Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 juli 2020, 13:23   #1
nsmet
haartje93
 
Geregistreerd: 28 mei 2020
Berichten: 31
Geslacht:
essengen-6 lichte jeuk gevaarlijk?

Hi,

ik ben recent ook de essengen-6 beginnen gebruiken. Nu merk ik precies wel op dat ik een lichte jeuk heb, zeker niets erg. Vooral als ik stilzit dat ik wel iets merk. Het is ook vooral op de kruin dat ik het het meeste voel, vooraan voel ik vrijwel niets. Verder zie ik ook geen roos of roodheid.

Ik vermoed de PG, maar vroeg me af omdat het niet al te erg is of dat het kwaad kan. Is een beetje jeuk al schadelijk voor het haar en de hoofdhuid, of kan ik het gewoon verder blijven gebruiken?
nsmet is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2020, 13:31   #2
aloy94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2020
Berichten: 24
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nsmet Bekijk bericht
Hi,

ik ben recent ook de essengen-6 beginnen gebruiken. Nu merk ik precies wel op dat ik een lichte jeuk heb, zeker niets erg. Vooral als ik stilzit dat ik wel iets merk. Het is ook vooral op de kruin dat ik het het meeste voel, vooraan voel ik vrijwel niets. Verder zie ik ook geen roos of roodheid.

Ik vermoed de PG, maar vroeg me af omdat het niet al te erg is of dat het kwaad kan. Is een beetje jeuk al schadelijk voor het haar en de hoofdhuid, of kan ik het gewoon verder blijven gebruiken?

Mogelijk is het de PG in de Essengen-6 inderdaad.

Wellicht dat je een shampoo met ketoconazol zou kunnen proberen? Wordt hier op het forum breeduit voorgeschreven ingeval van jeuk bij minox (veroorzaakt door de PG).
aloy94 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2020, 14:57   #3
nsmet
haartje93
 
Geregistreerd: 28 mei 2020
Berichten: 31
Geslacht:
Citaat:
Wellicht dat je een shampoo met ketoconazol zou kunnen proberen? Wordt hier op het forum breeduit voorgeschreven ingeval van jeuk bij minox (veroorzaakt door de PG).
Alright, kan ik zeker eens proberen. Was aan het denken aan hun Dualgen-15 NO PG, maar vind de 15% minox precies toch iets te straf. Zou ideaal zijn moesten ze een essengen-6 NO PG of maxogen NO PG uitbrengen.
nsmet is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2020, 15:32   #4
aloy94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2020
Berichten: 24
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nsmet Bekijk bericht
Alright, kan ik zeker eens proberen. Was aan het denken aan hun Dualgen-15 NO PG, maar vind de 15% minox precies toch iets te straf. Zou ideaal zijn moesten ze een essengen-6 NO PG of maxogen NO PG uitbrengen.
Ikzelf gebruik sinds een aantal dagen Essengen-F, dit is uitsluitend topische fina met volgens hun website "low amount PG". Ikzelf gebruik Essengen-F vanwege de mogelijkheid van microdosing. Daarnaast gebruik ik Qgain minox. Men bij Minoxidilmax gaf aan: "The Essengen-F dries pretty quickly especially if you apply only 0.25 ml. You can apply Essengen-F first and then apply minoxidil solution immediately afterwards."

Ik breng de Essengen-F aan, wacht een paar minuutjes en dan reguliere minox. Dat zou wellicht ook nog een optie kunnen zijn? Dat je eerst Essengen-F aanbrengt en vervolgens Dualgen-5 NO PG, of een minox van een ander merk waarin geen PG is verwerkt?

Overigens zie ik op de site van Minoxidilmax dat in de Maxogen-X geen PG zit, alleen: Water, Alcohol, Glycerin, DMI (dimethyl isosorbite) en Polysorbate 20. Ik vind de Maxogen-X zelf wel redelijk prijzig, $85 per 2 maanden.

Ik merk dat ik een beetje jeuk krijg van minox (gebruik het nu 1,5 maand). Ik denk dat ik binnenkort even Pilos shampoo ga bestellen. Hierin zit ketoconazol verwerkt.
aloy94 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2020, 16:23   #5
nsmet
haartje93
 
Geregistreerd: 28 mei 2020
Berichten: 31
Geslacht:
ah ik had niet gezien dat de maxogen geen PG bevat, dat is eigenlijk dan wel interessanter! 5% vs 7% minox maakt dan niet zoveel uit. Vind het wel makkelijk dat ik maar 1 keer iets in het haar moet smeren ipv 2 keer.

