Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 juli 2020, 21:30   #1
Logi92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2020
Berichten: 6
Geslacht:
Shedding van stoppen finasteride?? Ervaringen?

hallo allen,

Ik heb een vraagje ik ben gestopt met finasteride zoals ik in een eerder topic aangaf. Maar ik verlies nu 5 maanden na stoppen echt zoveel haar, dat ik van vrijwel gedekt naar een zeer dun bezaaid grasveldje ga. Krijg je na stoppen finasteride ook een shedding van meer haar en groeit daar weer een deel van terug. Of is alles wat uitvalt per definitie verloren omdat het de dht aangetaste haren zijn. Ervaringen zijn zeer welkom.
Logi92 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2020, 23:30   #2
Jwzz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Logi92 Bekijk bericht
hallo allen,

Ik heb een vraagje ik ben gestopt met finasteride zoals ik in een eerder topic aangaf. Maar ik verlies nu 5 maanden na stoppen echt zoveel haar, dat ik van vrijwel gedekt naar een zeer dun bezaaid grasveldje ga. Krijg je na stoppen finasteride ook een shedding van meer haar en groeit daar weer een deel van terug. Of is alles wat uitvalt per definitie verloren omdat het de dht aangetaste haren zijn. Ervaringen zijn zeer welkom.
Als je stopt met finasteride dan verlies je steeds meer haar totdat je de situatie bereikt dat je genetisch oorspronkelijk zou hebben zonder finasteride.
Mijn regime zelf is 3 maanden finasteride en dan maandje stoppen. En dan weer 3 maanden.
Jwzz is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2020, 23:44   #3
Hairgroww
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2019
Berichten: 128
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Logi92 Bekijk bericht
hallo allen,

Ik heb een vraagje ik ben gestopt met finasteride zoals ik in een eerder topic aangaf. Maar ik verlies nu 5 maanden na stoppen echt zoveel haar, dat ik van vrijwel gedekt naar een zeer dun bezaaid grasveldje ga. Krijg je na stoppen finasteride ook een shedding van meer haar en groeit daar weer een deel van terug. Of is alles wat uitvalt per definitie verloren omdat het de dht aangetaste haren zijn. Ervaringen zijn zeer welkom.
Ik heb bjna 16 jaar lang Finasteride gebruikt en ben nu 4 jaar ermee gestopt............Heb na het stoppen totaal geen verschil gemerkt!
Hairgroww is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2020, 00:07   #4
Jwzz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairgroww Bekijk bericht
Ik heb bjna 16 jaar lang Finasteride gebruikt en ben nu 4 jaar ermee gestopt............Heb na het stoppen totaal geen verschil gemerkt!
Dan heb je nooit een agressieve vorm van alopecia gehad.
Jwzz is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2020, 07:43   #5
Jwzz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
Dat heb ik ook van een arts een keer gehoord. Is je regime gebaseerd op de adviezen van The Hair Loss Show? Die raden dit namelijk ook aan

En ik neem aan dat je geen Extra haarverlies hebt door die pauze van een maand?
Klopt, van the hairloss show inderdaad. Qua haarverlies merk ik iets maar niet veel.
Jwzz is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2020, 11:15   #6
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Als je stopt verlies je alles wat je normaliter ook zou zijn verloren in de periode dat je finasteride slikte.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2020, 00:06   #7
haarlack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2012
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Als je stopt verlies je alles wat je normaliter ook zou zijn verloren in de periode dat je finasteride slikte.
Lijkt me niet waar te zijn.
Als je van uw 20 tot uw 40 finasteride slikt en je stopt met finasteride op uw 40 bij een volle haardos, dan ben je na een (half)jaar niet ineens volledig kaal indien je zonder finasteride ook volledig kaal geweest zou zijn op uw 40.
Uw lichaam zet dan gewoon het kaalheidsprocess verder en je bent dan op uw 50 ongeveer even kaal als dat je zonder finasteride op uw 30 was. (Wegens de oudere leeftijd zal het wellicht wel iéts sneller gaan, maar je moet echt geen schrik hebben om na een (half)jaar ineens van een volle haarbos naar volledig kaal te gaan hoor.)
haarlack is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2020, 02:47   #8
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Mijn ervaring na het stoppen van 13 jaar gebruik Finasteride:

Shedding - wel wat meer haaruitval maar het kon ook zijn dat ik er erg op ging letten maar uiteindelijk bleef het behoorlijk gelijk.


