die ik netjes bij de incheckbalie heb afgeleverd. Tot die 10k doe je er inderdaad niets illegaals mee.

Qua douane heb ik bij terugkomst aangegeven dat ik medicijnen mee had. Nadat ze zagen hoe er in mijn hoofd was geprikt lieten ze me glimlachend doorlopen. Dus met dat zit het ook wel in orde. Gewoon eerlijk zijn waar dit nodig is en van je verwacht wordt, maar ook niet overdreven gaan rondbazuinen dat je duizenden euro's en zware medicatie in je koffer hebt zitten

Voor de terugreis heb ik zeker wel een goede tip! Zorg ervoor dat je iets hebt (misschien de neksteun die je meekrijgt) om tussen je hoofd en de stoel te houden, want je durft na een haartransplantatie niet zo direct tegen die stoel aan te gaan zitten. Volgens mij zou dat met al het bloed en vochtverlies sowieso niet erg worden gewaardeerd. Neem voor de zekerheid ook een extra / schone handdoek mee in je handbagage.

Wat ik ook zou doen is een of twee dagen extra in je hotel boeken, zodat je niet meteen over straat hoeft met een te geel / vochtverliezend hoofd. Bij mij werd er in de laatste controle voordat ik naar het vliegveld ging nog een keer jodium op m'n donor gesmeerd, waardoor het vochtverlies nog steviger begon door te komen. Dat is erg lastig en je voelt je dan niet erg op je gemak als je zo op zo'n luchthaven moet staan. Een kale kop door een transplantatie is een ding, maar als het ook aan alle kanten lekt...

Om geen opgezwollen hoofd te krijgen hoef je alleen maar de instructies van de dames en heren bij HWI op te volgen. Ze moedigen je behoorlijk aan om bv. je hoofd recht te houden. Een goede tip is om niet (veel) op je telefoon te kijken, want dan ga je al snel met je hoofd naar beneden.

Overigens is de kans er wel dat je tijdens de behandeling even last gaat krijgen van zwelling. Zo had ik zelf ergens een moment dat ik rechtop mocht zitten en merkte dat ik m'n blik niet meer kon scherpstellen. Nadat ik mezelf in de spiegel zag bleek m'n rechteroog wat omlaag geduwd te worden omdat er zoveel vocht in m'n gezicht zat! Maar dat is vooral grappig / raar en niet eng of blijvend zolang je hun instructies opvolgt.

Verdoving is iets waar je een beetje doorheen zal moeten bijten (maar liever niet letterlijk bijten, omdat er dan meer spanning op je hoofd staat en het juist meer pijn doet ). Het is enigszins pijnlijk, maar de gemiddelde wortelkanaalbehandeling bij de tandarts is een stuk pijnlijker. Ik zou er niet te bang voor zijn als ik jou was. Je krijgt voor de behandeling ook sowieso eerst wat om rustiger te worden.

Genoeg info zo? En alvast succes! Je bent er in ieder geval in goede handen en het zijn leuke mensen!
haarimplantaat is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2018, 17:44   #7
Zaancity
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2018
Berichten: 9
Geslacht:
Hey Bertin,

Spannend joh en ik hoop dat je straks een mooi hoofd met haar heb.
Ik heb binnenkort mn intake bij HWI dus lees even mee.
Heel veel suc6 iig.
Zaancity is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.