Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juli 2011, 22:52   #1
bebe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2011
Berichten: 1
(oud en) nieuw

dag iedereen,

een aantal jaar geleden zat ik een tijdje op dit forum en ik las en schreef er wel wat mee. om verschillende praktische redenen niet mee doorgegaan.. intussen helaas nog steeds een ttm'ster...
ik ben nu 32 en trek hoofdharen uit sinds mijn 13de. de laatste 10 jaar heb ik een aantal grote kale plekken op mijn hoofd die ik zo goed en zo kwaad als het lukt probeer te camoufleren. dat lukt met periodes, andere periodes moet ik mijn haren op een bepaalde manier opsteken om het toonbaar te houden. soms ben ik er lang mee bezig. mijn haar los dragen, is al jaren onmogelijk.
ik heb al vanalles geprobeerd. gedragstherapie. mezelf en mijn gedrag kaderen en begijpen en er van daaruit mee stoppen. praktische zaken: pleisters op mijn vingers, haren wassen, haren heel kort laten knippen ...niks werkt definitief.
de laatste maanden gaat het bijzonder slecht. ik trek dagelihks tientallen haren uit, stofzuig elke dag, ben ' s ochtends steeds laner bezig om alles te bedekken...
het wordt een dwang -zowel in gedrag als in gedachten, want zelfs als ik niet trek, denk ik eraan.
wie herkent dit?

bebe
bebe is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.