Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 juli 2014, 20:48   #196
snurf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2014
Berichten: 2
Geslacht:
Hai!

Ik ben Jasja, 21 jaar oud en sinds mijn 15e TTM-er in combinatie met trichofagie. Het begon met het knagen aan mijn haar, maar toen het daar te kort voor werd, begon het plukken.
De scheiding van mijn ouders zal hier veel mee te maken hebben gehad. Daarnaast ben ik depressiegevoelig, ben op mijn 17e in een redelijk zware depressie beland en daar langzaam weer uitgeklommen met behulp van de psycholoog. De wintermaanden zijn voor mij erg zwaar en dat zijn dan ook de momenten dat ik meeste aan het plukken ben.
De mensen in mijn omgeving maak ik wijs dat mijn haar uitvalt. Ik vind het vreselijk om zo tegen hen te moeten liegen, maar uiteraard schaam ik mij hier dood voor. Enkel mijn moeder en een goeie vriend weten wat er precies speelt.
Momenteel zit ik absoluut niet lekker in mijn vel, dit jaar mijn tweede studie niet gehaald. Ik heb eigenlijk altijd vol gehouden dat ik er zelf wel vanaf zou kunnen komen. Vandaag de knoop maar doorgehakt om dan toch hulp te gaan zoeken. Ik weet dat je nooit 100% trekvrij zult worden, maar het zou wel fijn zijn als er mogelijk handvaten aangereikt kunnen worden waarmee het beter in de hand te houden. Ik vind het doodeng, vraag niet graag hulp van een ander, maar denk wel dat dit een stap in de goede richting is.
Ik lees stiekem al een aantal jaren mee op het forum en dit leek me een mooi moment om me aan te melden en er in ieder geval hier al open voor uit te komen.

Tips en suggesties zijn van harte welkom

Groetjes!
snurf is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2014, 18:46   #197
romyxo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Haai Allemaal,
Ik ben Romy en ik ben 15 winters jong.
Ik weet nu al een tijdje dat ik trichotillomanie heb. Ik zocht gewoon op google: ik trek haar uit. en kwam er zo bij. Ik trek haar uit bij mijn wimpers en wenkbrauw, momenteel is mijn linker wenkbrauw zo goed als weg. Ik erger me er echt kapot aan. Weet niet wat ik moet doen. Soms ben ik me er bewust van wat ik doe, maar dan denk ik: eventjes nog, het kan geen kwaad. Maar dus wel. Ook heb ik last van skin picking, heb ADHD, emotionele labiliteit en ga zo maar door. Ik ben ook bang dat als ik met trichotillomanie stop, mijn dwanggedachten terug komen, omdat het trekken aan mijn wenkbrauw me kalmeert.

Mijn moeder wilt me wel helpen, maar ook zij heeft het heel druk dus wil ik haar niet tot last zijn. Ik weet het gewoon niet meer.
Ik hoop hier hulp te kunnen krijgen, want dit kan zo niet langer.
ik ben een tijdje met hekserij bezig en heb in die richting ook al kruiden, oliën en edelstenen gebruikt om te kalmeren en om tics tegen te gaan. Maar, niks werkt.

Merry Meet xo

Laatst gewijzigd door romyxo; 27 juli 2014 om 18:49
romyxo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ziekte en Gezondheid Grover Inspiratie 2 22 februari 2006 12:24
Van jeZelf houden - door Louise Hay. Grover Inspiratie 2 15 mei 2005 15:42
Status update HaarWeb (v3.0.0): NIEUW HaarWeb Forum is in de lucht! Webmaster Mededelingen 7 19 april 2004 22:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.