Opvallend: nooit echt achter uitgang ondervonden maar wel na een jaar 5 iets bredere inhammen en mijn haar op het voorhoofd trok wat naar achteren. Ik dacht aan een normale door de genen bepaalde proces en aan de mannelijke hormoon (DHT).

Vraag: waarom ben je gestopt met Propecia Logi92? en gebruik je gelijktijdig of daarna ook nog andere (haar) middelen?.
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2020, 08:33   #9
Logi92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2020
Berichten: 6
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donniedarko Bekijk bericht
Mijn ervaring na het stoppen van 13 jaar gebruik Finasteride:

Shedding - wel wat meer haaruitval maar het kon ook zijn dat ik er erg op ging letten maar uiteindelijk bleef het behoorlijk gelijk.


Opvallend: nooit echt achter uitgang ondervonden maar wel na een jaar 5 iets bredere inhammen en mijn haar op het voorhoofd trok wat naar achteren. Ik dacht aan een normale door de genen bepaalde proces en aan de mannelijke hormoon (DHT).

Vraag: waarom ben je gestopt met Propecia Logi92? en gebruik je gelijktijdig of daarna ook nog andere (haar) middelen?.

Ik ben gestopt na 7 maanden omdat mijn vriendin onverwacht zwanger werd en ik van die verhalen las dat het heel schadelijk kan zijn voor de foetus. Daarnaast had ik na 7 maanden een iets mindere erectie en af en toe een steek in mn testikel, maar was voor mij nog niet de hoofdreden. Denk dat de voornaamste reden was dat ik nooit heb geweten qat het voor mij heeft gedaan...de haartransplantatie of de finasteride. Nouja nu 5 maanden na stoppen....weet ik het. Weer beginnen met orale finasteride vind een behoorlijke stap. Het werkte echt geweldig voor me, maarja je weet gewoon niet wat het doet met je hormoonhuishouding op lange termijn.
Logi92 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2020, 10:57   #10
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarlack Bekijk bericht
Lijkt me niet waar te zijn.
Als je van uw 20 tot uw 40 finasteride slikt en je stopt met finasteride op uw 40 bij een volle haardos, dan ben je na een (half)jaar niet ineens volledig kaal indien je zonder finasteride ook volledig kaal geweest zou zijn op uw 40.
Uw lichaam zet dan gewoon het kaalheidsprocess verder en je bent dan op uw 50 ongeveer even kaal als dat je zonder finasteride op uw 30 was. (Wegens de oudere leeftijd zal het wellicht wel iéts sneller gaan, maar je moet echt geen schrik hebben om na een (half)jaar ineens van een volle haarbos naar volledig kaal te gaan hoor.)
Ik heb talloze verhalen gelezen van mensen die jarenlang hun haar hebben behouden met finasteride, maar die bijna alles kwijtraakten binnen een jaar na het stoppen met de medicatie
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2020, 11:20   #11
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Ik heb talloze verhalen gelezen van mensen die jarenlang hun haar hebben behouden met finasteride, maar die bijna alles kwijtraakten binnen een jaar na het stoppen met de medicatie
Dit is ook wel iets waar veel onduidelijkheid over bestaat.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2020, 18:05   #12
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Logi92 Bekijk bericht
maarja je weet gewoon niet wat het doet met je hormoonhuishouding op lange termijn.
Je kunt regelmatig even je bloed laten testen even bespreken met je huisarts en dan weet je het precies.
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.