Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 maart 2016, 13:43   #31
rbnj88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2015
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkehuis Bekijk bericht
Klopt hij is scherper omdat de laatste met "flits" is. Ik zal vanaf nu de foto's met flits maken, zodat ze scherper zijn.
Ik ken Astragalus niet, wat is dat precies?
Het is goed voor je algemene gezondheid, immuunsysteem en bloedsomloop.
Vergelijkbaar met een multivitamine. Dus misschien ook interessant voor jou.
rbnj88 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2016, 03:39   #32
gekkehuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2015
Berichten: 44
Geslacht:
Weer even een update.
Heb de foto's op dezelfde hoek gezet. De eerste foto's zijn zonder flits, ben later met flits gaan werken. Ik heb 2 moedervlekken op mijn hoofd, deze gebruik ik als "ijkpunt" . De laatste foto is van zojuist, heb de hoek gelijk gezet daarom zit er wat wit in. De 2 punten staan zo ongeveer gelijk met de rest.

Ik zie veel verschil vanaf 19 feb tot nu. Ben sinds 2 weken gestopt met Head & Shoulders, over gestapt naar Andrelon iedere dag shampoo. Wat ik merk is dat ik tijdens het wassen iets meer haar verlies dan toen ik head & shoulders gebruikte. Nu denk ik wel c.a. 30 a 40 haren dat was met H&S c.a. 10 haren. Ik was mijn haar om de dag (dus 1 keer in de 2 dagen). Ook heb ik sinds ik over ben gestapt naar de andere shampoo puistjes op mijn hoofd, dit was ook de reden waarom ik H&S gebruikte. Dit is de enige shampoo die er voor zorgt dat de puistjes weg blijven, echter had ik ergens gelezen dat H&S agressieve shampoo is en slecht voor het haar en hoofdhuid..

Foto's zijn van mijn inham rechts. Links heb ik niet bijgehouden op de foto, maar ook daar zie ik verbetering, toch was rechts erger, vandaar dat ik hier fotos van heb bij gehouden.

Kan nu zelfs mijn haar al wat anders doen en stoor me minder aan de inhammen, hoop dat het nog even door gaat en dat het wat meer opvult allemaal. Ben zeer tevreden over het resultaat van slechts 30 dagen vitamines slikken.

Je ziet duidelijk het verschil tussen de 2 laatste foto's een verschil van 11 dagen. Op 10 maart zie je al de kleine haren op de foto en nu zie je dus dat deze vors gegroeid zijn. Ben eigenlijk erg verbaasd dat het echt zoooo snel groeit. Mijn haar groeit al heel snel maar dit is wel extreem!

Wat vinden jullie? Ik ben zelf best tevreden met het resultaat, zie zelf in ieder geval duidelijk verschil op de foto's en natuurlijk in de spiegel
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg small19feb2016.jpg‎ (72,7 KB, 98x gelezen)
Bestandstype: jpg small2mart2016.jpg‎ (65,8 KB, 83x gelezen)
Bestandstype: jpg small10mart2016.jpg‎ (107,3 KB, 90x gelezen)
Bestandstype: jpg small21mart2016.jpg‎ (103,7 KB, 113x gelezen)
__________________
v.a. 18 feb 2016
Vitamine A
Vitamine B 6
Vitamine B8 (Biotine ook wel vitamine H genoemd)
Vitamine B11 (Foliumzuur)
Vitamine B12
Vitamine C
Vitamine E
Zink

Laatst gewijzigd door gekkehuis; 21 maart 2016 om 03:50
gekkehuis is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2020, 14:03   #33
algomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2020
Berichten: 36
Geslacht:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6380979/
algomas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2022, 17:54   #34
Danny_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2022
Berichten: 5
Geslacht:
Haar vitamines

De voorruitgang ziet er toch goed uit. Ik ben ook aan het kijken naar haar vitamines tegen haaruitval maar weet niet zo goed welke te gebruiken, hebben jullie aanraders?
Danny_ is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2022, 22:11   #35
Biljart
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2021
Berichten: 16
Geslacht:
Ik vind het eerder nogal teleurstellend als ik die foto’s zie?

Vitamines zijn goed als ondersteuning eventueel. Maar zonder fina (al dan niet topisch) of minoxidil red je het niet.
Biljart is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2022, 21:06   #36
Danny_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2022
Berichten: 5
Geslacht:
Haar vitamines

Ik gebruik op het moment ook al minoxidil maar wil zeker zorgen dat ook geen vitamines tekort kom.

Ik zag de publicatie val algomas en ben op zoek gegaan naar de haar vitamines die het beste zouden werken. Heb nu deze gekocht (zie fotos). Ga ze proberen om te zien of het helpt!

Hopelijk binnenkort een goede update!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG20220321183847.jpg‎ (116,8 KB, 42x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG20220321183904.jpg‎ (121,2 KB, 28x gelezen)
Danny_ is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2022, 15:19   #37
menscript.com
Digitale zorg voor mannen
 
Geregistreerd: 16 maart 2022
Locatie: Nederland
Berichten: 26
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny_ Bekijk bericht
Ik gebruik op het moment ook al minoxidil maar wil zeker zorgen dat ook geen vitamines tekort kom.
Vitamines om haaruitval te stoppen is zinloos. Het werkt niet. Wetenschap is hier duidelijk over.
menscript.com is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2022, 19:59   #38
Danny_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2022
Berichten: 5
Geslacht:
Thumbs up vitamines

Tegen haaruitval helpen ze inderdaad niet maar merk wel dat mijn haar dikker wordt, ook de haren die uitvallen.