Zelf gebruik ik smorgens kirkland foam, is makkelijk omdat ik het een stuk voor styling gebruik ook.
nsmet is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2020, 17:52   #6
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aloy94 Bekijk bericht
Mogelijk is het de PG in de Essengen-6 inderdaad.

Wellicht dat je een shampoo met ketoconazol zou kunnen proberen? Wordt hier op het forum breeduit voorgeschreven ingeval van jeuk bij minox (veroorzaakt door de PG).
Heel apart ik krijg juist altijd jeuk van Ketoconazole shampoo. Die van DR
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2020, 18:03   #7
nsmet
haartje93
 
Geregistreerd: 28 mei 2020
Berichten: 31
Geslacht:
@Negan heb het net in huis gehaald, zal laten weten of het helpt.

Just to be sure ga ik de maxogen-x wel bestellen, hoe minder irriterende stoffen hoe beter alleszins. Ondertussen probeer ik nog wat verder met de essengen-6 en de shampoo
nsmet is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2020, 20:34   #8
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nsmet Bekijk bericht
@Negan heb het net in huis gehaald, zal laten weten of het helpt.

Just to be sure ga ik de maxogen-x wel bestellen, hoe minder irriterende stoffen hoe beter alleszins. Ondertussen probeer ik nog wat verder met de essengen-6 en de shampoo
Ik ben benieuwd.. het lijkt bij mij ook altijd dat ik meer haar uitval heb dan. Zonder komt er niets eens wat uit
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2020, 22:06   #9
nsmet
haartje93
 
Geregistreerd: 28 mei 2020
Berichten: 31
Geslacht:
Citaat:
Ik ben benieuwd.. het lijkt bij mij ook altijd dat ik meer haar uitval heb dan. Zonder komt er niets eens wat uit
Hoe bedoel je meer uitval? Met de jeuk of ..?
nsmet is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2020, 00:47   #10
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nsmet Bekijk bericht
Hoe bedoel je meer uitval? Met de jeuk of ..?
Als ik de shampoo gebruik van Regenepure en dat doe ik 2 keer per week. Dan heb ik tijdens het douchen enorme haaruitval. Als ik het niet gebruik geen enkele haar.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2020, 00:48   #11
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
Ik had ook erge jeuk toen ik stopte met de anti roos shampoo. Niet toevallig ook je shampoos veranderd? Na een ketoconazol shampoo wasbeurt was het direct weg
Zie reactie hier boven
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2020, 20:08   #12
nsmet
haartje93
 
Geregistreerd: 28 mei 2020
Berichten: 31
Geslacht:
heb nu 2 keer een anti-roos shampoo met ketoconazol gebruikt en heb er geen last meer van! Heb alleszins toch wel de maxogen besteld, just to be sure
nsmet is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2020, 21:03   #13
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Die Maxogen is wel duur man. $85 voor 60ml. Ben je van plan dit voor de lange termijn te gebruiken?
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2020, 14:06   #14
nsmet
haartje93
 
Geregistreerd: 28 mei 2020
Berichten: 31
Geslacht:
Citaat:
Die Maxogen is wel duur man. $85 voor 60ml. Ben je van plan dit voor de lange termijn te gebruiken?
Het is idd niet goedkoop... maar ga ook ook geen geld uitgeven aan shampoo's en dergelijke spullen. Dus komt het wel gelijk uit denk ik. Het zou kunnen dat ik eerder wat afwissel met de essengen-6.

De dosis fina in de maxogen is wel hoog, dus ik zou nooit meer dan 0.5ml per dag op smeren. Probeer toch onder die 1mg te blijven aangezien ik lees dat minder niet perse slechter is.
nsmet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2020, 00:06   #15
algomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2020
Berichten: 36
Geslacht:
Ik gebruik maxogen sinds deze week. Elke avond 0.25 per inham dus in totaal 0.5ml..zou veilig moeten zijn lijkt mij. Heb ook een dermaatamp aangeschaft maar twijfel of dat nodig is, de maxogen heeft een scalp-penetrating vehicle tenslotte.
Ideaal spul trouwens want het droogt vrijwel instantaan
algomas is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.