Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 september 2020, 17:32   #31
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Je kan ook een dagelijkse microdosering nemen (0.25mg bijvoorbeeld) of 1x per week dutasteride. De halfwaardetijd van dutasteride is namelijk een stuk langer.
Ik vraag me altijd af waarom je Duta zou gaan proberen als je dit nog nooit met fina gedaan hebt.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2020, 18:27   #32
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woudloper Bekijk bericht
Dat gezegd hebbende na een maand begon ik fikse pijn in een testikel te ervaren, telkens als ik bij m'n vriendin was. Als ik bij haar was, dan gingen m'n testosteron levels natuurlijk omhoog; en die waren door de fina natuurlijk ontregeld. Wanneer ik dan weer bij haar wegging (s'weekends alleen bij d'r) dan verdwenen de klachten.
"natuurlijk"??

ik weet niet hoe het bij jou zit, maar in het algemeen is dat niet hoe een testosteron-spiegel werkt in het menselijk lichaam.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2020, 21:07   #33
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
"natuurlijk"??

ik weet niet hoe het bij jou zit, maar in het algemeen is dat niet hoe een testosteron-spiegel werkt in het menselijk lichaam.
Misschien is hij niet menselijk.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2020, 21:49   #34
Woudloper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2020
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
"natuurlijk"??

ik weet niet hoe het bij jou zit, maar in het algemeen is dat niet hoe een testosteron-spiegel werkt in het menselijk lichaam.

Er bestond in ieder geval een duidelijke link tussen haar bezoeken en de bijwerkingen krijgen, die waarschijnlijk met een mannelijk hormon te maken heeft.
Woudloper is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2020, 21:52   #35
Woudloper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2020
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Je kan ook een dagelijkse microdosering nemen (0.25mg bijvoorbeeld) of 1x per week dutasteride. De halfwaardetijd van dutasteride is namelijk een stuk langer.
Misschien is dat ook wel een slim idee ja.
Finasteride 'bouwt zich op' in je lichaam, waardoor sommige/veel mensen pas na een bepaalde tijd last van bijwerkingen krijgen. Ik denk áls ik bijwerkingen krijg zullen deze sowieso optreden als ik het genoeg tijd geef onafhankelijk van het feit of ik tweemaal slik of het verdeel.
Woudloper is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2020, 23:44   #36
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woudloper Bekijk bericht
Er bestond in ieder geval een duidelijke link tussen haar bezoeken en de bijwerkingen krijgen, die waarschijnlijk met een mannelijk hormon te maken heeft.
"waarschijnlijk"? waaruit leid je dat af?

het klinkt mij meer als iets psychosomatisch. dat je meer met hoe je je daaronder voelt bezig bent als zij er is, dan in het normale leven. waarmee ik natuurlijk niet je klacht belachelijk wil maken, als je regelmatig hevige steken voelt daar die niet overgaan, met of zonder je vriendin, is dat serieus en moet je gewoon stoppen.

maar testosteron, of elk ander "mannelijk hormoon", is echt geen stoplicht die aan of uit gaat afhankelijk van jouw gezelschap van dat moment.

Laatst gewijzigd door minten; 5 september 2020 om 23:47
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2020, 23:47   #37
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woudloper Bekijk bericht
Misschien is dat ook wel een slim idee ja.
Finasteride 'bouwt zich op' in je lichaam, waardoor sommige/veel mensen pas na een bepaalde tijd last van bijwerkingen krijgen. Ik denk áls ik bijwerkingen krijg zullen deze sowieso optreden als ik het genoeg tijd geef onafhankelijk van het feit of ik tweemaal slik of het verdeel.
de halfwaardetijd van finasteride in je lichaam is een uur of zes. het bouwt zich dus niet op. wel kunnen natuurlijk bijwerkingen vertraagd optreden, pas na vele jaren zelfs, maar dat heeft met "opbouwen" niks te maken.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2020, 00:54   #38
Woudloper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2020
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
"waarschijnlijk"? waaruit leid je dat af?

het klinkt mij meer als iets psychosomatisch. dat je meer met hoe je je daaronder voelt bezig bent als zij er is, dan in het normale leven. waarmee ik natuurlijk niet je klacht belachelijk wil maken, als je regelmatig hevige steken voelt daar die niet overgaan, met of zonder je vriendin, is dat serieus en moet je gewoon stoppen.

maar testosteron, of elk ander "mannelijk hormoon", is echt geen stoplicht die aan of uit gaat afhankelijk van jouw gezelschap van dat moment.