Mijn nagels zijn er trouwens ook sterker van geworden. (mocht iemand interesse hebben: https://kingsowned.nl/product/haar-vitamines/) Ik heb ze trouwens via Bol gekocht.

Ik blijf daarlangs gewoon minoxidil gebruiken dus hopen dat het wat beter gaat worden.

Las ook iets over bimatoprost schijnt dat dat ook helpt met het groeien van wimpers.. Iemand dit al geprobeerd?
Danny_ is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2022, 22:28   #39
K1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 89
Geslacht:
Dat vitamines niet helpen om haaruitval te stoppen kan ik nog begrijpen, hiermee pak je de oorzaak van het probleem niet aan.
Maar vraag me idd wel af of het iets kan bijdragen aan de kwaliteit/dikte van de haren die je nog hebt?
Want voor mijn gevoel zijn ook mijn haren die niet DHT gevoelig zijn (onderste deel) wat dunner dan vroeger.
Andere gedeeltes beginnen nu echt flink uit te dunnen helaas ..
K1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2022, 23:41   #40
Danny_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2022
Berichten: 5
Geslacht:
Ik weet wel dat bij een vitamine tekort je haren ook minder worden of uitvallen. Dit gebeurt ook vaak bij vrouwen tijdens de zwangerschap wanneer ze te weinig voedingsstoffen binnen krijgen.

Denk dat het wel lastig is per persoon om dat vast te stellen dus ik denk dat je gewoon moet proberen en kijken waar je het meeste baat bij hebt!
Danny_ is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2022, 12:03   #41
menscript.com
Digitale zorg voor mannen
 
Geregistreerd: 16 maart 2022
Locatie: Nederland
Berichten: 26
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny_ Bekijk bericht
Ik weet wel dat bij een vitamine tekort je haren ook minder worden of uitvallen. Dit gebeurt ook vaak bij vrouwen tijdens de zwangerschap wanneer ze te weinig voedingsstoffen binnen krijgen.

Denk dat het wel lastig is per persoon om dat vast te stellen dus ik denk dat je gewoon moet proberen en kijken waar je het meeste baat bij hebt!
Een tekort aan vitaminen/mineralen kan inderdaad haaruitval veroorzaken. Dat wordt niet ontkent. Punt is is alleen dat het een vitaminen/mineralen tekort haast nooit de oorzaak is van haaruitval.

Laten we biotine als voorbeeld nemen. Circa 1 op de 60.000 heeft een biotinidase deficientie - en zeldzame genetische afwijking waarbij het lichaam niet in staat is biotine te recyclen. Een van de symptomen is haaruitval. Het suppleren van biotine verhelpt dit probleem. Deze groep heeft er dus baat bij.

De "groep" bestaat naar schatting uit 300 mensen op 18 miljoen Nederlanders. De rest van de Nederlanders, met name de mannen, heeft er geen baat bij. Biotine suppletie is voor hen volkomen nutteloos en ook zeker niet de oorzaak van hun haaruitval. De discussie vertroebelt doordat de cosmetica industrie baat heeft bij het "doen alsof".

Bij haast alle mannen met haaruitval zijn hormonen de oorzaak en dat met name dihydrotestosterone (DHT). Het enige wat hiertegen helpt zijn finasteride of dutasteride. Biotine doet hier niets tegen.
menscript.com is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2022, 16:54   #42
Danny_
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2022
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door menscript.com Bekijk bericht
Een tekort aan vitaminen/mineralen kan inderdaad haaruitval veroorzaken. Dat wordt niet ontkent. Punt is is alleen dat het een vitaminen/mineralen tekort haast nooit de oorzaak is van haaruitval.

Laten we biotine als voorbeeld nemen. Circa 1 op de 60.000 heeft een biotinidase deficientie - en zeldzame genetische afwijking waarbij het lichaam niet in staat is biotine te recyclen. Een van de symptomen is haaruitval. Het suppleren van biotine verhelpt dit probleem. Deze groep heeft er dus baat bij.

De "groep" bestaat naar schatting uit 300 mensen op 18 miljoen Nederlanders. De rest van de Nederlanders, met name de mannen, heeft er geen baat bij. Biotine suppletie is voor hen volkomen nutteloos en ook zeker niet de oorzaak van hun haaruitval. De discussie vertroebelt doordat de cosmetica industrie baat heeft bij het "doen alsof".

Bij haast alle mannen met haaruitval zijn hormonen de oorzaak en dat met name dihydrotestosterone (DHT). Het enige wat hiertegen helpt zijn finasteride of dutasteride. Biotine doet hier niets tegen.



Hier heb je zeker gelijk in maar zoals ik aangeef in mijn post op 15 april. Krijg ik er vooral dikker haar van waardoor mijn haartuival minder lijkt. Ik ben hier iig tevreden mee Maar dat is natuurlijk ieder voor zich..
Danny_ is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
supplementen, vitamines

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.