Ik heb hier even contact met een bioloog gehad die mij vertelde dat de hormonspiegel wel degelijk veranderd als je in vrouwelijk gezelschap verkeerd, de dokter wijdde de klachten ook aan bijwerkingen van finasteride, bovendien was de pijn op gegeven moment van zo'n mate dat ik er nauwelijks van kon autorijden dus het lijkt mij niet psychosomatisch.

Je moet de pijn zo voorstellen dat deze niet zeurend of op de achtergrond aanwezig was, maar plots en hevig. De pijn ontstond ook lang voordat ik doorhad dat het met finasteride te maken kon hebben (ik vogelde de link pas na een dag of langer uit). Dat alles gezegd hebbende ben ik zelf geen expert dus wellicht heb ik het mis.

Laatst gewijzigd door Woudloper; 6 september 2020 om 01:03
Woudloper is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2020, 00:57   #39
Woudloper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2020
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
de halfwaardetijd van finasteride in je lichaam is een uur of zes. het bouwt zich dus niet op. wel kunnen natuurlijk bijwerkingen vertraagd optreden, pas na vele jaren zelfs, maar dat heeft met "opbouwen" niks te maken.

Ik volg the Hair Loss Show on youtube die het feit dat bijwerkingen vaak pas na een vast verloop tijd vertoonden aan de 'buildup' (quote) in het lichaam wijdt. Dat het soms langer duurt voor bijwerkingen weggaan bij mensen die fina langer gebruiken koppelen zij ook aan de buildup. Iets van dat het kort in je bloed zit maar erg lang in je tissue?
Ik ga het advies van PJKG opvolgen en de pilletjes versnijden, 4x pw 0.5 mg of 3x pw 0.5/1mg

Laatst gewijzigd door Woudloper; 6 september 2020 om 01:03
Woudloper is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2020, 04:42   #40
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woudloper Bekijk bericht
Ik volg the Hair Loss Show on youtube die het feit dat bijwerkingen vaak pas na een vast verloop tijd vertoonden aan de 'buildup' (quote) in het lichaam wijdt. Dat het soms langer duurt voor bijwerkingen weggaan bij mensen die fina langer gebruiken koppelen zij ook aan de buildup. Iets van dat het kort in je bloed zit maar erg lang in je tissue?
Ik ga het advies van PJKG opvolgen en de pilletjes versnijden, 4x pw 0.5 mg of 3x pw 0.5/1mg
Waarom begin je niet eerst met 3x per week 0.25? Begin eerst laag. Gaat het goed kun je altijd opbouwen.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2020, 17:39   #41
Woudloper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2020
Berichten: 9
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negan Bekijk bericht
Waarom begin je niet eerst met 3x per week 0.25? Begin eerst laag. Gaat het goed kun je altijd opbouwen.

Omdat men vaak direct met 3x pw 1mil begon leek het mij geen kwaad te kunnen. Ik zit nu op om de dag 0.5. Maar misschien is dit een goed idee.
Woudloper is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2020, 09:31   #42
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woudloper Bekijk bericht
Omdat men vaak direct met 3x pw 1mil begon leek het mij geen kwaad te kunnen. Ik zit nu op om de dag 0.5. Maar misschien is dit een goed idee.
Des te minder zooi je binnen krijgt des te beter.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2020, 00:09   #43
Fossil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2011
Berichten: 25
Geslacht:
[QUOTE=donniedarko;446128]-

- Finasteride 13 jaar gebruikt totaal geen enkele bijwerkingen ervaren. Maar op laatst was de koek op en ik ben er in 1 dag mee gestopt, ik vreesde een ontzettende achteruitgang, maar mijn haar bleef zoals het toen was geen enkel probleem!.

Misschien is het haarverlies bij jou niet zo sterk DHT-gerelateerd. Ik heb dat bij mijzelf laten onderzoeken en dat kwam daar toen ook uit. Ik heb ook jaren fina gebruikt en nooit bijwerkingen gehad. Gestopt vanwege kinderwens en ook dat ging allemaal prima. Nadat ik was gestopt heeft het zeker 4 jaar geduurd voordat mijn haar achteruit ging. Daarna lange periodes van stress ervaren. Heeft mijn haar geen goed gedaan.
__________________
Finasteride (2003 -2011 1 mg 6 x p/w) en sinds 2020 (0,5 mg 6 x p/w)
Biotine 2010-2012
Solgar Hair & Nails: 2018-mei 2020 5 x p/w 2 pillen. Nu nog maar 2 x p/w 1 pil. Geen effect
Neofollics shampoo en conditioner (sinds 2019 6 x p/w)
Weleda haarlotion 1x p/d
Fossil is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, libido, minoxidil, nanoxidil, onvruchtbaarheid

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.